Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våben til Grønland
#1
Jeg håber på at jeg får job 6 måneder i Grønland. Til det vil jeg gerne have min riffel og mit jagtgevær med - Men jeg synes det er svært, at finde et sted hvor der står noget om dette
Er der nogen som ved, hvad man skal gøre for at få lov til at fragte våben til Grønland, og hvilken metode til fragten, skib/fly? :-)
Svar
#2
Det er ikke noget problem at medbringe vaaben som indchekket baggage i flyet. Meen spoergsmaalet er hvad du vil bruge dem til deroppe. Da jeg boede der (det er godt nok laenge siden), skulle man have boet der i mindst 6 maaneder for at faa en hobby fanger tilladelse (Groenlands jagttegn), som giver dig ret til at gaa paa jagt deroppe.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Okay, det lyder nemt! Jeg tror man i dag kan få en tilladelse til at være fritidsjæger, men jeg er lidt i tvivl om hvor lang tid den dækker?
Svar
#4
I samme øjeblik du har folkeregisteradresse i Grønland, så kan du få et fritidsjæger bevis.

Hvis du IKKE skifter folkeregisteradresse, så må du kun gå på jagt, med en autoriseret Outfitter/Jagtarrangør.

Der kan dog være udfordringer ved at få licens til Moskus og Rensdyr. Disse udstedes i princippet kun, hvis man har boet i Grønland, i Mindst 2 år.
Jeg fik dog min første rensdyrlicens, efter knapt 1 år. Det er sjældent at der checkes hvor længe man har boet, når der ansøges om licenser, men lovgivningen siger 2 år.

Du skal være opmærksom på, at i forbindelse med flytning, der skal du i princippet bruge en eksporttilladelse, for at registrere våbnene ud af DK og en importtilladelse, for at få dem ind i Grønland.
Men da manuelt repeterede våben ikke er omfattet af våbenloven i Grønland, så er Politiet heroppe, i princippet ligeglade.
De udsteder Importtilladelser, fordi de skal...

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Du kan læse lidt her, om hvordan tingene håndteres, i forbindelse med jagtrejser:

http://www.jakt-resor.se/gronland/gronland/raadogvink/

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Jagtbevis (fritids-fanger) kan man få lige så snart man har folkeregister-adresse i Grønland. Intet problem, overhovedet.
Når du står nede på kommunekontoret, og melder flytning, så kan du i praksis gå over i Quick-skranken bagefter og få udleveret en formular til ansøgelse om jagtbevis (fritidsjæger).

Det skal også lige siges, at det kræver IKKE jagttegn/jagtbevis/tilladelse eller andet for at besidde våben i Grønland.

Så jo, eksportér dem gerne til Grønland med henblik på jagt - det er der absolut ingen ben i.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)