Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako quad vs otterup/toz 22 lr
#1
Hej

Jeg overvejer lidt om jeg skal tage springet og udskifte 3 stk 22lr (2 fine otterup m70 og m77 med diopter sigter, samt 1 toz 17 22lr der er noget grim, men velfungerende og med flere magasiner) med 1 stk sako Quad 22 lr syntetisk der er som ny, og har skudt ca. 150 skud.

Tanken om kun 1 kvalitets riffel med en ordentlig sikring tiltaler mig, sammen med muligheden for veksel pibe, mens mine otterup jo er uden sikring og toz er sgu lidt speciel i forhold til sikring. Endvidere er der kun diopter sigte på mine otterup. Det vil vel koste godt 1000 kr pr. otterup at kunne få én kikkert på.

Nu er mit spørgsmål, om jeres erfaring er at man får man brugt veksel pibe hvis man både har 22 lr og 17 hmr vs 1 riffel af hver ? Jeg har i forvejen 1 stk mossberg 17 hmr der skyder fint, men som nok også skal udskiftes hvis jeg springer på Sako Quad.

Hvad er jeres indtryk af Sako Quad præcision og kvalitet vs mine nuværende salonrifler ? Bør jeg se bort fra problemet med dårlig/ingen sikring i mine 22 lr ? synes selv sikkerheden er ret vigtig.

Skal nævnes at brug af riflerne mest er målskydning og lidt jagt.

På forhånd tak

vh

Bygork

Elgen
Elgen
Svar
#2
Jeg har ikke en Sako, men CZ455 som er samme princip.
Købte en 22lr varmint, lidt senere en 17hmr-pibe, for det er jo smart og tilladelsen til piben er gratis.
Fandt så ud af, at jeg ikke har muligheden (læs gider ikke bøvlet, da jeg ikke har en 50/100m bane i haven) for at foretage en indskydning med 17'eren hver gang jeg får lyst til at skifte. Bruger kun 17Hmr til rævejagt, men den er jo lang, og man vil jo også gerne lege med 22lr. Endte med at købe en 22lr CZ455 mere, så jeg kunne skyde billigere og helt lydløst. Problem løst. 17'eren er altid indskudt, 22'eren ditto.
Så nu har jeg 2 systemer, 3 piber og fire skæfter [Big Grin]
En 22lr og en 17Hmr med fast pibe havde været nemmere og billigere - og jeg havde kunnet få det i links [Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)