Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M1 Garand
#1
IH Garand

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Undrer mig meget over denneher:
Citat:quote:

The selection of International Harvester was, to say the least, a rather interesting choice. Although the company manufactured vehicles—including half-tracks, trucks and tractors—during World War II, the firm had never made firearms, either civilian or military.

Jeg mener da der driver en hel del IH M1 Carbines rundt som blev nedkastet i Danmark under WWII. Er jeg helt galt på den ?

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Ja du er helt gal på den, jeg mener ikke at IH lavede Carbiner under WW2. og Garand kun omkring Korea,
Måske tænker du på Inland Division fra General Motors?? eller Saginaw Steering division og GM.[Wink]
Svar
#4
Ja, det må være Inland Division fra GM jeg tænkte på. Pudsigt der også var IBM carbines. Kunne være sjovt at have sådan en.

http://www.bavarianm1carbines.com/manufacturers.html

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Ja og underwood typewriter co. og de Remington 1911 pistoler blev ikke fremstillet af Remington arms. men af Remington Rand typewriter co. også Carabiner fra Rock-Ola automat fabrik (musik) bla.[Big Grin]
Svar
#6
"Rock-Ola" lavede Jukeboxes ...[^] [Big Grin][8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)