Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer STR - fra bane til LR riffel.
#21
@Boryx
Flot arbejde, hvad har du tænkt dig som afslutning på træet, her tænker jeg på klarlak, eller en lak med en farvetone.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@Boryx
Flot arbejde, hvad har du tænkt dig som afslutning på træet, her tænker jeg på klarlak, eller en lak med en farvetone.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Tanken er at det skal afsluttes med en eller anden slags camomaling - jeg overvejer digital-camomønster. Så jeg skal have fundet et sted hvor jeg kan købe nogle selvklæbende stencils.
Men der går et stykke tid endnu inden jeg når dertil, tænker også at jeg vil skyde noget tid med den bare med grundmaling (så den er beskyttet mod vejret) indtil jeg er sikker på om skæftet har den facon som jeg gerne vil have....

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Citat:quote:

Originally posted by rolin

@Boryx
Flot arbejde, hvad har du tænkt dig som afslutning på træet, her tænker jeg på klarlak, eller en lak med en farvetone.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Tanken er at det skal afsluttes med en eller anden slags camomaling - jeg overvejer digital-camomønster. Så jeg skal have fundet et sted hvor jeg kan købe nogle selvklæbende stencils.
Men der går et stykke tid endnu inden jeg når dertil, tænker også at jeg vil skyde noget tid med den bare med grundmaling (så den er beskyttet mod vejret) indtil jeg er sikker på om skæftet har den facon som jeg gerne vil have....

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Hydro Dip ville være super til skæftet.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#24
Her er der mulighed for, ja næsten alt, tror ikke helt man kan finde DET man vil have, for på næste side er der nogert der er bedre,[^] så Boryx, god fornøjelse[:o)]

http://hydrodipstore.com

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#25
Hmm - hydrodip er bestemt en mulighed, men jeg tror at jeg holder mig til ideen om at lave mest muligt selv (og hydrodip vil jeg ikke begive mig ud i).

Så den bliver nok bare spraymalet, muligvis i digicamo med stencils.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#26
Så nærmer det sig en testskydning, faconen på skæftet er i første omgang som jeg ønsker det. Der mangler at blive rundet nogle hjørner og blive finslebet. Jeg satser på at jeg i morgen vil grundmale så træet er beskyttet mens jeg tester om alt er som det skal være under skydning.
Jeg mangler også at bore rembøjler i, montere en rail under forskæftet, lime de rigtige stænger (rustfri) i kindpuden samt at montere skruerne som skal holde kindpuden (de kommer med posten på mandag).
Piben som før var 67cm lang har været en tur forbi manden der laver lyddæmpere i Åle og blive kortet op til 52cm samt få lavet et 18x1 gevind på snuden.

I morgen skal der også monteres kikkert og montagen skal beddes til låsen.

Derfra mangler jeg hvis også kun at printe et par skiver samt at grave nogle Scenar frem til på søndag - så skal den prøveskydes og hvis alt er som det skal være håber jeg at jeg kan få den malet og klar til året første feltskydning den 6. marts.

[Image: STR%2026-2_zpsnmdbom6c.jpg]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#27
Jeg glæder mig til at se den færdigmalet og monteret

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#28
Smukt. Sejt gået [:p].

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#29
Ser super godt ud !!
Bliver spændende at resultatet fra skydebanen

Mvh Pete
Svar
#30
Det gode sauer STR skæfte er nu også godt. Især i valnød :-)

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Det gode sauer STR skæfte er nu også godt. Især i valnød :-)

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]


Underligt indlæg i den her tråd..Hvad mener du indlægget bidrager med ??

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Naturens og miljøets værste fjende: Eva Kjer Hansen
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#32
Måske svært at forklare...for dig CP
Saueren er i forvejen født med et godt skæfte. Tror det er vanskeligt at lave det meget bedre end standardskæftet.
Eksempelvis er forskæftet født til en fri skydestilling... og ikke som eksempelvis grsskæftet som har næsten ens højde på forskæftet. Hvorvidt tommeltoft hullet... gør det bedre eks. ved den fritstående tvivler jeg på..

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#33
Jeg synes bare indlægget virker ------- negativt.
Som om du mener, at det er spild af tid/ evner at fremstille det skæfte Boryx har gjort.
Hvis man læser tråden igennem, kan man se at alle er dybt imponeret af det arbejde Boryx har lavet, undtaget dig.
Du mener mener han skulle have beholdt det originale skæfte, det er MEGET bedre[xx(]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Naturens og miljøets værste fjende: Eva Kjer Hansen
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#34
P
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Det gode sauer STR skæfte er nu også godt. Især i valnød :-)

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]



Jeg er enig i det originale skæfte ikke er så dumt. Jeg laver et nyt fordi jeg gerne vil ændre på "foreningslooket" og hellere ville lave et nyt end ødelægge det originale.

Når det er sagt så synes jeg at nogle af de ændringer jeg har laver er bedre end det originale (subjektivt).
Tumbhole er i min optik ret suverænt - det giver et meget godt greb.

Men det kan desværre ikke ses på resultatet på min stående skydning - der kunne jeg ligeså godt kaste med sten istedet.

Til siddende synes jeg at jeg skyder bedre med tumbhole end uden og liggende er et fedt, her synes jeg en højdejusterbar bagkappe er vigtigere.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Men det kan desværre ikke ses på resultatet på min stående skydning - der kunne jeg ligeså godt kaste med sten istedet.



Jeg har overvejet at starte en selvhjælpsgruppe, Anonyme Stående Stenkastere, det eneste der umiddelbart taler imod er forkortelsen [Smile][Big Grin]

Mvh Pete
Svar
#36
pete1234 [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Men det kan desværre ikke ses på resultatet på min stående skydning - der kunne jeg ligeså godt kaste med sten istedet.



Jeg har overvejet at starte en selvhjælpsgruppe, Anonyme Stående Stenkastere, det eneste der umiddelbart taler imod er forkortelsen [Smile][Big Grin
Mvh Pete

Jeg ville gerne være med - men det er jo for sent jeg er jo ikke anonym længere.



//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#38
Så er den grundmalet og testskudt..

Nedenfor er der fire billeder med hver deres type ammunition - der er ikke nogle af grupperne der er prangende små, men miragen drillede rigtig meget sammen med en varm dæmper, så jeg er forholdsvis overbevist om at det kan blive bedre.
Specielt blev jeg optimistisk da jeg skød fire skud på 300m - de spredte <40mm, nok nærmere 30mm faktisk. Jeg hverken målte eller tog et billede da skuddene var blandet sammen med en anden formands, dog kunne vi se forskel qua kaliber.

Jeg skød fra en sovepose som støtte - foretrækker bi-pod men har endnu ikke den stump rail som den skal monteres på (har du evt. en du vil sælge?)

[Image: 1-28-02_zpsofmo12jw.jpg]

[Image: 3-28-2_zps1bvekotf.jpg]

[Image: 2-28-02_zpsz7tck44s.jpg]

[Image: 4-28-02_zpsadudtcle.jpg]

[Image: 5-28-02_zpskjxg8wbe.jpg]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#39
Det skal nok blive godt. Så snart den er malet i camo, så giver det -20mm på grupperne :-) Ps. skal du snart lære mig at file en sav ? :-P

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#40
Og hvad er sådan en fin alu skinne værd hvis man lige "finder" en[8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)