Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Træskæfte til AR
#1
http://www.outdoorhub.com/stories/2016/0...iture-ars/

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Det er godt nok mere sjældent end det er kønt...

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Ja, men så er den jo ikke længer "miltært udseende" og burde let kunde sælges til jagt..
Svar
#4
Ja jeg har altid haft svært ved at se hvad man skal med fuld-auto våben på en jagt, men det er nok bare mig ???[xx(]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by fasan

Ja jeg har altid haft svært ved at se hvad man skal med fuld-auto våben på en jagt, men det er nok bare mig ???[xx(]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



Dvs, du har aldrig prøvet at være på jagt i Jylland og så få en rudel kronvildt, på en 30 - 40 stykker, for ?? [Wink][Big Grin]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Nu er der ingen fuldautomatiske våben på tilladelse til jagt, så det er der vist ingen der har set.

Halvautomatiske rifler fungerer fint på jagt med mindre det er en idiot der bruger dem. På den anden side kan en idiot også lave en masse lort med et repetervåben, så udgangen på det bliver vist, at det ikke spiller nogen rolle om du bruger en repeter eller en halvautomat på jagt.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Nu er der ingen fuldautomatiske våben på tilladelse til jagt, så det er der vist ingen der har set.

Halvautomatiske rifler fungerer fint på jagt med mindre det er en idiot der bruger dem. På den anden side kan en idiot også lave en masse lort med et repetervåben, så udgangen på det bliver vist, at det ikke spiller nogen rolle om du bruger en repeter eller en halvautomat på jagt.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]



Lasse, dig som ellers altid (eller for det meste;-) er så fornuftig at høre på.

Det er dog en besynderlig resolvering du laver.

En idiot med en halvautomat kan da netop gøre langt mere skade end en idiot med en repeter [}Smile]

Det har jeg personlig oplevet i Kroatien på drivjagt sammen med GT. Her var der en der syntes det var en god ide at tømme 2 ti skuds magasiner fra sin halvautomat på en hel rotte svin. Det var et være slagtehus med mange timers eftersøgning af anskudt vildt bagefter.

Det var samme jagt hvor der også var en som mente at hans 22-250 var velegnet til jagt på vildsvin.

Det afstedkom bl.a. at en af vores ærede formænd stjal hans bundstykke og gemte det indtil han lånte sig frem til en anden riffel ved en af jagtlederne [Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#8
@Fasan, med en sådan riffel er den eneste forskel at den trækker i ladegrebet for dig, og det er ABSOLUT ikke fuld auto kun selvladende og virker i min mening meget fint.
Svar
#9
Halal-automater har flere store fordele på f.eks. drivjagt ..

Det er reelt kun en dobbeltriffel der kan afgive 2. skud lige så hurtigt og med lige så lidt forstyrrelse af greb og sigtebillede.

Man kan måske komme tæt på det med en "pump-repeterer" men IKKE med en "rettrækker"

Det er muligt for en skytte, med mindre øvelse i repetering at afgive et forsvarligt sigtet 2. skud langt hurtigere. DEt må altid være en fordel på en "dynamisk" jagt

Hvor mange "Civilicerede" lande har en jagtlovgivning hvor mere end 2 - 3 - 5 skud er lovlige til jagt i en halvautomat? Men "feuer frei" for rettrækkere og repetervåben .. Det har de fleste ..

Hvad er bedst for vildtet og anskydnings-statistikken i en "dynamisk jagtsituation ... 3 - 5 dårligt sigtede skud med en rettrækker, eller 3 - 5 skud med bedre ro i våbnet og længere sigtetid .. med "den grimme halvautomat"

Modstanden mod halvautomater er noget vi har fået tudet ørerne fulde af, på grund af modstanden fra myndighedernes side mod halvautomaterne, alene fordi de anses for "farligere" som "alternativt krigsvåben" i en borgerkrigs-situation eller en guerilla -lignende konflikt ..

Oveni dette kommer så "smags-dommeri" der mener at kunne/skulle sætte "regler" op for hvordan våben skal se ud for at være "acceptable" på jagt ..

