Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vil du med på gratis jagt i Tyskland ?
#1
Jeg er med i et stykke jagt i Tyskland, og vi har jagt i næste weekend.
Min faste makker har fået forfald og jeg gider ikke køre alene - er der en herinde fra der vil med ?
Vi kører torsdag d. 3. Omkring middagstid og kommer hjem søndag, sikkert sent.
Der er jagt fredag og lørdag, planen er vi skal en omvej ned i Tyskland søndag, og hente en motorcykel.
Selve jagten er gratis, du skal kun betale egen ophold og forplejning.
Sidste jagt, for en måned siden, blev der skudt: 12 stk. Råvildt, 5 svin, 4 krondyr og 1 ræv. Ca. 20 Skytter (alle danskere) (og dog, en enkelt halvsvensker[Wink])
Udbyttet var over vanligt.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Hej CP

Flot tilbud, kan desværre ikke[}Smile]
Knæk og bræk

Michael
Svar
#3
PM sendt.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Ja tak , du har pm
Svar
#5
Fandme et flot tilbud! Håber nogen gengælder en dag!!!

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#6
"Solgt"
Til Rolin og co.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
God tur,og knæk og bræk![Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
God tur .. knæk og bræk ..

MEN!! husk nu lige at i skal nå at stemme NEJ først ... [^][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Så var Gorm lige ved at spænde ben for det hele.
Den rev taget af et hus, så Rolins bekendt stod i vand til knæerne og ikke kunne se sig færdig med at øse til på torsdag. (Overdrivelse og småløgne fremmer forståelsen).
Næste på listen var Weide og han har i dag meldt "klar"

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Skal nok huske at sætte et rungende NEJ.
Skal i grunden lige have spurgt Weide hvad han stemmer ?
( er der en anden der vil med, hvis han pludselig er blevet slået ned bagfra [Big Grin])

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Så er der sagt pænt NEJ TAK !
Der er blevet kontrol skudt med NKTen
Tasken er pakket
Og jeg er endnu ikke blevet slået ned
Så nu kan CP sådan set godt komme , så vi kan få der der autobahn overstået [Big Grin]

Mojn Weide
Svar
#12
Hvordan gik turen?
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Det var en fin tur , det var et hyggeligt selskab
Der blev skudt 7 stk råvildt og 2 ræve , det kunne nok ha`været bedre hvis pladserne havde været fordelt anderledes , men sådan er det jo med lodtrækning [Big Grin] Specielt på 2. dagen var jeg noget misundelig på naboposten der havde 40-50 stk kronvildt forbi stigen på 50 meters afstand. Svinene var desvære ikke hjemme
Der er godt nok langt der ned , og der var endnu længere hjem , men når selskabet er godt går det jo

Mojn Weide
Svar
#14
Lidt fra turen, som også kunne kaldes "Modsætninger mødes"

Jeg har "fundet" jagten på VTF.
Der er andre VTF'er med i jagten
Derfor tror man jo også lige i nuet, at man er blandt ene ligesindede - det blev afkræftet begge dage.

Dag 1:
En ung mand (omkring de 30) skød en ræv. Den var flot skudt og ikke særligt meget "gået i stykker" - ræve kan ellers godt have meget "sprødt" skind.
Jeg spurgte ham hvilken kugle han brugte ? "Øh, det vidste han ikke rigtigt, det var nogle hans far leverede til ham"
Nå ok, svarede jeg, "hvilket kaliber skyder du med ?"
" Øh Ja Øh ØH - det ved jeg så heller ikke rigtigt - det er ikke noget jeg går så meget op I" [:0]
Her lykkedes det mig, for en gangs skyld, ikke at komme med et dumt og ubetænksomt svar, men sagde:
"Jamen, det kan jo egentlig også være lige meget, du kan jo ramme og den er flot skudt" [^][:I]

Dag 2:
En rudel kronvildt passerede en........ "skytte".
Ca. 40 - 50 stykker, i luntetrav - i lige linje - som perler på en snor - i rent sideskud - i en afstand på 53,5 meter - over en skovvej med rydning på begge sider, der var min 50 meters "bredde" at skyde på - masser af hinder og kalve som var jagtbart og som der gerne måtte skydes flere af, også af samme mand på samme post.
Det lykkedes ham at skyde et enkelt skud, en forbier. Jeg ville have skudt til magasinet var tomt og ringet efter en kølebil (nu regner jeg heller ikke med, at skulle med på jagten mere[Wink])

Alt i alt, synes jeg det var en mega hyggelig tur.
Der blev nørdet igennem - helt vildt endda.
Turen hjem blev lang - ca. 1700 km kørte vi om søndagen - men det var en flot motorcykel vi fik med hjem[Wink].
De gloede lidt i rækkehusene i Kerpen, da motorcyklen skulle læsses og der blev lagt 2 stykker råvildt ud på fortovet - også så meget at Weide lige lagde en camouflage regnfrakke over dem[Big Grin]

Tak til Weide for godt og nørdet selskab.[Big Grin]

Ps. Sønderjyder har godt nok nogle underlige sove-vaner.
Weide sov begge nætter med både ørepropper og Peltor Høreværn på.
Han var så døv han ikke kunne høre hans vækkeur ringe - godt han havde mig med til at ruske ham op.[:I][Big Grin]

Pps. Han snorker nu også - jeg har bevis - en video hvor han ligger med høreværn på, men der er også lyd på video'en[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#15
Propper og kopper gør at jeg kan sove for min egen snorken , og så tager det toppen af den lyd CP frembringer når han spoler stemmebåndet tilbage [Big Grin]

Tak for en god tur

Mojn Weide
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)