Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så blev Jette Baagøe fyret.
#1
http://sn.dk/Hoersholm/Direktoer-paa-Jag...kel/555091

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#2
Ja hun har hele tiden givet udtryk for at hun var modstander af udflytningen, og at hun ikke ville flytte med.
Så er det måske ikke så underligt, at man sætter en anden til at forestå selve processen med flytningen. Det er ikke usandsynligt at en der er positiv overfor projektet, er klart mere motiveret i at få ting til at lykkes.
Hun er i øvrigt forsat tilknyttet, frem til sin fratrædelse hvor hun går på pension.

Lad nu være med disse skræmmebilleder, og forsøg i stedet at være objektive og konstruktive.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#3
"Lad nu være med disse skræmmebilleder, og forsøg i stedet at være objektive og konstruktive."

Aldrig i livet - det mine skattepenge der bliver smidt ud af vinduet for at fadølbansen kan sidde klæbet til stolen med Pia's velsignelse. Arbejdspladser til provinsen - min bare[}Smile]

Og alligevel, med venlig hilsen Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#4
@ Thorlak
Hvor har du ret!
JEg var på museet i weekenden og havde som sædvanlig en fantastisk oplevelse.
Fra et rent økonomisk synspunkt er dette rent vanvid!
Men lad os se at få gang i dette udflytning, jeg siger nationatmuseet til Mors!
De mangler ihvertfald lidt finkultur deroppe, og tag så folketinget og flyt det til Ærø, politikerne burde da juble, tænk på deres ekstra transportfradrag[Sad!]

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

"Lad nu være med disse skræmmebilleder, og forsøg i stedet at være objektive og konstruktive."

Aldrig i livet - det mine skattepenge der bliver smidt ud af vinduet for at fadølbansen kan sidde klæbet til stolen med Pia's velsignelse. Arbejdspladser til provinsen - min bare[}Smile]

Og alligevel, med venlig hilsen Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!


Jeg kan godt li dit rationelle svar [Wink]

Jeg kan da godt forstå at du ikke ønsker arbejdspladser flyttet til provinsen.
Her får man typisk dobbelt så meget for pengene.
Det ville jo derfor medføre at der var en stak højtuddannede kjøvenhavnere som blev arbejdsløse.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#6
Jeg vil tro at man kunne skabe mere end 4.000 arbejdspladser i provinsen hvis man stillede de 4 mia. som jeg er overbevist om at den samlede regning (inklusiv produktionstab) som udflytningen ender med til rådighed for det private erhvervsliv.

Og mon ikke man kunne have undgået en væsentlig del at tabet på 9,1 mia hvis man ikke havde flyttet skat til Ringkøbing. Mere end 80 % af medarbejderne flyttede ikke med. Så det var helt nyuddannede som svindlerne havde så let ved at snyde... Spild af penge X2

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg vil tro at man kunne skabe mere end 4.000 arbejdspladser i provinsen hvis man stillede de 4 mia. som jeg er overbevist om at den samlede regning (inklusiv produktionstab) som udflytningen ender med til rådighed for det private erhvervsliv.

Og mon ikke man kunne have undgået en væsentlig del at tabet på 9,1 mia hvis man ikke havde flyttet skat til Ringkøbing. Mere end 80 % af medarbejderne flyttede ikke med. Så det var helt nyuddannede som svindlerne havde så let ved at snyde... Spild af penge X2

Mvh.

Yeti



Det var ikke skats inddrivningscenter i Ringkøbing, som håndterede udbyttesagen. Det var de gæve gutter på Sjælland, som var dem der ikke var blevet erstattet med nye friske og motiverede kræfter.

