Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tur til dyrlægen
#1
Jeg blev mødt af en hund med tydeligt hævelse i højre side af hovedet. Da hun ville tage et grisseører peb hun, så jeg smed bare tasken og satte kursen mod dyrlægen. Den lokale havde netop lukket men fra entreen henviste de til dyrehospitalet, og ville ringe i forvejen.

Fremme ved dyrehospitalet blev jeg sat i akutkøen og ventede en god halv time. Så gik der ellers en større undersøgelse i gang, hvor både øje og mund blev undersøgt. Hunden havde så ondt i forbindelse med at åbne munden så hun reagerede selv om hun var blevet sløvet til dyb søvn. Jeg kontrollerede mindst 5 gange pr min om hun trak vejret da hun efter undersøgelsen lå der helt livløs.

Vi fandt ikke problemet, så efter at have betalt 2.700 svenske spir blev jeg sendt hjem med en tid til en ultralydsscanning i morgen. Finder vi ikke problemet der står den på en CT-scanning på onsdag... Først og fremmest håber jeg at hunden bliver frisk - jeg måtte håndmade hende da vi kom hjem - men jeg håber sq også at forsikringen tager en pæn del af den regning der venter...

Og så lige et par venlige tanker til min chef. Jeg er lige gået ind i det der tegner til årets travleste uge, hvor jeg skal lave kampagnemateriale på den halve tid af vanligt med deadline på fredag, og alligevel var der kun fokus på at min hund skal have det bedre da jeg ringede og sagde at jeg er tvivlsom i morgen....

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#2
god chef.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg blev mødt af en hund med tydeligt hævelse i højre side af hovedet. Da hun ville tage et grisseører peb hun, så jeg smed bare tasken og satte kursen mod dyrlægen. Den lokale havde netop lukket men fra entreen henviste de til dyrehospitalet, og ville ringe i forvejen.

Fremme ved dyrehospitalet blev jeg sat i akutkøen og ventede en god halv time. Så gik der ellers en større undersøgelse i gang, hvor både øje og mund blev undersøgt. Hunden havde så ondt i forbindelse med at åbne munden så hun reagerede selv om hun var blevet sløvet til dyb søvn. Jeg kontrollerede mindst 5 gange pr min om hun trak vejret da hun efter undersøgelsen lå der helt livløs.

Vi fandt ikke problemet, så efter at have betalt 2.700 svenske spir blev jeg sendt hjem med en tid til en ultralydsscanning i morgen. Finder vi ikke problemet der står den på en CT-scanning på onsdag... Først og fremmest håber jeg at hunden bliver frisk - jeg måtte håndmade hende da vi kom hjem - men jeg håber sq også at forsikringen tager en pæn del af den regning der venter...

Og så lige et par venlige tanker til min chef. Jeg er lige gået ind i det der tegner til årets travleste uge, hvor jeg skal lave kampagnemateriale på den halve tid af vanligt med deadline på fredag, og alligevel var der kun fokus på at min hund skal have det bedre da jeg ringede og sagde at jeg er tvivlsom i morgen....

Mvh.

Yeti



Sådan nogle symptomer fik en af mine gravhunde efter et hugorme bid

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#4
Jeg tror ikke hun har været i nærheden af en hugorm, men hun kom op at toppes med en kat søndag eftermiddag. Det mente dyrlægen dog var for tæt på til at der skulle kunne nå at opstå så meget betændelse. Hun mener at der må sidde et fremmedlegeme enten i munden eller under huden.

Jeg fik i øvrigt kigget på forsikringen. Jeg har en selvrisiko på 2.500 og en dækning på 50.000, og mon ikke det rækker.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Katte bid er noget af det værste hvad angår infektion, så hvis hunden har været i aktiv nærkontakt med en kat dagen før, så er det absolut muligt at der er en så kraftig inflammation, at hunden bliver træt og tykhovedet.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#6
Dagens ultralydsscanning viste ikke så meget. Der skulle ikke være skader på selve øjet og der er muligvis en begyndende byld over øjet.

Hun skal i CT scanner i morgen, og jeg håber virkeligt at de finder problemer der. Egentligt synes jeg, at det er lidt meget at gøre ud af en hund. Turen i CT-scanneren koster 7k, og forsikringsselskaber dækker de 5k. Der løber sq stærkt, men på den anden side vil jeg gøre det meste for en god ven.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Det er ikke rart med den slags problemer med ens hund .. Den er jo ikke bare en ko der står ude i stalden, eller en kanin ude i buret ..

Der er jo heller ikke så meget andet at gøre ? Man må jo have et grundlag at tage beslutninger på --

Alt efter HVOR en byld har sat sig kan det være helt ekstremt smertefuldt .. (Do NOT ask ... [xx(] )

Held og lykke med vovsen ... [Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Tænker lidt, når nu man ved det har været oppe at toppes med en kat, har dyrlægen så ikke givet den et skud pencillin?

