Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
må man sende projektiler med posten?
#21
Citat:quote:

Originally posted by Basse

Hej sender en mail til Våbenkontoret Vest , de må hvide hvad der er
Op og ned, håber på et klart svar og ikke bare en henvisning til en paragraf i loven
Basse

Hvorfor anskyde, og pumpe en ladning hagl ind i rådyr når
når man kan skyde dem med riffel.



Svaret fra våbenkontoret vil være noget i lighed med at ”våben og ammunitionsdele må ikke sendes med almindelig post – det skal foregå igennem et særligt godkendt transportfirma”.

Måske vil man i svaret fra våbenkontoret også benytte sig af den oplagte mulighed for lidt ”selvstrammeri”.[B)]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by Basse

Hej sender en mail til Våbenkontoret Vest , de må hvide hvad der er
Op og ned, håber på et klart svar og ikke bare en henvisning til en paragraf i loven
Basse

Hvorfor anskyde, og pumpe en ladning hagl ind i rådyr når
når man kan skyde dem med riffel.



Svaret fra våbenkontoret vil være noget i lighed med at ”våben og ammunitionsdele må ikke sendes med almindelig post – det skal foregå igennem et særligt godkendt transportfirma”.

Måske vil man i svaret fra våbenkontoret også benytte sig af den oplagte mulighed for lidt ”selvstrammeri”.[B)]

[Image: logo1mini.jpg]



Dette her er klart og tydeligt beskrevet i våbenloven , bekendtgørelser og cirkulærer.
Det er ikke tilladt at sende projektiler med postvæsnet.
Det kræver en transportør der er godkendt til transport af den slags.
Der er ingen mulighed for selvstrammeri i denne sag.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#23
Ok NA,
du virker meget sikker, så jeg lader være med at sende noget
hilsen Basse

Hvorfor pumpe en ladning hagl rådyr ?
når når man kan skyde dem med riffel.
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#24
Nu er jeg klar over at du ikke skyder ret godt med haglgevær men kunne du i det mindste ikke tage og stave og skrive normal dansk? Hvis jeg skulle give lidt igen så kunne jeg skrive. Hvorfor flække råvildt med en 9,3 kaliber når man kan dødskyde det med et haglskud uden kødspild? Ha en fortsat vidunderlig dag...
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Nu er jeg klar over at du ikke skyder ret godt med haglgevær men kunne du i det mindste ikke tage og stave og skrive normal dansk? Hvis jeg skulle give lidt igen så kunne jeg skrive. Hvorfor flække råvildt med en 9,3 kaliber når man kan dødskyde det med et haglskud uden kødspild? Ha en fortsat vidunderlig dag...



Der er også noget der hedder "tegnsætning". [Wink]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#26
Og på Fyn hedder en ged en g
Svar
#27
Hvorfor skyde med haglbøsse og fylde dyret med stålhagl ?
når man med en fornuftig kugle kan lave gennemskud
med riffel.
Basse

Hvorfor skyde rådyr med hagl, når man kan skyde dem med riffel.
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#28
Fordi det kan være forholdvis farligt på en ganske almindelig slyngeljagt at bruge riffel ved remiser og lignende. Det er da spændende at skyde råvildt, sneppe og fasan på samme såt.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Fordi det kan være forholdvis farligt på en ganske almindelig slyngeljagt at bruge riffel ved remiser og lignende. Det er da spændende at skyde råvildt, sneppe og fasan på samme såt.



Forholdsvis farligt [:0][:0][:0]

Hvad ville du helst rammes i maven af - på 5 meters afstand -

Et riffelskud eller et haglskud ?????

Vist ingen tvivl om , hvad der der er farligst, så stop med at bringe "farligheden" ind i billedet.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#30
Nu er jeg ikke med til at stå for ved remiser med 5meters afstand. Men minimum 30 meter og ofte 50 eller 60 meter. Det giver god plads til at agere og reagere på det vildt der kommer for. På den afstand vil jeg foretrække et haglskud hvis jeg ultimativt skal vælge. Men jeg har da oplevet at jagtherren har stillet dårligt af og hørt riffelkuglers flyve forholdsvis tæt på fordi der var en som skød ind i såten. Her var et samtaleanlæg guld værd. Selvom afstanden var 350 meter så var det stadig ubehageligt at høre riffelkugler flyve over hovedet på en. Og det skete i polen
Svar
#31
Endnu et godt eksempel paa forelen ved et hovedskud!
H
Hogmeister
Svar
#32
Ikke forstået
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Ikke forstået



Du hører ikke knaldet[:I]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#34
Det kommer da an på hvad du skyder med og hvor du bliver ramt. Sådan et haglbøsseskud behøver ikke være dræbende. Og jeg har hørt om en enkelt soldat som har overlevet et hovedskud med riffel. Så længe jagten foregår lovligt og dyret dør en hurtig død så er det vel lige meget om man bruger hagl eller riffel.
Den type jagt jeg har og kommer på, der duer riffel ikke ret godt til afskydning af råvildt. Hvorimod en enkelt såt kan gøre den nytte at få skudt en passende del af bestanden med minimalt stress for dyrene. Når vi holder 3 fasanjagter på et år så lettes råvildtet også 3 gange på et efterår. Resten af tiden er der jagtmæssigt ro på terrænnet.
Hvordan andre vælger at tolde af den lokale bestand lader jeg dem om at afgøre. Men der hersker ingen tvivl om at korrekt anvendt er haglbøssen en både hurtig og præcis dræber. Nøjagtig som en riffel.
Svar
#35
Her er så svaret fra Våbenkontor vest
vedr. forsendelse af løse projektiler eller tomme hylstre med posten.
Det du skal sikre dig hvis du ønsker at sende en pakke med fx løse projektiler eller tomme riffelhylstre er at det firma som skal transportere dette er godkendt til det. Post Danmark er fx ikke godkendt til at måtte transportere våben, ammunition mv.
Men andre firmaer er godkendt til transport af våben, ammunition mv. og dem kan du benytte til dette formål.

Hvorfor skyde rådyr med hagl, når man kan skyde dem med riffel.
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#36
Det er da ok. Mener det koster ca 500kr at få leveret med specialtransport fra Jylland til Sjælland. nu skal vi bare have tilladelse til lidt mere krudt så omkostningerne kan fordeles på lidt flere skud
Svar
#37
Hørt, en god ide med lidt mere krudt på hylderne,
mærkeligt at Danmarks Jægerforbund ikke slår et slag for det,
når man har flere kaliber og skal bruge flere krudt typer, er de 2 kg
vi må have, ikke meget,
vi er trods alt, en del hjemmeladere,
Basse

Hvorfor skyde rådyr med hagl, når man kan skyde dem med riffel.
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#38
Danmarks jægerforbund har ikke tid men den slags småting, de er ved at bygge deres mausoleum...
Svar
#39
Danmarks Jægerforbund er for længst blevet kuppet af DJØFfere ..

Bare check HB's medlemmer ud ..

Ledelsen i den forening er IKKE den "jævne jægers" repræsentanter IMHO..
[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)