Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lever action .17 HMR?
#1
hej

der sku vel ikk være nogen der har nogen erfaring med western lever action salonrifler?
da jeg går og kigger efter en i .17HMR [Big Grin]

der sku vel ikk vær en der kan hjælpe lidt i sagen [B)]

BANG! BANG! du død! ej fuck? BANG! nu er du [:p]
Svar
#2
Eller skal man rygge op i en højere kaliber for at få en go all round små vildts riffel [B)]

altså jeg har hørt at de mindre riffel kalibre skulle være bedre
og også kunne slå råvildt ned lige så godt som den kan slå en ederfugl ned [B)]

BANG! BANG! du død! ej fuck? BANG! nu er du [:p]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by malter

Eller skal man rygge op i en højere kaliber for at få en go all round små vildts riffel [B)]

altså jeg har hørt at de mindre riffel kalibre skulle være bedre
og også kunne slå råvildt ned lige så godt som den kan slå en ederfugl ned [B)]

BANG! BANG! du død! ej fuck? BANG! nu er du [:p]



En .17hmr er kun legetøj. Du kan ikke lovligt bruge den noget som helst andet end skydning til skydeskiver - du må ikke engang skyde en rågeunge med den kaliber.

Hvis du gerne vil have en småkalibret riffel, så tag en 223rem - der kan du også finde billig træningsammo - og du kan skyde råvildt og nedefter... (Det kan du også med den lidt mindre 222rem)

Hvis du vil have leveraction med rørmagasin, skal du være opmærksom på, at du skal skyde med runde/fladnæsede kugler, da spidse projektiler i teorien kan få den foranliggende kugle i magasinet til at gå af, hvilket i teorien burde sætte gang i en kædereaktion, som jeg ikke har lyst til at have mellem fingrene....[xx(]

Jeg er ikke sikker på du kan få .17hmr med fladnæsede kugler, med mindre du lader selv... måske nogle andre herinde ved mere??

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Jeg tror slet ikke der er lavet en lever action i 17Hmr? Marlin har ikke en på programmet og de førnævnte problemer med spidse projektiler er nok ikke det værste ved randtænding men de små plastik spidser bliver nok beskadiget i et rørmagasin.
Ellers er det som Ran skriver ikke et kaliber der kan bruges til andet end punktering af øldåser hvis det skal være lovligt. Skal det være kaliber til råvildt og leveraction skal man nok kigge efter en 30-30 eller 44mag. At en mindre riffel kaliber skulle være bedre end en stor øhh hvd mener du?
Svar
#5
Der kan man bare se...jeg vidste ikke engang at .17 hmr er med randtænding...[:I]
Jeg har bare kun set spidse projektiler med plasicspidser, som du også nævner....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Ruger M96/17 hmr

[Image: 36L.gif]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Rigtige autister har deres egen Charmilles sænkgnister.
Great Dane

Svar
#7
Der kan man bare se.....
En barbie-cowboy-ærte-puster med John Wayne ladegreb[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
hva så med 22. hornet hvordan står den op imod de andre nævnte kalibre

BANG! BANG! du død! ej fuck? BANG! nu er du [:p]
Svar
#9
halløj Malter
det har ikke en pind med topic´en at gøre men hvad betyder egentlig "ej fuck? BANG! nu er du " ?
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
måske en anskydning af en talende papegøje[?][Wink]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)