Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål til stempler / stålhagl
#1
Fik et spørgsmål om hvad stemplerne betyder, på det gevær, jeg har til salg, og så blev jeg selv lidt nysgerrig. Er der nogen, der kan hjælpe med at afkode stemplerne? (Kaliber 12 og våbennummer giver lidt sig selv)... men hvad betyder det "H", som er stemplet 3 gange bagpå?

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=36194

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Hans kongelige Højhed kong Henrik ???

Tror lige dit gevær steg i værdi der [Big Grin]
Svar
#3
Jeg smider et vildt gæt på bordet, nu ballet er åbnet med fantasifulde fortolkninger[Big Grin]:

En Baikal er et russisk gevær, og derfor skal bogstaverne nok hentes i det kyrilliske alfabet. Så et kyrillisk H bliver til et internationalt N, og dermed kan det nemt stå for en form for Nitro-et eller andet. Altså en garanti for, at geværet er prøveskudt med røgsvagt krudt ???

https://da.wikipedia.org/wiki/Kyrilliske_alfabet

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Jeg har prøveskudt det med røgsvagt krudt i form af flugtskydningspatroner.. jeg har alle fingrene endnu... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)