Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ØL
#21
Hankok så behøves man ikke hente så tit.
Det er næsten lige så godt som at være dværg, i forhold til almindelige ølstørrelser


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#22
Hov hov, hvorfor skal jeg nu blandes ind i det [8)]

Hasseröder dunkel eller Lübzer dunkel, kølet

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
Nisseøl fra KB;-)
Kan normalt ikke fordrage øl, men en nisseøl omkring juletid til sild og snaps er fint.
Svar
#24
Hancock Høker bajer[:p]

Hilsen Kim

SLING18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#25
[quote]Originally posted by kka

Nisseøl fra KB;-)
Kan normalt ikke fordrage øl, men en nisseøl omkring juletid til sild og snaps er fint.
[/quote
En lidelsesfælle, åh hvor skønt #128516;
Jeg kan heller ikke fordrage øl ( længere, må sige at jeg har fået min part, havde en rimelig vild og LANG ungdom)

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#26
Primator fra Tjekkiet. Deres mørke weissbier er helt fantastisk. Faktisk her de vundet verdensmesterskabet i pilsnerøl mere end en gang samt deres weissbier har ligeledes vundet guld ved vm.
De forhandles i Hobro og deres forskellige øl er helt klart et forsøg værd. Indehaveren er en godmodig og fortællelysten fyr med kun en arm, der meget gerne deler ud af gode råd og erfaringer udi øldrikningens kunst. Jeg har ALDRIG frekventeret den biks uden at være blevet tildelt adskillige smagsprøver
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#27
En stemme mere på Hancock - omend "The Old Gambrinus Beer - Light" (Light er ikke lav %, men lys øl..).

Syntes "Dark"-versionen er en smule for fyldig i smagen, og "Light"'en har stadig en god "Guldøl"-smag.

Tuborg Guld, Carlsberg Elefant, Heineken - eller Hancock "The Old Gambrinus Beer - Light.".

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#28
Tjekkisk øl.. de lyse varianter
Guinness … kold kaffe !

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#29
Har lige købt en Jakobsen Brown Ale, en Willemoes Stout og en Boston american pale ale fra Thisted Bryghus. Førstnævnte er der taget hul på og den smager godt, især til de to små, men gode ungkvægsbøffer med fin fedtmarmorering, jeg lige har indtaget. Meget heldig da det er en voksen øl på 75cl[Big Grin]
Svar
#30
Tuborgs gyldne dame. ... Ikke verdens mest avancerede øl,men den smager bare uforskammet godt. ....[Smile]
Jeg har smagt rigtigt mange special-øl, men har ikke brudt mig om ret mange af dem. Er vist mest bare til almindeligt øl.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#31
Godt kold elefant øl
Godt kold 10 % giraf
Og min yndlings er årgangs øl

Kan virkelig godt lide de stærke bajere, med smag i.

Til mad, kan jeg ikke fordrage øl.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#32
En overgæret engelsk hvedeale mmed en svage note af hyldeblomst i sommervarmen. Den dur til det meste mad.
En overgæret Brbwn ale med amerikansk humle og mørk kandis ale som standard nyde-øl - også gerne til maden. Går til det meste ...
En Vanille Stout med ekspresso og bananlikør til de "mørke stunder".

Temperatur: Tommelfingerregel fra en håndbrygger: 2 grader C over spritprocenten... 6% = 8 grader C

Skål....

Livet er lidt sjovere, når man laver sin øl selv :-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#33
Jeg kan heldigvis slet ikke fordrage Øl -- ALT øl jeg har smagt indtil nu har en skarp, ubehagelig bitter smag, jeg ikke kan forliges med..
Kaffe har den samme bitterhed . [xx(]

God Dry Cider derimod [:p] ikke det søde sprøjt man kan få her til lands ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#34
Hancock mørk fad
Tyskie
Carlsberg

Morsch
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...
Svar
#35
Hancock Black lager
eller en saaz brew
http://www.hancock.dk/m/forside/oel.html
Svar
#36
@Dravis, jeg tror jeg har det på samme måde.
Jeg kan faktisk godt lide smagen idet jeg hælder øl ind i munden, når man så synker og der kommer luft ( ilt måske) til smagsløgene og den bitre smag tager over --- føj for H

Er det på samme måde du har det - så må der da forskes i det [Big Grin][Big Grin]
Det kan jo faktisk godt være lidt af en belastning, øl kan jeg ikke lide - kaffe kan jeg ikke tåle ( mavesår - ja det var der måske nogle stykker der havde regnet ud jeg havde [Wink][Big Grin]
Så når man har sagt nej tak to gange, kan man godt se hvad folk tænker [Big Grin]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#37
@ CP

Hva`tror du da folk tænker ?

Som nærig Jyde tænker jeg !

Flink fyr ham der, lidt mærkelig, men Billig i drift [Big Grin]

Mojn Weide
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by STROM

pepsi max [Smile]

mvh
Strom, naturgænger



Samme her, for øl smager grimt [Big Grin]

@Dravis og CP:
Jeg er faktisk af den overbevisning at der er en del ting man ikke er født til at kunne lide, men hvis man tvinger det ned ofte nok, så vænner men sig til smagen.

Mit bedste gæt er at de fleste der drikker øl har været igennem den øvelse.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by CP

@Dravis, jeg tror jeg har det på samme måde.
Jeg kan faktisk godt lide smagen idet jeg hælder øl ind i munden, når man så synker og der kommer luft ( ilt måske) til smagsløgene og den bitre smag tager over --- føj for H

Er det på samme måde du har det - så må der da forskes i det [Big Grin][Big Grin]
Det kan jo faktisk godt være lidt af en belastning, øl kan jeg ikke lide - kaffe kan jeg ikke tåle ( mavesår - ja det var der måske nogle stykker der havde regnet ud jeg havde [Wink][Big Grin]
Så når man har sagt nej tak to gange, kan man godt se hvad folk tænker [Big Grin]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Det er lige præcis derfor, I skal forsøge jer med en overgæret engelsk ale - uanset om den så er mørk eller lys. Der er mindre kulsyre i - slet ikke i nærheden af en pilsener, der får tilsat CO2 ligesom en sodavand...
En lidt lad (pilsnerelskerne vil sige halvflad) øl med god smag af gode råvarer, hvor der holdt lidt igen med bitterhumlen, er et godt bud på en øl, du vil kunne lide.
Note: Du bør for alt i verden undgå en IPA (India Pale Ale) for de har rigtig meget humle (=meget bitterhed) og hvis de så også er industrielt fremstillet med tilsat kulsyre, har du ikke lyst til at drikke den... [Big Grin])

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#40
Angående Øl jeg måske vil kunne lide:

Jeg har flere nære venner (og min kone) der går meget op i Øl og som har afprøvet et utal af forskellige slags ..

Der har været et par enkelte Ale-typer som var betydeligt mindre "ubehagelige" i smagen, og som jeg sagtens kunne drikke, men NYDE dem vil jeg aldrig komme til .. [V]

Så .. desværre .. men jeg giver ikke op .. måske finder vi engang en øl jeg faktisk kan nyde .. [Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)