Hvad selve udflytningen kommer til at koste, er der næppe nogen der ved.
Dem som er de folk som bliver udskiftet, benytter selvfølgeligt enhver chance til at male skræmmebilleder, og forklare hvor dyrt og vandvittigt det er.
Erfaringer fra tidligere udflytninger, var at det ikke blev halv så dyrt som modstanderne forudsagde. Selve flytteomkostningerne var typisk tjent hjem på under 2 år, på grund af øget produktivitet, og meget billigere huslejer.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Og mon ikke man kunne have undgået en væsentlig del at tabet på 9,1 mia hvis man ikke havde flyttet skat til Ringkøbing. Mere end 80 % af medarbejderne flyttede ikke med. Så det var helt nyuddannede som svindlerne havde så let ved at snyde... Spild af penge X2

Mvh.

Yeti



Det er dog det værste postulat jeg nogensinde har hørt[xx(][:0][Sad!][Sad!]
Skat i Ringkøbing har INTET med omtalte svindelsager at gøre!!!!!
Og tværtimod er Skat i Ringkøbing blevet fremhævet internt i Skattevæsnet, som det mest effektive skattekontor i kongeriget, og, mig bekendt, også med lavest fravær m.v..

Det ville klæde postulatet, hvis det blev understøttet med dokumentation, når der nu nævnes specifik adresse. Reglerne må vel være ens, om det er et offentligt kontor eller privat virksomhed.[Sad!][Sad!], hvor der er medarbejdere, som, med rette, kan føle sig ubegrundet tilsvinet.

Mvh - trods alt [:o)]
Korthår[Smile] - og nej, jeg arbejder ikke hos Skat i Ringkøbing
Svar
#9
Nej, men du arbejder da for dem[Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Naturens og miljøets værste fjende: Eva Kjer Hansen
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by CP

Nej, men du arbejder da for dem[Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Naturens og miljøets værste fjende: Eva Kjer Hansen



Nix CP, jeg opfatter det derimod, som om de arbejder for mig - jeg føler i hvert fald, at jeg betaler deres løn[8D][Wink][Big Grin]
Mvh
Korthår[Smile]

NB.: Jeg håber da du (vi) snart slipper af med hende Eva Kjer Hansen[8D]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Citat:quote:

Originally posted by CP

Nej, men du arbejder da for dem[Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Naturens og miljøets værste fjende: Eva Kjer Hansen



NB.: Jeg håber da du (vi) snart slipper af med hende Eva Kjer Hansen[8D]



Og jeg håber at vi snart slipper af med ham der C.P.[xx(]
Så kan vi fremover slippe for politiske statements på dette ellers så fredelige forum [Smile]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by FKF

Citat:quote:

Originally posted by korthår

Citat:quote:

Originally posted by CP

Nej, men du arbejder da for dem[Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Naturens og miljøets værste fjende: Eva Kjer Hansen



NB.: Jeg håber da du (vi) snart slipper af med hende Eva Kjer Hansen[8D]



Og jeg håber at vi snart slipper af med ham der C.P.[xx(]
Så kan vi fremover slippe for politiske statements på dette ellers så fredelige forum [Smile]



Nu er CP ikke sådan lige at slippe af med - han er faktisk ret vedholdende også selvom han ikke nødvendigvis har ret[Big Grin]..

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#13
og der er ingen formand der ikke i ny og næ lufter lidt politik [:I]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
Gudskelov kan man skrive hvad man lyster her inde og ikke som andre diktatoriske forums.
Kan man ikke lide luften her er der heldigvis ingen der holder på éen.

Eneste med CP er at han snakker værre end ignoranten, ja, dette er faktisk muligt og eftervist, men bortset fra det er han nu en flinker fyr ham snakkehovedet[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
n a:
Man skal ikke pille ved noget der virker (især hvis man ikke har råd), og slet ikke hvis det kun er politisk varm luft, hvis eneste formål er at vise vælgerne falsk handlekraf, samt overhold en lokumsaftale med DF.

