Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har I lyddæmper på i våbenskabet
#21
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Her staar jeg af. Jeg har aldrig hørt magen til sludder.
H


Hvad er det du mener er sludder.
Nu er det selvfølgeligt ret begrænset, hvad jeg ved omkring piber, metalbearbejdning og overfladebelægning og behandling.
Men har du aldrig hørt om kobberbaserede smøremidler.
Har du aldrig hørt om "Break inn"
Breakinn er en teori om at man ved at rengøre piben efter hver skud, mens piben er ny, opnår at piben er lettere at holde ren, samt at piben bliver glattere.
Hele virkemåden af denne proces, er kynisk sagt, at introducere maksimal slitage fra hver skud. Denne maksimale slitage opstår fordi en kugle skydes hen over en klinisk ren ståloverflade (uden nogen form for beskyttende kobbersmøring/belægning)

Hvis denne beskrivelse kan tages for rimeligt gode varer, fortæl mig så lige hvorfor denne virkning (maksimal slitage) ikke også skulle være tilstede alle fremtidige gange hvor du renser klinisk i bund.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#22
Jørgen, du kan tro jeg kender til 'Break in'. Jeg har en Cusom lavet riffel jeg i sin tid fik lavet af Darrel Holland wwwhollandguns.com og jeg valgte en Schneider SS pibe i cal .243 AI
Efter riflen var 'bygget' blev den sendt til kryogen behandling i Ohio, hvor den blev frosset ned til minus 300°F i 24 timer, og langsomt 'tøet' op.
Da jeg saa modtog den rensede jeg først piben grundigt, derefter paa skydebanen hvor jeg foretog min Break in
1 skud og rens i bund 5 gange
3 skud og rens i bund 5 gange
5 skud og rens i bund 5 gange
I alt 45 skud!
Saa polerede jeg ogsaa riffelgangen med JB borepaste da jeg var færdig, og rensede den grundigt igen.
Jeg var engang sammen med Walt Berger (Berger Bullets) og han fortalte at han kun brugte JB borepaste, og saa lige 'skyllede' piben ren.
Hvergang jeg bruger min riffel paa skydebanen renser jeg efter 25 skud, og skyder ALDRIG piben varm. Lunken, men ikke saa varm at man brænder sig paa piben.
Paa jagt, groundhog jagt, hvor det ikke er ualmindeligt at skyde 50+ skud om dagen, har jeg en rensestok med og renser riflen om aftenen naar jeg er tilbage paa motellet, og naar jeg kommer hjem faar den hele turen.
Bronzebørste og solvent
Klude og solvent til en tør klud kommer ud snehvid, saa lige et ganske tyndt lag olie, inden jeg hænger den op paa væggen.
Den riffel har skudt vel over 10,000 skud, og skyder stadig som en drøm.
Jeg har fulgt producentens vejledning, samt bøssemageren der lavede den, hans mening om pibe rens, samt adskillige velinformerede folk inden for industrien.
Det lyder fuldstændig vanvittigt for mig naar folk paastaar at man kan slide en pibe op ved at rense den.
H
Hogmeister
Svar
#23
Det der redder dig, er at du generelt skyder en del skud mellem rensningerne. Og kun sjældent renser efter 1 skud.
Jeg har set 6,5x55 piber der var renset så meget, at der efter 2800 skud ikke var riffelgange de første 10 cm fra kammeret. Og jeg har aldrig set så speglblank en pibe.
Den pibe som var produceret samme dag, med et serienummer 1 nummer før, så jeg tilfældigvis også. Den skød stadig fint, og havde tydelige riffelgange, men havde skudt over 8000 skud. Forskellen på de 2 var at den første var blevet renset efter alle kunstens regler. Den anden var bare blevet trukket igennem med olie og en bronzebørste hver gang den havde været i brug.

