Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævejagt og -regulering 2015/16
#61
Har sendt en PB til dig bessie.
Svar
#62
Argh jeg tog en dum chance og det gik helt galt.
Spidskud på under 100 meter, ræven stod stille men var nervøs , masser af swiss de første 30 meter men så slap det op.
Den første hund gav op efter 40 min og jeg skulle på ferie, familien stod og ventede.
4 venner og naboer tog over og fandt ræven for mig efter flere timers arbejde og måtte anfange ræven med hagl. Afskudt højre forben og bagben en rigtig grim anskydning.
øv hvor var det synd, jeg er helt nede

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#63
I går eftermiddags var jeg på det samme sted, hvor jeg skød en ræv for 10 dage siden. Jeg var klar ca. en time før solnedgang.

Jeg afsøgte engene foran mig med min håndkikkert – ingen ræve at se.

Engstykket er delvist dækket af knæhøjt græs, så der kan sagtens være ræve derude, uden at jeg kan se dem. Jeg fandt 3C kaldet frem, og forsøgte at fremkalde lyden af et dyr der lider.
Efter 10 – 15 sek. Holdt jeg inde.

Kort efter så jeg pludselig en ræv stå stirre direkte over imod hvor jeg sad. Den var kommet frem af det høje græs, hvor den sikkert havde ligget og fået sig en lur.

Afstanden var 85 m og den stod med front imod mig. Jeg traf den midt på brystet.

Det var en smuk han, som var helt intakt idet V-max kuglen var blevet ”indenbords” – ingen gennemskud. [Smile]

[Image: Raev%208_zpsao2pwf8d.jpg]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#64
Citat:quote:

Originally posted by Swift

I går eftermiddags var jeg på det samme sted, hvor jeg skød en ræv for 10 dage siden. Jeg var klar ca. en time før solnedgang.

Jeg afsøgte engene foran mig med min håndkikkert – ingen ræve at se.

Engstykket er delvist dækket af knæhøjt græs, så der kan sagtens være ræve derude, uden at jeg kan se dem. Jeg fandt 3C kaldet frem, og forsøgte at fremkalde lyden af et dyr der lider.
Efter 10 – 15 sek. Holdt jeg inde.

Kort efter så jeg pludselig en ræv stå stirre direkte over imod hvor jeg sad. Den var kommet frem af det høje græs, hvor den sikkert havde ligget og fået sig en lur.

Afstanden var 85 m og den stod med front imod mig. Jeg traf den midt på brystet.

Det var en smuk han, som var helt intakt idet V-max kuglen var blevet ”indenbords” – ingen gennemskud. [Smile]

[Image: Raev%208_zpsao2pwf8d.jpg]

[Image: logo1mini.jpg]



Tillykke igen!!!![Smile]

Må sg* hellere meddele fruen at Jeg kommer sent hjem i dag...!![Big Grin][Big Grin]
Svar
#65
Jeg måtte lige afsted her til aften. Jeg ser ikke øje før kl. 17.45, hvor en ræv lunter ud fra skoven 200 meter væk. Jeg kommer halvvejs ned og ligge, da jeg ikke kunne ligge ordentligt for nogle gamle rødder . Jeg kalder med foxcalluk, men ræven vil ikke lege med, men sidder bare og kigger ud over marken. Så vender den rundt og er ved at gå ind i en lille, spids holm ved skoven. Den stopper og jeg vidste afstanden var 175 meter, så jeg holdte lige på bladet og ræven gik i brædderne. Det er bare dejlig [^]
En rigtig flot, stor tæve, men 95 grains v-max havde dog lavet et lidt rigeligt stort hul i udgangssiden, så jeg nøjedes med halen som trofæ.

Jeg er glad for dine kugler bessie4ever, de rammer (næsten) altid hvor jeg sigter[Big Grin]
Svar
#66
Du får da også leveret noget vild med dem :-) den slår altså godt ihjel.

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by Bessie4ever

Du får da også leveret noget vild med dem :-) den slår altså godt ihjel.

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960



Der er mange ræve i området. Dette var den syvende i denne sæson på samme mark.
Men dette var en god ræv at få væk, set fra høndefugleperspektiv, da hun havde tydelige ar på snuden efter rolletid og jo nok kunne levere et stort kuld hvalpe til foråret.
Svar
#68
Tillykke til de dygtige og heldige rævejægere.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#69
Hvis man nu, selvfølgelig (rent hypotetisk[:I]), havde skudt forbi en ræv, hvad er så sandsynligheden for at den ræv kommer igen på det samme stykke de næste par dage?
Svar
#70
Citat:quote:

Originally posted by simon-ms

Hvis man nu, selvfølgelig (rent hypotetisk[:I]), havde skudt forbi en ræv, hvad er så sandsynligheden for at den ræv kommer igen på det samme stykke de næste par dage?



Stor sandsynlighed...![Wink]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#71
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by simon-ms

Hvis man nu, selvfølgelig (rent hypotetisk[:I]), havde skudt forbi en ræv, hvad er så sandsynligheden for at den ræv kommer igen på det samme stykke de næste par dage?



Stor sandsynlighed...![Wink]

[Image: logo1mini.jpg]



Der er rigtigt gode chancer for at den kommer igen.

Det har jeg da prøvet, og den havde taget kæresten med dagen efter, hun skulle også se "fjolset"

Det var ikke bare dumt, det var dobbelt dumt

Mojn Weide
Svar
#72
Ræven kom igen i eftermiddag/aften, den stillede sig med bagen til mig på 160 m uden på noget tidspunkt at stille sig med siden til. Efterfølgende gik i hurtigt trav ud at stille sig med siden til, desværre på 260 m, så ræven trak det længste strø her til aften.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)