Hvorfor skal et farligt og effektivt dræbende instrument "camufleres" med "japansk åndenød", graveringer, udskårne løvefødder og blanke sorte bruneringer? DEt kan da KUN være for at tilfredsstille "ejeren"

Min "æstetik" tilsiger mig snarere at vise "våbnet" frem som det det er for mig... et mekanisk/kemisk stykke værktøj til at slå store grimme huller i levende væsner med, så de DØR hurtigst muligt ...
(Og dermed med størst mulig sikkerhed havner hjemme i mine gryder/fryseren)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Lani jeg forstår godt din vrede over den idiotiske opførsel som manden med halvautomaten på jeres jagt udviste, men en idiot er vel altid en idiot og det skal halvautomaten vel ikke have skylden for, læg venligt mærke til at jeg ikke kaldte ham jæger, da det er en titel som skal erhverver med tid og god jagtlig opførsel, fin ide at gemme hans bundstykke det kunne jeg selv ha´fundet på[Wink]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by fasan

Ja jeg har altid haft svært ved at se hvad man skal med fuld-auto våben på en jagt, men det er nok bare mig ???[xx(]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



Dvs, du har aldrig prøvet at være på jagt i Jylland og så få en rudel kronvildt, på en 30 - 40 stykker, for ?? [Wink][Big Grin]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Eller på springbuck jagt, hvor de hopper rundt til højre og venstre[Big Grin][Big Grin]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#12
Jeg tror at min pointe er gået lidt glip her i tråden.
Jeg har INTET problem med halv-automater!
Jeg synes tvært imod at de er glimrende, dog fraset hvis de havner i hænderne på en total tosse som beskrevet ovenfor[Sad]

Det jeg er modstander af er: FULD auto våben![xx(]
De hører hjemme i militær sammenhæng og ikke andre steder.
Andre har selvfølgelig lov til at have en anderledes holdning end min, det er styrken ved et demokrati.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#13
Jeg kunne godt lide det træskæfte hvor det ligner det originale plastkolbe/-greb/-forskæfte - men derudover er den stadig tudegrim og en Barbie-riffel, uanset hvilket skæfte der sidder på.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Lani jeg forstår godt din vrede over den idiotiske opførsel som manden med halvautomaten på jeres jagt udviste, men en idiot er vel altid en idiot og det skal halvautomaten vel ikke have skylden for, læg venligt mærke til at jeg ikke kaldte ham jæger, da det er en titel som skal erhverver med tid og god jagtlig opførsel, fin ide at gemme hans bundstykke det kunne jeg selv ha´fundet på[Wink]



Jeg har som sådan heller ikke noget imod halvautomater i sig selv, mit indlæg var blot en reaktion på Legolas´ udsagn om at hvis man var en idion så var det ligegyldigt om man var det med eller uden en halvautomat, hvor min påstand er at hvis man vil, kan man rette større skade med en halvautomat end med en repeter.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#15
Og det har du ret i..
Svar
#16
Hvis man VIL kan man også udrette meget større skader med en Toyota Landcruiser, end med en Seat Mii ..[:o)]
Begge dele kræver det samme kørekort --- (Prøve og tilladelse fra myndighederne)

SÅ : Lad os endeligt forbyde Landcruisere .. Det går jeg HELT ind for .. [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by dravis

SÅ : Lad os endeligt forbyde Landcruisere .. Det går jeg HELT ind for .. [Wink]



ÅHHHHH nej.........

Nu har jeg krafthelved lige købt en Lankrøjser......og STROM, HAN bliver sur.....vi flytter til et andet land [Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
rigtig tøsefornærmet [:I]
måske kan vi følge efter min gamle trofaste cruiser: den triller rundt i Africa med en sort ved rattet ( grum skæbne )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#19
ahhh .. en "Darfur-Taxa" --- [Big Grin][xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#20
Der er nyt fra Boyd's...

[Image: Boyds%20AR.jpg]

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)