Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erstatningstilladelser
#1
Det er s... da imponerende. Naar man faar tilladelse til vekselsaet er den gratis. Nu er jeg i den situatuion at min taske indeholdende bl.a. alle tiladelserne blev stjaalet og jeg skal derfor have lavet nye.

En erstatningstilladelse koster kr. 200.- Det er vel rimeligt nok for riflerne, men de vil ogsaa have kr. 200.- for de ellers gratis tilladelser til vekselsaet. Det syntes jeg da godt nok er urimeligt.... Har de virkelig lovhjemmel til at kraeve penge for en tilladelse der som udgangspunt er gratis??

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
Nej. Den går du videre med. Våbenloven beskriver hvilke tilladelser der koster og hvilke der er gratis.

Der er andre der har mødt samme krav som dig, men efter at have gjort indsigelse, har Politiet ændret opfattelse.

Så du spørger bare hvilken paragraf i våbenloven der giver dem ret til at kræve gebyr for en gratis tilladelse

--
FKF

ANNA
Svar
#3
Tak for det. Nu har jeg skrevet tilbage til dem, saa maa vi se hvad de siget til det.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#4
Ellers må du bare afmelde den oprindelige tilladelse og søge en ny gratis tilladelse samtidig. Så kan de jo tænke over om de hellere vil den vej omkring [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
De svarer da i det mindste hurtigt... Her er svaret fra politiet:

"Du kan læse det i Bekendtgørelsen af lov om våben og eksplosivstoffer §6b stk. 6.

Vi afventer fortsat en kvittering på 600 kr."

Jeg vil dog vove den paastand, at det i stk 6 naevnte gebyr er relateret til allerede gebyrbelagte tilladelser? Det er jo helt klart naevnt i para. 6b, stk. 1, at tilladelser til piber er gratis...

Er der nogen der har precedens i en lignende situation?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
De giver sig ikke saa let.....

"I forhold til § 6 b, så står der: For indgivelse af ansøgning om tilladelse osv..

Det betyder at man betaler afgift for indgivelse af ansøgning om våbentilladelse der har en afgift.

Ved §6 b stk. 6, står der: Er tilladelsen beskadiget eller bortkommet, kan der udstedes tilladelse med samme gyldighed som den oprindelige tilladelse mod betaling af 200 kr.

Dette er når man er i besiddelse af en tilladelse, som skal erstattes, også selvom man ikke har betalt afgift for den ved indgivelse af ansøgning. Det er stadig en våbentilladelse der skal erstattes.

Hvis du vil ophøre dine tilladelser, for at søge på ny, kan de kun ophøres, ved at der er en anden person der får ejerskab af dem.
Derved må du ikke være i besiddelse af dem, i den periode du ikke har en våbentilladelse til dem. Hvis du er i besiddelse af dem, uden at have tilladelse til dem, er du i ulovlig besiddelse, hvorved du i princippet kan miste dit jagttegn og våbnene."

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#7
De 200 kr. for systemet må du nok slippe. Men hvis du kender en anden som har samme system, så forær ham piberne. Han kan jo altid give dig dem tilbage [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

P.S. vi har diskuteret det her på forum før, og meningerne var delte, men det første jeg gør når jeg får en tilladelse ind ad døren er at scanne den. Så kan man selv regne resten ud.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

De 200 kr. for systemet må du nok slippe. Men hvis du kender en anden som har samme system, så forær ham piberne. Han kan jo altid give dig dem tilbage [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

P.S. vi har diskuteret det her på forum før, og meningerne var delte, men det første jeg gør når jeg får en tilladelse ind ad døren er at scanne den. Så kan man selv regne resten ud.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Ja og de ligger godt i E-Boks.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Hvordan får du den i eboks?
Svar
#10
@unknown

Sådan gemmer du egne dokumenter

Du kan uploade (gemme) dine egne vigtige dokumenter i e-Boks så som fødselsattest, uddannelsesbeviser, kvitteringer eller kopi af skødet på din bolig. Du har 1 GB gratis plads. Filrne vil automatisk blive lagt i den mappe, som du står i når du trykker på ”upload dokument” knappen. Du kan altid flytte et dokument til en anden mappe efter det er uploaded.

I dit arkiv har du et sikkert sted at opbevare dine egne dokumenter og filer i mapper, som du selv vælger. Ægtheden af disse dokumenter vil svare til en fotokopi. De fleste steder vil man acceptere en fotokopi, men det kan ikke udelukkes, at der nogle steder kræves fremvisning af de originale dokumenter, f.eks. dokumenter som skøder mv. til tinglysning.
1.Gå til Dit overblik eller til den af dine egne mappe, du ønsker at uploade et dokument til under Vis posten i mapper
2.Vælg Upload dokument
3.Vælg Gennemse og find det dokument på din computer, du ønsker at uploade
4.Vælg Upload dokument

Upload tip: Du kan også uploade dokumenter fra e-Boks app’en. Du skal blot trykke på ”upload dokument” og tage et billede af det dokument, som du ønsker at gemme.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)