Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydedag for hjemmladere
#1
Lørdag 25 september 2004 på Langeland

skydedag med focus på hjemmeladning, muligheder for at møde ligesindede, og udveksle erfaringer, samtidigt med at du kan afprøve din hjemmeladet amonition.

Arangementet kan indeholde relavante indlæg eller uddannelse.
eventuelt med grill arangement og overnatning, mulighederne er mange.

Jeg er medlem af bestyrelsen for den nye hjortebane på Langeland der ventes indviet til august, og i bestyrelsen er der opbakning til at give de Danske hjemmeladere denne mulighed.

Gode ideer til at sådant arangement modtages gerne.

Og jeres mening kan i tilkendegive her og dele dem med andre.

se i øvringt http://www.hjortebanen.dk/ siden er opdateret med billeder fra banen.

Hilsen

Claus the Dane
Svar
#2
Hej Claus

Som du ved løb jeg surt i det med at arrangere en skydedag, og vil ikke gøre videre før jeg har overblik over min egen kalender. Men kan du arrangere et sådan møde er vi sikkert en del, der vil sige KOM SÅ I GANG[Wink] Det vil være hårdt tiltrængt

Mvh Lars
Great Dane

Svar
#3
Nu er jeg så heldig at have Hjortebanenes bestyrelse bag mig
så hvis der er stemning herfor vil jeg prøve at finde en dato og lægge den her på siden, og på hjortebanens hjemmeside, så må vi se hvormange der kommer.

Claus the Dane
Svar
#4
Hej Claus the Dane

Jeg syntes det er en kanon idè[Smile]. Jeg kører selv til Ulfborg 1-2 gange om året (fra Fyn), og glæder mig over der kommer en bane tættere på.
Da Jeg er temmelig ny "genlader" brænder jeg for at komme ud og brænde en masse skud af[:p].
Bliv endelig ved med at arbejde med din idè[Wink].

mphansen
Mvh.

mp
Svar
#5
Giv et forslag til et godt tidspunkt ?

Skal jeg forsøge at finde en dag i september 2004 eller skal det
vente til næste forår ?

Hvad siger i ?

Claus The Dane.

NB. i er velkommen til at sende mig en mail og få mit telefon nr.
Svar
#6
Bare hæng i Claus.
Vi her i Klub Klam kører fra Sønderborg til Oksbøl 5-6 om året, så det er lige så nemt at smutte med færgen og køre til Langeland ( kend den på knækket )
Vi kommer, bare det er i weekender.

M@X
member of Klub Klam

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Hej Claus

For mig er det fint i Sep. Jeg skal vist kun ud og sige RAP RAP RAP..
i hverdagene[:p] Men det kunne da godt tænkes at det ville give problemer for andre med tiden i starten af sæsonen.
Jeg vil meget gerne i Sep. da vi plejer at kører til Ulfborg i April/maj.

VH mphansen

mphansen
Mvh.

mp
Svar
#8
En ladedag på hjortebanen bør have lidt fagligt indhold som holdepunkt
og da uddannelsen som hjemmelader ikke har nogen efteruddannelse, vil jeg forespørge om der er nogen her der kender nogen der kan komme på dagen og lave et forredrag, undervise eller hvad i nu vil kalde det.
det behøves ikke at at vare i timevis, men blodt have relevans for hjemmeladere og er der flere der vil deltage så er i velkomne.
Jeg kan jo se på debatterne at der findes personer i dette forum med en ganske god baggrund for at holde et indlæg på dagen, løn ? ja en pilsner efter foredraget og mulighed for at være med til at gøre dagen til en oplevelse for andre hjemmeladere og dagen til en tilbagendene begivenhed.

Jeg forestiller mig også at deltagerne skal kunne bytte og sælge komponenter og udstyr de gerne vil af med, så vi arangerer et lille marked på dagen, er det en god ide ?.

Claus the Dane
Svar
#9
Hej!

Jeg kommer gerne! Måske kan jeg også sammensætte et lille indlæg om genladning, men jeg vil lige advare om at jeg kan finde på at blive lidt "videnskabelig" og begynde at tegne diagrammer og lignende (Det er en erhvervsskade når man har sin daglige gang på et universitet[Smile])

Desværre er jeg ret optaget af pistol-tærræn skydning i september, så vi må se om der bliver en ledig weekend[:p]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
hej claus
det er en fin ide
jeg vil også med skal nok lokke med dravis
så han helt sikkert kommer
hilsen hatting

man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#11
Det lyder spændende, men kunne det evt. ligge primo/medio august i stedet??

hilsen Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#12
Hej

vi har bestyrelsesmøde i aften tirsdag den 8.
så jeg vender tilbage i aften med en dato og yderligere oplysninger.

Claus the Dane
Svar
#13
Hej

Skydningen kommer til at forgå Lørdag den 25 september.
Jeg har foreløbigt reserveret hele dagen, nærmere tidspunkter vil fremgå på hjemmesiden http://www.hjortebanen.dk

Deltagerprisen bliver 100,- pr person, og så må du skydde alt det tiden og deltager antallet tillader. Der kan skyddes på 4 baner 100 m
og hjortebanen.
Lidt uklarhed om Skydning til løbende hjort er indkluderet, nærmere herom senere.

Bindene tilmeldinger modtages på claus@jagt.net
eller tlf 40 29 55 53

eventuelle spørgsmål besvares gerne.

Claus the Dane.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hej!

Jeg kommer gerne! Måske kan jeg også sammensætte et lille indlæg om genladning, men jeg vil lige advare om at jeg kan finde på at blive lidt "videnskabelig" og begynde at tegne diagrammer og lignende (Det er en erhvervsskade når man har sin daglige gang på et universitet[Smile])

Desværre er jeg ret optaget af pistol-tærræn skydning i september, så vi må se om der bliver en ledig weekend[:p]

Hilsner
Dravis aka:FMJ



Gider du kontakte mig. Claus the Dane
Svar
#15
Hej!

Ang evt. "foredrag" på "skydedag for genladere" på Fyn, så er jeg kommet frem til en foreløbig titel:

"Hvad skal jeg med en kronograf, når jeg kan se at mine ladninger er præcise nok?- med praktiske eksempler udført på stedet!"

Lyder det ikke som et udgangspunkt for debat og udveksling af "viden"?

Alle forslag til emner modtages med glæde!!

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Hej dravis

Jeg og mine kolleger ser frem til et spændene indlæg den 25 september

se mere løbende på http://www.hjortebanen.dk

Der er stadigt plads til flere indlæg, i løbet af dagen.
foreløbigt er banen reserveret fra kl 07 til 24

Claus the Dane
Svar
#17
Hej

Der er nu indgået aftale med Midway Danmark om at deltage i arangementet. se nedenstående link.

http://www.midwaydanmark.com/index.htm

Nærmere information senere på http://www.hjortebanen.dk

Hilsen

Claus the Dane
Svar
#18
Hvilke kalibre er bane godkendt til ? 416 Rigby f.eks ?

/416nimrod
/416nimrod

Svar
#19
Spørgsmål vdr. Calibre bedes sendt til

Claus@jagt.net

Hilsen

Claus the Dane
Svar
#20
Hej

Jeg vil gerne understrege at nye hjemmeladere og kommende hjemmeladere er velkommen på dagen, så går du og overvejer at springe ud af skabet, og vedkende dig dine lyster, så mød op til en hyggelig dag på Langeland. ( Lad nu vær med at misforstå budskabet Great Dane )

Claus the Dane
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)