Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Invasive hjorte i Jylland
#1
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtv...-i-danmark

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Det var da positivt.
Så er der mere foder til ulven[^]

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Man skal vel have samme holdning til den som til ulven, at hvis den er kommet frivilligt så skal den have lov til at blive.[Wink]

Er den sluppet løs fra en indhegning ja såee..... velbekommen[^]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Ja, det er "underligt" at efter der er kommet ny ejer på en af de store gårde ved Rørbæk og som driver et stort jagtvæsen, er der pludselig kommet både Dåvildt, Sika, Vildsvin og Muntjac i skovene omkring Rørbæk..
Utroligt at herremænd bare synes at de kan gøre som de har lyst til.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Er der ikke noget med at de udkonkurrerer råvildtet. Det vil jeg i hvert fald gerne være fri for

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Med den tæthed af skydegale våbenbesidere vi har i Danmark, tager det ikke lang tid før de er væk. I England er der betydelig længere mellem jagtvåben og der kan de små hjorte formere sig ubemærket.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Med den tæthed af skydegale våbenbesidere vi har i Danmark, tager det ikke lang tid før de er væk. I England er der betydelig længere mellem jagtvåben og der kan de små hjorte formere sig ubemærket.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!


Hvad får dig lige til at bruge udtryk som "skydegale" og at det ikke tager lang tid før de er væk.

Mig bekendt har disse "skydegale" været så tilbageholdende hvad angår øvrige hjortevildtarter, at vi har oplevet en fantastisk fremgang i bestandene. en fremgang som viser mellem en fordobling og op til en tidobling på 30 år.

Undskyld mig, men jeg bliver stødt på manchetterne når man fyre disse beskyldninger af omkring den generelle tilgang til danske jægere.
Den slags angereb ser man helt tydelig især i den verserende hjortedebat.

Som jeg siger, så er der nok ikke så mange af disse "skydegale" jægere som man gerne vil påstå. Eller også evner "alle disse skydegale" ikke at opspore og ramme deres bytte.
I begge senarier må man konkludere at der ikke er hold i påstandens/beskrivelserne.
Derimod ser jeg ofte den slags udtalelser brugt ud fra rent egoistiske motiver, hvor man ved misinformation og miskreditering af andre, forsøger at gafle sig selv bedre afskydningsmuligheder.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Med den tæthed af skydegale våbenbesidere vi har i Danmark, tager det ikke lang tid før de er væk. I England er der betydelig længere mellem jagtvåben og der kan de små hjorte formere sig ubemærket.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Det er nok ikke jægerne du skal rette skytset imod, hvis den ikke etablerer sig i DK.

Den får sikkert samme status som vildsvin. Så du skal nok tage og skyde på Skov & Naturstyrelsen i stedet.

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
Det vil være meget uheldigt hvis rådyr og de små hjorte skal til at konkurrere om maden i de områder hvor der ikke er det store føde grundlag..
Svar
#10
Schönauer: det hedder- og har heddet Naturstyrelsen de sidste par år.
Selvfølgelig skal muntjach' en elimineres, hvis det er på bekostning af råvildtets tarv. Spørgsmålet er så bare, om ikke en anden, indført art som dådyret ligeledes bør fjernes, også i forhold til råvildtet?
Det er min erfaring, at råvildtet fortrænges af dåvildtet, eller hvad?
Svar
#11
N_a

Det var ikke for at støde dig personligt. Jeg havde mere den idiot der skød smågrise med haglbøsse i tankerne.

hvor har I fra at dette vil ske på råvildets bekostning

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#12
N_a

Det var ikke for at støde dig personligt. Jeg havde mere den idiot der skød smågrise med haglbøsse i tankerne.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by kka

Schönauer: det hedder- og har heddet Naturstyrelsen de sidste par år.
Selvfølgelig skal muntjach' en elimineres, hvis det er på bekostning af råvildtets tarv. Spørgsmålet er så bare, om ikke en anden, indført art som dådyret ligeledes bør fjernes, også i forhold til råvildtet?
Det er min erfaring, at råvildtet fortrænges af dåvildtet, eller hvad?



Det er også min erfaring, at dåvildtet fortrænger (forstyrrer) råvildtet.
Råvildt er jo meget standfast, man kan have en plet med tre træer, hvor der altid står råvildt. Pludselig kommer det dumme dyrehave dyr hoppende med halen lige i vejret og forstyrrer råvildtet.
Jeg må desværre ikke nedskyde dåvildtet hvor jeg bor, men jeg skyder et skræmmeskud op i luften og så hunden efter dem, ud af kirkesognet.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#14
Med den tæthed af skydegale våbenbesidere vi har i Danmark
jeg finder nu udtalelsen korrekt !
den eneste grund til det klovbærende vildts antal, er at nogle få større jordbesiddere har overskud til at give vildtet et frirum

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Med den tæthed af skydegale våbenbesidere vi har i Danmark
jeg finder nu udtalelsen korrekt !
den eneste grund til det klovbærende vildts antal, er at nogle få større jordbesiddere har overskud til at give vildtet et frirum

mvh
Strom, naturgænger


Det er vel i den grad noget vrøvl - medmindre man er total kronvildt fokuseret.
Råvildtet er vel om noget, den lille jagts vildt.
Der findes vel dårligt et areal under 5 Tønder land, der ikke står et stykke råvildt på

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#16
Tilbage i slut firserne og begyndelse af havfemserne kom jeg nogle gange på jagt på Elveden Estate i England.
De havde en rimelig stor bestand af begge dele, så mon ikke de godt kan forliges.
Personligt mener jeg de skal skydes bort i Danmark, da det ikke er en art der er kommet vandrende hertil, men et sjovt lille dyr er det.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Med den tæthed af skydegale våbenbesidere vi har i Danmark
jeg finder nu udtalelsen korrekt !
den eneste grund til det klovbærende vildts antal, er at nogle få større jordbesiddere har overskud til at give vildtet et frirum

mvh
Strom, naturgænger


Ingen tvivl om at der er nogle FÅ større jordejere som har gjort meget for hjortebestanden, specielt da den var meget mindre.
Heller ikke det fjerneste tvivl om at deres naboer, også har bidraget, ofte markant mere omkostningstungt, ved at stille foder til rådighed.
Jeg kender også tilfælde hvor store jagt/jordbesiddere har udvist en så smagløs egoisme og nidkærhed, at det har fjernet en almindelig accept.
Lad nu være med hele tiden at smide med sten, når nu de fleste af os, selv bor i glashus.
Helt generelt er danske jægere meget gode til at passe på deres vildt, og værne om både tilvækst og trivsel for vildtet. Det gælder fra frimærkestørrelse op til kæmpegodser.
Og der findes pilrådne eksempler i begge yderligheder.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#18
https://jaegernesmagasin.dk/artikler/tra...bt-muntjac
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)