Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU går efter privat våbenhandel og halvautomater
#21
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Undskyld, men er politikere svagt fattende?


Det er ansættelseskriterie.........

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#22
http://jyllands-posten.dk/international/...-Frankrig/

Nådada, det lader ikke til at være den PRIVATE våbenhandel der er problemet...

Men dét her går nok hen over hovederne på politikerne også.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#23
http://ec.europa.eu/avservices/video/player.cfm?sitelang=en&ref=I111823

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#24
Svenskere i protest

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#25
Ja der bliver virkelig trykket på de knapper hvor det virkelig batter noget. Ironi kan forekomme
Præcis i skrivende stund er er legetøjs-kæden Toys´r us ved at fjerne alle legetøjsvåben fra hylderne fordi de fra kædens side ikke ville medvirke til at formidle terrolignende artikler eller rettere artikler, der kan relateres til terror og kriminalitet.
Lur mig om ikke Fætter BR-kæden der forøvrigt lige er blevet handlet og nu er på svenske hænder. (kilde DR P3) også følger trop jævnfør svensk tåbelogik.
Som der blev diskuteret på P3 så er det et paradoks af format, idet logoet for Fætter BR jo som bekendt er en lille soldat. [xx(][xx(][xx(][xx(] [xx(]Man kan kun spå om hvad svenskerne vil kunne få ud af det.
En lille kønsløs etellerandetgrimtknækbrødsædendetullitvit.
Jeg mener når det er den slags logik, der driver det man, som udgangspunkt, kan kalde nogenlunde normaltbegavede forretningsdrivende, så er jeg endog meget bekymret for hvad levebrødspolitikerne kan finde på nede i parlamentet[V][V][V][Sad!][Sad!][Sad!][xx(][xx(][xx(][Sad][Sad][Sad][Sad][Sad]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#26
Jeg er ikke helt enig Klokker. Jeg forventer at enhver privat virksomhed først og fremmest vil arbejde på at tjene penge. Så hvis legetøjsvirksomheder forudser en bedre indtjening ved at reklamere med politisk korrekthed end ved at beholde et sikkert dalende salg af bestemte legetøjsskydere, så er det det de skal gøre.

Som jeg forstod det, er det kun vellignende legetøjsgeværer de vil fjerne, ikke de røde, grønne og blå rummandsskydere og lyssværd med bling bling, som sikkert udgør den største del af salget.

Men den vinkel at Fætter BR er en soldat er sku sjov [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Derimod havde jeg forventet at politikerne, især i EU, ville afholde sig fra affektpolitik. Jeg var f.eks. meget imponeret af de norske politikere, og delvist også af de danske efter ABB´s angreb på Utøy. Dengang var budskabet, at man ikke kan lovgive mod galninge ved at indskrænke almindelige borgeres rettigheder, og det er jeg meget enig i.

Men denne gang har der ligget et færdigt forslag fra indædte våbenmodstandere i skuffen siden Charlie Hebdo. Der var ikke stor interesse for det indtil fredag den 13. men siden er det gået stærkt, og så vidt jeg ved er det allerede hastevedtaget. Det er meget skuffende at politikerne denne gang har stemt for et forslag som vil have samme virkning som de danske knivregler: ingen overhovedet, bortset fra at det vil genere almindelige mennesker.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#27
Hvad værre er:. Hvis vi nu stemmer "ja" d. 3 december, så gælder det også automatisk her til lands .. [V][xx(]

Eller rettere: Fokletingets flertal kan uden at spørge vælgerne først, tilslutte sig denne EU lovgivning, og derefter IKKE fjerne den igen, selv hvis vi får et andet hold "på tinge"

Demokrati .... Tjaaa... ikke i min bog .. [Sad!]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#28
Du har måske til dels ret i den økonomiske vinkel i forhold til legetøjsgiganterne. Som jeg opfattede det var de begyndt at fjerne ALLE legetøjsvåben. Måske jeg ikke hørte ordentligt efter i morgentrafikken. [:0]

