Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Viperflex - hjælp
#1
Jeg har efter at have prøvet en tilsvarende model skydestok i skotland, fået mig en viperflex (nyeste model, teleskopfunktion).

Nu har den ligget bag i bilen siden den var med på ræveregulering i starten af året. Og jeg overvejer at sælge den igen - jeg kan simpelthen ikke forlige mig med den ...

Første irritationsmoment er teleskopfunktionen; gør jeg noget forkert eller er den ekstrem svær at slå ud/ind (læs ikke lydløs, og tidskrævende)? Jeg vil ihvertilfælde ikke på stående fod kunne bruge funktionen i en jagtsituation ... Gør jeg noget galt, eller hvilke erfaringer har i?

Andet irritationsmoment er blæst. Står man i en forkert vinkel ift vindretningen med den, ja så lyder den som om man har en blokfløjtekvartet med på pursch ... Igen, gør jeg noget forkert?

Jeg håber i vil dele ud af erfaringer og fifs til at komme mine udfordringer til livs, for stabiliteten og øvrige funktioner virker usammenligneligt. Jeg får bare ikke brugt den pga ovenstående ...

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#2
Som jeg har forstået fabrikanten, er det ikke meningen du skal bruge teleskopfunktionen i en jagtsituation. Den er lavet for at imødekomme de jægere der rejser på jagt i udlandet, og gerne vil lægge stokken i kufferten på rejsen. Så tanken er, at du vælger den rigtige længde på stokken før du går på jagt.

Det ville være genialt hvis stokken blev lavet med "aftrækkerjustering" af længderne, men jeg ved ikke om det er teknisk muligt.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Jeg har en af de første modeller af teleskop modellen der er kun 2 indsillinger så ikke så mange huller synes ikke jeg har problemer med vind støj og jeg tilpasser længde inden jagt ,har hørt andre nævne det med vindstøj mener de har løst problemet med tape over de huller de aldrig bruger.
Svar
#4
Indstil stokken til din højde, som beskrevet i brugsforvirringen INDEN du drager afsted på jagt. Man skyder jo alligevel rigeligt godt stående fra den, så der er ingen grund til at sidde ned og skyde.

Dæk de huller til du ikke bruger med noget tape. Jeg bruger noget stof camotape og har givet det lidt ekstra lim, så det aldrig kommer af igen.
Svar
#5
"Begge modeller kan nemt og hurtigt indstilles i højden, og kan anvendes både siddende, knælende og stående"

Og

"Nem og hurtig justering af ønsket højde"

Citeret ordret fra http://www.viper-flex.com ...

Det er som sagt ikke det jeg oplever. Men tak for de gode svar. Angående tape som løsning på fløjtelyden så har jeg overvejet det, men synes ikke det virker som en optimal løsning ... Tror sgi den ryger på brugtmarkedet ...

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#6
Hej Slawter.

På filmen ses teleskopfunktionen.

Den indstilles inden man går ud.

http://youtu.be/IpDn5dcy7kM

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Jeg er superglad for min Viber Flex. Jeg startede med at finde hvilken højde der passer til mig, og den bliver kun ændret når den skal med i våbenkufferten ved siden af riffelen.
Dvs højden justerer jeg aldrig under jagt. Jeg har tidligere haft en 3-benet med løbende justering. Jeg tror den hedder primos. Den kan du godt købe for den bruger jeg aldrig mere!

Mvh Jesper
Svar
#8
Jeg har ikke disse luxus problemer, har indtil nu måtte nøjes med en Hasselkæp hentet i skoven.[:I]
Svar
#9
Man skal ikke kimse ad en hasselkæp Hr Morrison!!,

Nå, en lille opdatering: Jeg er blevet kontaktet af Claxel der har ydet en ekstremt fin kundeservice og afhjulpet problemet med blæsten.

Han har udviklet nogle "håndtag" der kan clipses over de huller der ikke bruges, så blokfløjtekvarteten forsvinder.

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Slawter

Nå, en lille opdatering: Jeg er blevet kontaktet af Claxel der har ydet en ekstremt fin kundeservice.
"At ramme ved siden af er også at ramme!"



Dejligt at høre[Smile]
Der må jo være forskel på fisk[}Smile][B)]

Mvh
Korthår[Smile]
Svar
#11
Det at den fløjter når der er meget vind burde koste ekstra!
Det burde være et kapitel i brugsanvisning som kunne lyde således:
Let hvislen : skyd som du plejer
Fløjtelyd : vær bevidst om sidevind og koordinere i forhold til vindafdrift med dit specifikke setup
Hylelyd : lad være med at skyde, vindafdrift ukontrollabel
Piften: kør hjem og bind trampolinen fast

Producenten burde tage patent på det som den første selvtænkende skydestok :-)

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#12
Ak ja, vi fik den jo til at holde op med at fløjte for halvandet år siden. [B)]

Vi udleverede flere hundrede meter afdækningsskinner, gratis i et halvt år.

Til gengæld blev det nye produkt, Go-Lo klar i går. [:p]

Med dette tilbehør kan man sidde direkte på jorden med albuestøtte på knæene og skyde fra en Viper-Flex [^]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Ak ja, vi fik den jo til at holde op med at fløjte for halvandet år siden. [B)]

Vi udleverede flere hundrede meter afdækningsskinner, gratis i et halvt år.

Til gengæld blev det nye produkt, Go-Lo klar i går. [:p]

Med dette tilbehør kan man sidde direkte på jorden med albuestøtte på knæene og skyde fra en Viper-Flex [^]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...




Lyder spændende - har ikke fået købt en Viper-Flex endnu, men det kommer! [Big Grin]

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#14
Har ventet på go-lo, så nu skal jeg have fundet det billigste sted [Big Grin]
Svar
#15
hvor kan man det der go-lo halløj [Wink]har lavet min egen mini flex da jeg netop savnede den mulighed men nu er der måske et oplagt julegave ønske [Big Grin]
Svar
#16
hej
som flere siger indstil inden du tager på jagt [Smile]
har haft min i 3 år nu og vil ikke undvære den [Big Grin]
jeg har tapet mine huller til med cammo tape og kun de huller jeg bruger til jagt er frie
en til stående hak nr 9 og helt i bund til sidende på stol [Smile]
fik et par skaller til at dække hullerne til netop for at fjerne fløjten som mage har beklaget sig over men tapen holder endnu[Smile]
det skal ligeledes kortes til så de huller du bruger er frie

skal helt sikket have en go-lo den funktion har været savnet
knæk og bræk

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)