Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den " nye " front på Nielsen sonic Dæmber.
#1
Lige testet i dag på min 223 rem med en max 8 mm.
Skød faktisk uden hørerværn.

Til trods for mit satans tinitus..
Det virker bare så godt. [Wink]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
Hvad er formaalet med en lyddæmper hvis man ogsaa skal have høreværn paa. Det lyder noget af at gaa med bælte og seler
H
Hogmeister
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hvad er formaalet med en lyddæmper hvis man ogsaa skal have høreværn paa. Det lyder noget af at gaa med bælte og seler
H


Der da mange ting i ikke helt forstår der ovre i vildmarken. I bliver vel ikke lidt indavlede, og eneboeragtige [Wink][Smile]

Et par høreværn reducere omfanget af høreskader fra skydning til omkring 10% i forhold til skydning uden høreværn
En lyddæmper reducere omfanget af høreskader fra skydning til omkring 1% i forhold til skydning uden dæmper.

En kombination af dæmper og høreværn reducere omfanget af høreskader fra skydning til omkring 1 0/00 i forhold til skydning uden både høreværn og dæmper.

En dæmper er uovertruffen til at fjerne de lavfrekvente (mest skadelige) lyde fra riffelskud
Et par høreværn er uovertruffen til at fjerne de højfrekvente (mest irriterende men mindst skadelige)lyde fra skydning

De lavfrekvente lyde fra skydning ødelægger fysisk din hørelse. Og gør at du mister evnen til at høre mellem og højfrekvente lyde, samt forstå tale når der er baggrundstøj.
De højfrekvente kan drive dig til vandvid, men skader klart mindre. Men kan ofte udløse Tinnitus, som er mere psykisk betinget, end egentligt fysisk.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#4
hwaaaaaaaa!!!!
Svar
#5
Hvad er det for en ny front?
Jeg har en 45, og ville aldrig overveje at skyde uden høreværn som jeg oplever effekten nu. Den skulle faktisk være med den seneste front fik jeg at vide af sælger - den front der har været nævnt herinde og som skulle gøre knaldet mere "rundt". Der er væsentligt mere "bid" i lyden end de andre lyddæmper jeg har mødt på banen. Desværre har jeg endnu ikke mødt en 45 på banen for sammenligning.
// Mads
Svar
#6
Det er den front som Gør braget mere rundt
Derfor skrev jeg også den " nye " front
Har bare været længe om at købe en , he he

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Rkn, kan man se en fysisk forskel på de to fronter? Hvis ja, hvordan?
Svar
#8
Ja den nye er længere, og har et rør inden i.
Hvorimod den første , sådan set bare er et dæksel med et hul i.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Hvad er prisen på den ?
Svar
#10
og kan man bare købe et nyt dæksel så men slipper for at søge om ny tilladelse??
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

og kan man bare købe et nyt dæksel så men slipper for at søge om ny tilladelse??



De fleste dæmpere har et serienummer indgraveret - jeg vil mene at så læge det ikke ændrer sig, så skulle du være home safe.

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Ja det forstår jeg men passer den på og går den at købe løs??
Svar
#13
jeg har købt en løs og den passede lige på

Hilsen H.S.Jensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)