Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pyrschjagt på kronhjort???
#1
hej
Jeg har aldrig hørt om folk der jager hjortevildt på denne måde, vil så høre om der er nogle, som har prøvet at pyrsche på kronvildt, men har også et par spørgsmål nedenstående.

-hvad er det bedste terræn til at gå på pyrschjagt efter kronvildt

-Kan man bruge normalt brunt jagt tøj eller skal man have masser af camo på

-Hvor er noget at det bedste hjortejagt henne i Danmark.

Jeg er helt ny inden for riffeljagt, så jeg har ikke særlig megen erfaring.[Big Grin]

Mvh Lasse [Smile]

Baikal ij 27 sporting
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar
#2
Hej Lasse

Tror da det er en af de mest alm jagtformer til kronvildt.
Måske ikke i så stor stil herhjemme, fordi vores stykker her i DK er så små.

Terrænet er lige meget, det er jo hele pointen i pyrschjagt, at du skal tilpasse dig terrænet for at komme på fornuftigt skudhold.

Farven på jagttøj er nok religion, personligt mener jeg ikke det betyder en skid hvis du tager en knaldrød jakke på, da kronvildt er farveblinde.
Det er måden du bevæger dig igennem terrænet og bruger det der betyder noget.
Jeg har vel skudt omkring 100 stykker kronvildt på pyrschjagt og jeg har aldrig haft camouflagetøj på til det. Bruger selv ofte tweed (på trods af at det har fået et lidt kedelig stempel som snobbet) på jagter når jeg er alene på jagt fordi det holder kroppen varm og tør, og efter min mening er betydeligt bedre ende noget andet tøj jeg har prøvet.

Bedste hjortejagt i DK, svært at svare på.
Hvis du vil have noget erfaring i pyrschjagt på kronvildt kan du se om du kan spare sammen til en hundyrsjagt i Skotland med stalker.
Så skal du nok få kronvildt for riflen, men det afhænger i høj grad af din kondition, skydefærdighed og ikke mindst vejret, hvor mange du kan skyde på en dag.

Sonny
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)