Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer STR - fra bane til LR riffel.
#61
tillykke med det flotte resultat [Smile]
den er sku blevet lækker

den bipod er det en atlas
kan den tilte
hvis ja hvor har du købt den [Big Grin]
mvh paul

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#62
Ser godt ud.
Er den tungere / lettere end org. Konfiguration?
Fine grupper. Der er jo noget religion mht tilspændingen på skæfteskruer kan give yderlige præcision. Der er jeg ikke nået til endnu.

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#63
Ser endda rigtig godt ud. 600 meter gruppen er jo længe indenfor en lerdue [Wink], og hvis der så var bare en smule vind, hvad jeg husker der var, er gruppen jo nærmest uhyggelig god.
Jeg tror endda den kunne være endnu mindre. Jeg vil påstå at riflen ikke er tung nok til at være "600 meter stabil" på bipod. Jeg tror skydning fra sandsække ville kunne lave endnu mindre grupper.
Glæder mig til at se den i virkeligheden.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Naturens og miljøets værste fjende: Eva Kjer Hansen
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#64
Godt håndværk
Ser godt ud. skyder ikke så ringe en da[:p][8D][8D]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#65
Skæftet ser ud til at være super godt lavet og grupperne kan man vel ikke påstå at fejle noget [8D]

Men det der digicamo ser sgu lidt mærkeligt ud til en riffel IMO, men smag og behag kan som bekendt ikke diskuteres [Smile]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#66
Respekt, både for dit arbejde og dine skudgrupper. [:p]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#67
Nå, for at starte med starten....

@PRM - Jeps det er en Atlas Bipod, den kan tilte og "dreje". Den fungerer rigtig godt. Eneste ting man skal være opmærksom på er at den monteres på en lille stump rail og ikke på en rembøjleholder som en Harris.

@ Halvautomat - Jeg har ikke vejet den inden jeg kortede piben op osv. men som den står nu, vejer den præcist 6 kg UDEN bipod og lyddæmper. Men med kikkert, montage, skæfte, fuldt magasin, bundstykke og rem.
Mht. tilspænding så spænder jeg skæftet med 5NM forrest og bagerst. Jeg tror den er mere tilgivende med alu-beddingblokken end en alm bedding.Jeg overvejer at indstøbe nogle pillars i skæftet, for yderligere at gøre den mere tilgivende.

@ CP - Det er korrekt at der var en smule sidevind fra højre i fredags og det har da muligvis påvirket gruppen sidevejs.
Mht. sandsække vs. bipods, så ved jeg ikke hvor tung den skal være for at være "600 meter bipod stabil", men det er tydeligt at den skyder bedst hvis jeg Loader bipoden relativt hårdt. Jeg tror dog der er mere at hente med noget håndladet ammo med et mere velegnet langdistance projektil. Tænker 136gr. Scenar L i stedet for en alm. 107 gr. Scenar..... hmm, det må blive senere på året.

@Lani - Jeg er helt enig, resultatet af slutmalingen er ikke blevet ret god. Det er både farverne og mønsteret som jeg er utilfreds med.
Jeg har en ny ide i ærmet efter et tip, jeg overvejer at give mig i kast med det her; https://www.youtube.com/watch?v=UHqPkkSpLZk

@Claxel og jer andre - Tak for komplimenterne.

Status og førstehånds konklusion;

Nu har jeg skudt med riflen både noget "longrange" hele lørdag og VTF-feltskydning i dag.
Riflens præcision er jeg fuldt ud tilfreds med, chaufføren skal indimellem lige spænde hjelmen. Der er et par småting som skal justeres inden den skal males i nye farver. Sikringen går på skæftet fordi malingslaget påfører ekstra tykkelse til skæftet. Ligeledes klemmer magasinet også når jeg udløser det også her er skyldneren malingstykkelsen. Jeg vil også (ligesom på originalskæftet) have lavet en fingerrille udfræsning til at trække magasinet ud med, hvis det skulle binde af den ene eller den anden årsag.

Men alt i alt er jeg fint tilfreds og tror nok jeg skal blive gode venner med den.

Jeg har også besluttet at det ene af de to skæfter jeg startede op på og som er færdig med alle udfræsninger til lås osv. bliver sat til salg hvis en anden skulle have lyst til selv at formgive mm.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#68
Det der svirlpaint minder meget om hydrodip [Smile]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#69
Dejligt med et fint projekt. Super hurtigt fra start til mål. Længe siden der har været et så gennemført GDS projekt. Tillykke med den lille nye.
Svar
#70
@PRM - Jeps det er en Atlas Bipod, den kan tilte og "dreje". Den fungerer rigtig godt. Eneste ting man skal være opmærksom på er at den monteres på en lille stump rail og ikke på en rembøjleholder som en Harris.

hvor har du købt den [Smile]
ja har set at der skulle monteres en lille rail til den men så er den også nem at fjerne igen [Smile]
igen tillykke med resultatet flot arbejde og
flot detalje med det digitale cammo
mvh paul

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#71
Min Atlas er købt i US, ved ikke hvem der sælger dem i DK - beklager.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#72
Highendsoptic.dk sælger atlas bipod

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#73
tak [Smile]

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#74
Hej Boryx
Tillykke med det flotte resultat og de fine skudgrupper. Jeg har et spørgsmål. Du skriver piben er blevet afkortet. Hvad er pibekoncert nu?

Venlig hilsen Peter
Svar
#75
Stavekontrol. :-(. Hvad er pibelængden nu?
Vh Peter
Svar
#76
52 cm (Tror måske det står længere oppe i tråden ;-))

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#77
En lille opfølgning;

Nu har riflen skudt omkring 250 skud i mit ejerskab, så jeg rensede den i bund forleden. I den anledning tog jeg på banen i det gode vejr i går for at teste præcisionen og POI efter rensningen.

Jeg skød fra bipod og beanbag bagerst.

Først skød jeg tre skud for at kontrollere om indskydningen holdt her efterfølgende - og det gjorde den fuldt ud tilfredsstillende.
Billede af de tre skud herunder:

[Image: skive1_zpsx54oekej.jpg]

Derefter skød jeg nogle skud på 200 meter og trænede lidt forskellige skydestillinger som er relevante ift. feltskydninger.

Afslutningsvist ville jeg teste nogle 100gr A-Max i riflen som alternativt til Lapua Scenar. Jeg skød en femskuds-gruppe og synes ikke præcisionen var imponerende men kom lidt i tvivl om det var chaufføren. Derfor klistrede jeg et plaster på samme skive og skød fem skud med min sædvanlige Scenar og konstaterede at A-Max ikke er ligeså god (i denne riffel).
De fem skud med Scenar måler under 10mm c/c

[Image: skive2_zpss1oacocw.jpg]

Så meget tyder på at alublokken i skæftet har sin berettigelse og hjælper til at bevare præcisionen ift. en alm. bedding uden pillars i et std. skæfte.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#78
Flotte grupper. Har du prøvet med sættedybde og amax?
Svar
#79
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Flotte grupper. Har du prøvet med sættedybde og amax?



A-MAX er fabriksladet....., så jeg har ikke arbejdet i sættedybde.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#80
Hej Boryx,

Her er en test af præcision med og uden beddeblok ved brug af forskellige momenter på skæfteboltene, hvis du ikke allerede har fundet testen selv [Smile]

https://www.dropbox.com/s/swgp8q55ribpzqo/test-av-beddeblokk.pdf?dl=0

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)