Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Justering/polering af aftræk
#1
Jeg har en halvautomatisk salonriffel, en CZ 511. Siden jeg købte den har jeg været utilfreds med aftrækket, som jeg synes er for stramt.

Jeg prøvet at finde oplysninger på nettet omkring justering af aftrækket uden held. Umiddelbart har jeg ikke turdet vove mig ud en større adskilelse af aftrækkerhuset, dels pga. af manglende tegninger og dels ser det meste ud til at være samlet med nitter. Mit umiddelbare indtryk er, at aftrækket ikke er justerbart og derfor enten skal justeres via en slibning/polering eller måske helt udskiftes.

Er der en her på forummet som kender denne model og aftrækkersystemet, som kan fortælle mig hvorvidt jeg skal holde nallerne væk selv, og i givet fald om der findes en her som kunne tænke sig at kaste sig ud i en sådan opgave (mod betaling naturligvis) ?

mvh.
Steen S
Svar
#2
Nåja..det er jo ikke væltet ind med svar.

Jeg har nu fundet en manual på den og den (så vidt jeg kan læse en manual korrekt) har bekræftet mig i, at aftrækket ikke er justerbart.

Men det må vel stadig være muligt at slibe eller polere et sådant aftræk eller ? Jeg er sikker på at en sådan operation ikke er noget jeg skal give mig i kast med selv, men er der virkelig ingen her på forummet der har erfaring med dette ?

Her er et link til manualen: http://www.czub.cz/navody/cz511_en.pdf

mvh.
Steen S
Svar
#3
Halløj Steen
min løsning er ikke ret autistisk: jeg starter bilen, kører til Nørregade 33 i Vildbjerg hvor riflen indlægges på intensiv afdelingen og afhentes når det passer NP
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Hej Strom

Jeg er nu heller ikke ude efter en specielt autistiks løsning.

Jeg mener at vide en eller flere bøssemagere besøger disse sider. Min tanke gik så på, at en af disse muligvis havde mod på en sådan opgave, og at jeg på den måde kunne spare mig selv for en lang køretur ved eksempelvis, at afmontere aftrækkerhuset og sende det med posten til pågældende.

mvh
Steen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)