Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
opbevaring af projektiler , man ikke har våben til
#1
Hej må man opbevare projektiler til et våben man ikke har tilladelser til, hvis man lader til en kammerat, må man så have hans løse projektiler stående i sit våbenskab,
projektiler som man ikke selv har våben eller tilladelse til.

På ladetilladelsen står der,
man må lade til alle lovlige patroner i Danmark,
er der nogen der ved noget om det ?
hilsen Basse

Hvorfor skyde en ladning stålhagl i rådyr, når man kan skyde dem med riffel.
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#2
Nu spørger du efter en der VED noget om emnet. Jeg må indrømme at jeg ikke ved det, men det er jeg helt sikker på at det er det, der er underforstået i tilladelsens ordlyd,den del der giver indehaveren af tilladelsen ret til at lade alle lovlige kaliber. Hvis man ikke må besidde komponenter til patroner man ikke har en våbentilladelse til,hvordan skulle man så kunne lade " alle lovlige kalibre" [?]
Kammeraten må jo ikke have projektilerne stående.
På ladetilladelsen er der jo ikke nævnt nogle begrænsninger mht projektiler. Det står at tilladelsen giver ret til at købe projektiler ( ikke nærmere defineret )
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
og du må ikke opbevare de færdige patroner.....så din kammerat skal afhente dem umiddelbart efter at du er færdig med dem.

Så du sætter den sidste kugle lige da han træder ind af døren, vupti, alle er glade [Wink][Wink][Wink]

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

og du må ikke opbevare de færdige patroner.....så din kammerat skal afhente dem umiddelbart efter at du er færdig med dem.

Så du sætter den sidste kugle lige da han træder ind af døren, vupti, alle er glade [Wink][Wink][Wink]

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


På min lade tilladelse står der at jeg må lade en hver jagt og skytte ammunition det betyder også at man må have dem til at stå i våben skabet.[?]

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#5
Nej, Rasmussen. Du må ikke opbevare patroner i andre kalibre end dem du selv har våbentilladelse til.
Dette har været oppe at vende før og på dette punkt er loven klar. Læs din ladetilladelse en gang til ....og læs hvad der står på dine våbentilladelser.

På din ladetilladelse må du opbevare komponenterne til de kalibre som du må lade i henhold til din ladetilladelse. Men færdig ammunition til andre kalibre end dem du selv har riffeltilladelse til, optræder ingen steder. Og er derfor ikke tilladt.

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Yes .. sådan er lovens bogstaver ..

Lovgivning i dette land er velkendt for ikke at stemme overens med virkeligheden.

Der er dog lige to ting man skal være opmærksom på m.h.t. "lovens bogstav" og Genladning -

1:. Den "fraskrivning af Grundlovens § 73 du siger ja til i forbindelse med en ladetilladelse gælder KUN "kontrol af opbevaring af krudt og fænghætter"

2: Du Kan derfor opbevare dit krudt og fænghætter i et godkendt skab, og dine våben og ammunition i et andet ..

Dermed kræves der en dommerkendelse for at kigge i dit skab med våben, og det kræver en "bestyrket mistanke"

Jeg opfordrer IKKE til "ulovligheder" men gør blot opmærksom på at problemet måske reelt set er "akademisk" hvis man ELLERS holder sin sti ren .. [Wink][8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Det må så dybest set betyde at kammeraten selv skal pille den færdige patron ud af ladepressen [:I]

Må han i det hele taget opholde sig i rummet under processen [?]

mvh
mvh
Svar
#8
Jeg spurgte faktisk for mange år siden (Da jeg fik min første lade-tilladelse hvorpå der stod: "Alle gængse kalibre til jagt og konkurrenceskydning, til eget og privat brug") NETOP til problemet med at lade kalibre jeg ikke havde tilladelse til...

Svaret var: Du må ikke opbevare FÆRDIGT ammunition til kalibre du ikke har tilladelse til, så lader du til andre, så må du bede dem komme og hente den færdige ammunition med det samme ..
"løsdelene" til ammunition er ikke omfattet af krav til våbentilladelse, kun ladetilladelse.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Endnu et mageløst eksempel på totalt vanvittig lovgivning!![Sad!]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Ja ULG - men også en god undskyldning for at have mange kalibre i skabet [:I]

mvh
mvh
Svar
#11
[Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)