Jeg har selv en 6,5 pibe fra samme tidsperiode. Den har skudt over 9000 skud. Der har været en rensestok i 1 gang (efter 2500 skud)
Denne pibe er stadig i stand til at skyde 5 skudsgrupper på under 15mm.
Bedste grupper efter 7000 skud, var 2 stk 5 skudsgrupper med drejede kugler. Hvor hullet voksede til 8mm.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#24
Må desværre give Ignoranten ret...... pis....

Har også selv troet på det hersens religiøse rengøring men fik set med egne øjne at det ikke gav nogen gevinst.

Bronzebørste begge veje gennem løbet til det ikke støver længere og så en oliepind.
Tørlægninge før brug og "thats it".

Har en 3-4 løb kørende hvor ovenstående har været brugt fra ground zero og de skyder fortsat som de skal efter flere tusinde skud[8D]

Men måske man kan få skudgrupperne ned i negative værdier hvis man renser overdrevent???
Har faktisk endnu til gode at lave en skudgruppe på f.eks minus 5mm[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
Jeg piller altid dæmperen af :-)

hogmeister: oplever du ikke, at dit træfpunkt ændrer sig når du renser i bund ?
Når jeg renser min pibe i bund, hvilket bestemt ikke er hver gang, så sidder de 2-4 første skud derefter ikke "rigtigt" ... men derefter sidder de fint til der er høvlet 2-300 skud igennem.
Svar
#26
@ cjs: Kun første skud, og hvis jeg er paa jagt vælger jeg blot et maal < 200m
H
Hogmeister
Svar
#27
Mit liv er for kort til Hogmeisters metode, hvad enten den et den bedste løsning eller ej :-)

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#28
Jeg deltager aldrig i en pistol konkurence med en helt ren pibe, skuder altid et par skud for at de første skud på skiver har samme forudsætninger som de efterfølgende, og der er helt klart forskel.
Svar
#29
Jeg tager ALTID lyddæmperne af. Absolut ingen tvivl om det.

Dog kun af den årsag, at visse af våbnene vil være for lange til skabet med dæmpere på.
Og det er langt fra altid at jeg egentlig benytter lyddæmpere, så før jeg stiller våbnet væk - bliver den lige trukket igennem med en boresnake, vædet med lidt olie på enden - jeg skyder med god ammunition, så har ikke behov for at rense med stok/solvent og andet pis.
Og monterer lige gevindbeskytteren inden jeg stiller dem væk.

Lader typisk også dæmperne stå på radiatoren i nogle dage, bare for at være sikker på at de er gennemtørre.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#30
Jamen så må jeg vel sige desværre desværre, for må give både na og GT ret.
( eller ret og ret, jeg gør bare som de gør - næsten)
Broncebørste m breakfree, frem og tilbage, klud il lige at tage det værste slam, ny klud med ny breakfree, ind i skabet.
Ud af skabet, nye klude indtil de er rene/ tørre, 1 skud i volden.

1. Skud sidder altid ca. 2-3 cm lavere, derefter skyder den ekstremt præcis.
Den kan lave 5 skuds grupper der sidder i en samlet klump, det har både Lars M.L og 260 rem gjort flere gange, 260rem har lavet 5 skuds gruppe på 200 m, hvor alle huller rører hinanden - det er en AI og har skudt ca. 3.000 skud, med den metode.
Bruger " fabrikslavet" kludeholder og klude.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Redigeret af Kima
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Du skal ikke starte med en gulvklud. Man kan få dem i mange størrelser, altså kludene. Ikke Kluden.



Jeg gad godt se dig trække ham igennem et løb.. Det skal være et velvoksent løb.. og en velvoksen dunk olie til at smøre ham med [Big Grin][Big Grin][B)]

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#32
@Hesselager
Fik lige en samtale med Kluden, han er d.d. ansat af http://www.artilleriet.dk/KAR/
Hvis der ikke er plads til kluden, kan de vælge at kun bruge kludene.[Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)