Ikke desto mindre ligner det i mine øjne et massehysteri under opsejling. jeg tror bestemt ikke legetøjsgiganterne kommer til at opleve et fald i salget, men den vurdering er måske også præget af min egen personlige indstilling til skydevåben. Jeg ved i hvertfald hvad der står på mine nevøers ønskesedler og efterfølgende hvad der kommer til at ligge under juletræet til dem fra deres yndlingsonkel.[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin] Hvis jeg i det hele taget kan købe det til jul. Hvis ikke må de sku bare få hver deres 4.5mm luftgevær. De er 2 og 4 år [Big Grin][Big Grin]

Hvad så forøvrigt med computerspillene de sælger med stærkt voldeligt indhold. De bliver ikke fjernet.
Hvorfor er det i virkeligheden de "Vellignende" våben bliver taget af hylderne. Er det af moralske årsager eller er det for at pointere et statement for at fremme deres image som politisk korrekte. I sidstnævnte tilfælde er det da så ikke pokkers dobbeltmoralsk idet de voldelige computerspil ikke fjernes?

Overordnet set er det her egentlig bare en bekymring for en meget kedelig tendens. Vi ser i udpræget grad at levebrødspolitikere og i dette tilfælde en erhvervsdrivende lukrerer på en menneskelig katastrofe når de straks griber til handling med en argumentation, der tager udgangspunkt i netop katastrofer for at fremme deres trang til at promovere sig/høste stemmer

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Eller rettere: Fokletingets flertal kan uden at spørge vælgerne først, tilslutte sig denne EU lovgivning, og derefter IKKE fjerne den igen, selv hvis vi får et andet hold "på tinge"

Demokrati .... Tjaaa... ikke i min bog .. [Sad!]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Derfor stemmer man NEJ!

Vi fik jo også at vide at det var en katastrofe hvis vi stemte nej til deres matador penge.
Det viste sig så at det reddede os for at komme af med en masse penge, til middelhavets banan republikker[xx(]

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#30
Ja og vi sidder her og debaterer dette og det hjælper jo ikke en skid da det jo ikke kommer frem til "befolkningen" da de jo ikke læser med herinde, og andre medier bringer ikke "den slags" debat i deres fine venstre vridne medier.
Svar
#31
Dette alene er jo et fremragende argument for at stemme NEJ til mere EU. Jeg er kæmpe fortaler for frihandel, men ønsker absolut ikke europas forenede stater, så nu er det nok.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#32
Slut med annoncer på nettet

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#33
EU kommission kræver mentaltest

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#34
Det er nok bedst vi nedlægger pamper vældet i EU.
Det forslag viser med al tydelighed, hvem der trænger til en mentaltest[xx(]

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#35
Direktivets betydning for danske jægere

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#36
Husk nu at stemme, Jeg er lidt forbavset over der kun er ca. 180 000 der har skrevet under nu, med tanke på at der findes ca. 6,6 millioner jægere i EU.
EU skal ikke lave flere tåbelige love, der rammer alm. mennesker.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#37
Tænker lidt på de gamle sagn.

Er det ikke tide til at EU får lidt "Robin Hood" mentalitet at føle.

/Rolin

PS: Til jer der ikke er med, så vågn dog op, dette gælder også dig, Claus Lind Christensen, som har snablen i kassen på DJ og FACE[xx(][xx(][xx(]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#38
Jeg har skrevet til Søren Pind på jm@jm.dk til alle de danske MEP'ere, underskrevet protesten på nettet samt kommenteret EU-lovforslaget her: https://ec.europa.eu/transparency/regdoc...anguage=en

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#39
Det er ikke just traditionelle (legale) kanaler for våbenanskaffelse, der nævnes i artiklen. Måske man kunne kigge andre steder, før man skruer på frihedsgraderne for den almene befolkning.

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-29-terrorister-koebte-rifler-i-tyskland-men-hvordan-skaffer-de-dem-i-europa

Mvh Pete
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Det er ikke just traditionelle (legale) kanaler for våbenanskaffelse, der nævnes i artiklen. Måske man kunne kigge andre steder, før man skruer på frihedsgraderne for den almene befolkning.

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-29-terrorister-koebte-rifler-i-tyskland-men-hvordan-skaffer-de-dem-i-europa

Mvh Pete



Ja det er oplagt med mindre dagsorden er en anden end at reelt at forsøge at bremse våbenkriminaliten

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)