Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spuhr eller Leupold QRW
#1
Skal bruge en montage til min K624i, det hel skal monteres på skinne,
valget står mellem Spuhr eller Leupold QRW.
Littlebear
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by littlebear

Skal bruge en montage til min K624i, det hel skal monteres på skinne,
valget står mellem Spuhr eller Leupold QRW.
Littlebear



Det er 2 meget forskellige montager.

Hvis det er en taktisk lang distance riffel ville jeg nok tage Spuhr og udnytte potentialet.

Er det en riffel til all-round brug tror jeg Leupold rækker.

Jeg har selv brugt alt muligt fra AI montager over badger, leupold og diverse jeg har glemt.

Bruger i dag badger hvor vægten ikke betyder mest og har leupold QRW på det der minder om en jagtriffel.

Du kan snildt afmonterer kikkert i QRW-montager og sætte på igen uden indskydning hvis den skal bruges indenfor de første 500 meter.

mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
QRW laves ikke i 34mm - sidst jeg så efter, men PRW kan fås i 34mmm

J.
Svar
#4
Jeg kører med HG-rails og QRW-ringe og swapper kikkerter på riflerne som andre skifter undertøj.

Har ikke haft nogen ubehagelige overraskelser (relateret til QRW-ringene) siden jeg gik over til Rails/QRW for 3-4 år siden.

Men det har blot været simpelt brug såsom jagt og baneskydning.

Mvh Pete
Svar
#5
Hvis det skal passe på en picatinny rail og det skal være i 34 mm. så kan der fås Warne Montage som passer.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#6
Da QRW ikke fås i 34 mm (endnu), så giver svaret vel sig selv.

Den Spuhr montage jeg havde i 34 mm er den bedste montage jeg nogensinde har ejet, uden diskussion. Den er fuldstændig gennemtænkt i alle detaljer.

Når du skal montere den, medfølger en lille "level-nøgle" som du skubber op under kikkerten. Det er i virkeligheden en "vandret" du parallelforskyder op under kliktårnet, så sigtekorset kommer fuldstændig i lod og Water med riflen. Det er nødvendigt hvis du skal klikke ud over 300-400 meter.

Når kikkerten er monteret, finder man ud af hvor genialt det er at dele ringene på skrå i stedet for vandret. Du kan se klikmarkeringerne på både side- og højdeindstillingen uden problemer. Endelig er der plads til ekstraudstyr som f.eks. et rødpunktsigte ovenpå så du undgår at skyde i naboskiven ved fuld forstørrelse, eller du kan skrue en lampe på til eftersøg i Sverige.

Der er også en libelle indbygget, men det er bare gejl efter min mening.

Den er dyr, men du vil ikke fortryde købet.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Spuhr er topklasse - dog så jeg gerne at at den havde QD funktion, så det var hurtigere at skifte rundt. Ligesom Larue.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
Ja, den er ikke lavet til decideret QD. Men den bevarer indskydningen ved af- og påmontering, så du kan frit vælge sigtemiddel før du går på jagt. Og det er vel i virkeligheden mest det vi bruger QD funktioner til.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)