Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulering af gæs
#1
Nogle der har erfaring med regulering af gæs med 17hmr eller 22wmr?

Gæs er jo ret hårdføre, og det kunne være ret interessant at vide hvad der er af erfaringer med disse to kalibre.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Der er knald og fald med en 22lr så mon ikke både 17hmr og 22wmr kan tage livet af en gås. En 129grains sst i 6,5x55 kan tage flere gæs i et skud.
Svar
#3
Jeg har en 18'' Marlin glenfield 70, og spørgsmålet er om den kan levere nok energi til en grågås ude på 50 meter.
Det skal siges at der er meget fladt i det område, hvor jeg evt skal regulere.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#4
Det er muligt, der er knald og fald med 22lr... men du skal nu op i 22mag før det er lovligt! (med mindre der er sket en ændring i jagtloven, siden jeg sidst læste det kapitel...i teorien kan det jo have forekommet).... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Hvordan er jaktloven i Sverige angående gæs egentlig? Skydsjakt? Alm jagttid?
Svar
#6
Hvis du kan komme ind på 50 meter, så er du bedre end mig, men så skulle det da absolut være muligt at lave hovedskud og så er kaliber ligegyldig bare den er lovlig (ej 22lr.)

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)