Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aftræk til Remington 700
#1
Hej,

Jeg overvejer at bytte min weatherby vanguard series 2 (cal 223) til en remington 700 stainless fluted (cal 30.06). Jeg kan egentlig godt lide riflen, men kan slet ikke arbejde med aftrækket på riflen. Ved folk om det er noget der kan justeres så det bliver et ordentlig aftræk eller om der skal nyt aftræk i sådan en?

Og evt. hvad koster det at få en våbensmed igang med sådan en omgang.?

mvh.
Alex Hansen

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#2
Hel Alex
Det er nok den riffel der er lavet flest reservedele til.
Aftrækket kan indstilles, men om det er nok til at du bliver tilfreds, ved jeg ikke.
Hvor bor du i landet? Der er et par våbensnedkere her på forum.

Michael
Svar
#3
Hej Michael,

Kommer fra Vejen (6600).

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#4
Hvis det er en ny Remington du vil have, så har den sikkert Xmark Pro aftrækket og det kan stilles fornuftigt.
Der er en grundindstilling der skal justeres først. Den bestemmer området hvor du selv kan stille det inden for på den udvendige skrue der sidder på aftrækkeren.
Grundindstillingen kræver adskillelse af riflen.
Giv lyd hvis du ønsker hjælp til det.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Riflen er ca. 5 år gammel. ved ikke om det gør det lettere at sige hivlket aftræk der er på nu så. Smile - og tak for tilbud om hjælp, tror jeg kender en der måske kan hjælpe, men ellers kunne det godt blive aktuelt. Smile

Fandt lige billede af aftrækket også, måske det hjælper:
http://peecee.dk/upload/view/450488

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#6
Hej Alex!

Har aftrækkeren små riller eller er den helt glat på den flade hvor man lægger sin pegefinger. X-mark Pro er helt glat, så vidt jeg er orienteret.

Alternativ kan det udskiftes med forskellige Timney aftræk som blandt andet kan købes i Tyskland...

XCR Tac og Lonrange er med 40x aftræk.

J.
Svar
#7
Det er det rillede aftræk så vidt jeg husker.

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by alexsh

Det er det rillede aftræk så vidt jeg husker.

mvh.
Alex S. Hansen



Så er det ikke x-mark pro

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#9
Kan anbefale Bix N'Andy aftrækket.
Købte et fra http://www.vertebrae.no

Ved ikke om andre har erfaringer med dem, men det er dejligt nemt at skifte, og justere.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#10
Jamo, hvor i tyskland kan man finde de timney aftrækkere? Har du en hjemmesiden, eller kender du navn på en forhandler? Smile

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#11
Hvorfor ikke bare finde en riffel der duer fra starten, i stedet for sådan en "Hardly Ableson" riffel, hvor mange dele skal skiftes ud til uoriginale dele, før den er brugbar, og til en pris som bliver væsentligt højere, end hvad man naivt troede det kostede [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#12
Det er fordi jeg synes det en fin riffel, alt pånær aftrækket. Vil gerne have en let riffel da jeg gerne vil pûrshe rundt i stedet for at sidde stille, og på samme tid har den et "behageligt" rekyl af en 30.06'er at være. Og så er det umiddelbar den bedste kandidat til at bytte lige over for min riffel p.t Smile

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#13
Du kan finde et timney aftræk her bla. http://www.frankonia.de/740110/289722/productdetail.html?query=Timney=search
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by n a

Hvorfor ikke bare finde en riffel der duer fra starten, i stedet for sådan en "Hardly Ableson" riffel, hvor mange dele skal skiftes ud til uoriginale dele, før den er brugbar, og til en pris som bliver væsentligt højere, end hvad man naivt troede det kostede [Wink]

fuldstændig enig vores lokale revas har en container til Remington det er den med urent metal.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed


Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by høker

Citat:quote:

Originally posted by n a

Hvorfor ikke bare finde en riffel der duer fra starten, i stedet for sådan en "Hardly Ableson" riffel, hvor mange dele skal skiftes ud til uoriginale dele, før den er brugbar, og til en pris som bliver væsentligt højere, end hvad man naivt troede det kostede [Wink]

fuldstændig enig vores lokale revas har en container til Remington det er den med urent metal.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed





Jeg fatter heller ikke en hujende fis.

Man køber vel ikke en ny Dacia, og skifter motoren fra en Mercedes over i den[Big Grin]

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#16
Hov her er lige en nærmere billede af aftrækket Smile Er det den som kan justeres til et ok aftræk?

http://peecee.dk/upload/view/450516

Bruger lige links, kan ikke finde ud af at sætte billede ind. Smile

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#17
Det ser jo ud til at være det "nye" aftræk, hvis det er det kan det justeres.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Det ser jo ud til at være det "nye" aftræk, hvis det er det kan det justeres.


Så burde det også være en af dem som skal byttes i forbindelse med det første tilbagekald.

Efter hvad jeg har læst, bliver det vidst også sådan at alle de første 7mio. af model 700 her kan ejerne af disse rifler også få byttet for Remmingtons regning.
Et eller andet med at der har været så mange sager, hvor Remmington er blevet tvunget til at indgå forlig, at de nu har lavet en aftale om udbytning af samtlige aftræk, for at få fred for fremtidige søgsmål.

Ja man tænker lidt om, at det er godt eller skidt at Izny ikke ligger i USA


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#19
Om det skal byttes kan hans Jaguar forhandler nok fortælle ham, jeg har en Remington 700 og det er blevet byttet mens jeg ventede, kedeligt men godt at de bytter dem og tager noget ansvar...[:o)]
På min Izny riffel står der Mauser M03
Og ja NA der står 7,85 Millioner model 700, alle fremstillet siden 1962
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)