God bedring til vovsen.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#9
Nope ingen penecillin endnu - spurgte til det, men de mener vi skal vide hvad det er først. Så indtil nu er hun på smertestillende, som samtidigt hæmmer betændelsen. Hunde er sørme modige dyr - selvom hun har ondt møder hun stadigt folk med en logrende hale.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Tænker lidt, når nu man ved det har været oppe at toppes med en kat, har dyrlægen så ikke givet den et skud pencillin?

God bedring til vovsen.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62


Så er der da ingen chance for at sælge undersøgelser og tillægsbehandlinger for mange tusinder af kroner, Hvis man bare løser problemet i første hug.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#11
n_a>> Jeg har oplevet begge typer dyrlæger. Desværre synes jeg der er en klar tendens til at rammer man en "by-dyrlæge" der har mange smådyr så er vejledningen altid "Vi kan jo lige under søge det og det og det og......". Hvor imod hvis man kommer til en lidt mere landlig dyrlæge, så får man et ærligt svar uden at de behøver bruge mange tusind på undersøgelser først. Nu skal den her tråd jo ikke drejes om på dyrlæger, men er sikker på at der er en del dyrlæger som ikke har skrupler med at spille på folks følelser. Måske også en tendens til at dyrene er forsikrede så dyre undersøgelser er lettere at hoppe på...

yeti>> Jeg synes godt nok din dyrlæge går all-in med undersøgelser. Det er jo naturligvis godt og man vil jo det bedste for sine dyr, men jeg tror jeg ville have opsøgt en anden dyrlæge inden jeg sprang på CT-Scanninger osv. Også selvom forsikringen dækker hovedparten. Naturligvis kan det være et eller andet alvorligt, men hvis det nu var/er en kræftknude eller lignende, så opstår det jo næppe så hurtigt... Men betændelse det kan jo godt gå ret hurtigt... Det bliver "spændende" at høre hvad doktor dyr finder ud af. Håber det bedste for din vaps. Er der tjekket for feber og infektionstal?

Er der ikke nogen af forums dyrlæger som vil smide en kommentar om hvad de ud fra hvad der skrives tror og hvordan de ville agere på et sådan tilfælde?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#12
Håber at det kommer til at gå godt med din jagt makker.

Det er bare træls at miste sin bedste jagtkammerat til sygdom.
Alderdom kan man forholde sig til, det ved man kommer.

Mistede min til kræft d. 27 December. Det var ikke lige den jul og nytår man havde lyst til.

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#13
Jeg synes nu det er lidt mærkeligt at dyrlægen (når han/hun ved at hunden har været op at toppes med en kat) ikke starter i den billige ende med at tage en blodprøve for evt. infektion.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#14
De fandt en byld der strakte sig fra bag øret og ned i mundhulen. Den er så åbnet både på toppen af hovedet og i munden og er blevet skyllet igennem. Nu skal hun så være på penicillin og smertestillende i 10 dage.

Da jeg afleverede hunden i morges fortalte jeg at hun 'tabte' den ene forpote når hun skulle stå op. Det viste sig at der også var infektion i det ene forben.

Penicillin har svært ved at gøre noget ved en byld da det ikke rigtigt kommer der ind.

Den samlede regning er på næsten 15.000 og så er penicillinen og der afsluttende kontrolbesøg hvor stingene skal tages ikke regnet med. Jeg skal dog ikke betale mere end ca 1/3.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Bylden er ikke kommet efter kattens riv. Skaden ligger nok mere i elgjagten
Svar
#16
Jeg vil nu også tro at katten bed hende.

Da de skyllede bylden ud ledte de efter fremmedlegmer uden at finde nogen. Men der kan jo godt være en lille grenstump fra når hun ligger og tygger sådan en i stykker. Jeg hælder dog til bataljen med katten.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#17
Som ejer af en lille fix hankat på 7 kg, hælder jeg mere til det med katten. Klorhexidin og fucedin er standart i vores skab, samt en husdyrsforsikring i baglommen.

Der går betændelse i hans sår med det samme og typisk løber/spreder bylderne i hinderne mellem musklerne og lige under skindet - det er mere timer det drejer sig om end dage. Rens såret i håndsprit og klorhexidin og krave på[Smile]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#18
Tæven til den hvalp, jeg hentede i sommer, var ved dyrlægen for at blive opereret, da jeg ankom. Den havde fået en byld, der strakte sig fra en kindtand, ned langs kæben og langs pulsåren ned på halsen. Infektionen var kommet af, at den havde ligget og tygget grene. Efter at bylden var renset og der var langt dræn ind og penicillinbehandlet, så er tæven kommet sig helt uden med og var helt fit for fight efter en måned.

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)