Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokkekald til gæs
#1
Da jeg sammen med Yeti har fået tiltusket mig noget gåsejagt, er jeg på udkik efter nogle gåsekald til grågås og canadagås.
Har luret på Faulk's lokkepiber i træ

Nogle der har erfaringer med dem?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
@Prezzy
Ring og snak med Erik på Dk wai, han er nok den i Danmark som ved mest om lokkekald.

Tlf. (+45) 56 72 07 04
mail@dkwai.dk

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Ved godt der ikke må linkes til andre foraer, men prøv på strandoghavjegt.dk
Ved at der er flere der har godt styr på det derinde. Bl.a. har Nit44444 prøvet et hav af forskellige kald og har styr på hvordan man giver et godt blæs.
DKWAI ved helt sikkert en masse om lokkekald, men de tjener også på at sælge specifikke kald, og promovere sig selv som orakler der har fået udviklet verdens 8. vidunder (dermed ikke sagt at det ikke kunne være verdens 8. vidunder, måske bare mig der er naturligt skeptisk).

Mvh. Loft
Svar
#4
Helt enig med Loft ( og jeg går en hel del på gåsejagt)

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Greylay Hammer som DKWAI sælger, har jeg lidt blandede meninger om. Det er sikkert et godt kald hvis man kan finde ud af at bruge, men det er et meget svært kald at lære.
Selv har jeg efterhånden opgivet det kaldet og det opholder sig primært i skuffen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)