”Det ville jo derfor medføre at der var en stak højtuddannede kjøvenhavnere som blev arbejdsløse”

Fordi et mennske har en uddannelse og bor i et bestemt område gør det lige pludseligt ikke noget at han/hun bliver arbejdsløs. Hvad hvis nu at hele ”stakken” var fra Læsø og kun havde 7 års skolegang - og det ved du egentlig ikke en flut om hvad disse mennesker baggrund er (det kunne være Jyder, vi har en del af dem her øst for Lille Bælt), men udelukken fordi de arbejder et bestemt område i Danmark, så gør det lige pludseligt ikke noget at de bliver sat på gaden.
Stik nu den jyske jødeharpe i lommen, den kan jo alligevel kun spille kjøvenhavner melodien. Sagen om Jagt&Skovbrugsmuseet er politisk blænd- og makværk og intet andet, der er ingen grund til nedgøre de mennesker der i processen får ødelagt deres hverdag/liv.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#16
Thorlak
Nu er jeg jo et simpelt menneske som lever af at producere ting, som kan sælges på verdensplan, i helt fri konkurrence.
Derfor er jeg måske så usympatisk, at jeg ofte er nød til at se på hvad ting koster, og om jeg eventuelt kunne få mere for pengene andre steder.

At jeg så til dagligt er belemret med et "generelt københavnsk" burokrati, som er nærmest selvforstærkende, hvor det kan opfattes som om at dette systems vigtigste opgave er at vokse (og dermed belemre mig yderligere)
Samtlige udflytninger har i bakspejlet vist sig, at øge produktiviteten, være markant billigere at gennemføre, og har medført højere serviceniveau.
At der så er nogle folk som mister jobbet, er da træls. Meen det var måske "en vink med en vognstang" til det øvrige administrationsapparat, om at de måske fra nu af , burde oppe sig lidt.
En billigere og bedre administration, kunne medføre at jeg (lille hamster i et hamsterhjul) ikke behøvede at løbe helt så stærk, for at føde dette administrative system.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by n a

Thorlak
Nu er jeg jo et simpelt menneske som lever af at producere ting, som kan sælges på verdensplan, i helt fri konkurrence.
Derfor er jeg måske så usympatisk, at jeg ofte er nød til at se på hvad ting koster, og om jeg eventuelt kunne få mere for pengene andre steder.

At jeg så til dagligt er belemret med et "generelt københavnsk" burokrati, som er nærmest selvforstærkende, hvor det kan opfattes som om at dette systems vigtigste opgave er at vokse (og dermed belemre mig yderligere)
Samtlige udflytninger har i bakspejlet vist sig, at øge produktiviteten, være markant billigere at gennemføre, og har medført højere serviceniveau.
At der så er nogle folk som mister jobbet, er da træls. Meen det var måske "en vink med en vognstang" til det øvrige administrationsapparat, om at de måske fra nu af , burde oppe sig lidt.
En billigere og bedre administration, kunne medføre at jeg (lille hamster i et hamsterhjul) ikke behøvede at løbe helt så stærk, for at føde dette administrative system.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#18
De priser som bliver slynget ud for flytninger af arbejdspladser viser jo med alt tydelighed at der er nogen inden for det offentlige som er totalt inkompetente[Sad!].

Læs det her: http://denoffentlige.dk/udflytningskamp-...jdspladser

Hvordan er man kommet op med sådan et tal, der er da nogen som ikke har sat sig ind i hvad en flytning koster, eller med vilje har løjet om tallet for at opnå et eller andet. Hvis de giver mig 75mio, skal jeg nok ordne den flytning, og jeg vil naturligvis gerne selv beholde et eventuelt overskud[}Smile].

Læs her: http://denoffentlige.dk/regning-udflytni...dnu-dyrere
Der må da være nogen som virkelig kommer til at tjene kassen på det her.

Jeg har været projektleder på 2 virksomhedsflytninger, hvor der skulle flyttes 100+ arbejdspladser og i et tilfælde bygges helt ny fabrik.
Disse flytninger kom ikke engang i nærheden af hvad staten mener der skal bruges for at flytte. Det ser for mig derfor ud som om at pengene forsvinder ned i et eller andet bundløst hul som ingen ved hvor er. Nå ja det er jo efterhånden desværre normen når det offentlige skal projektere et eller andet her i vores lille land.

Jeg er hverken for eller imod udflytninger, men kritisere at personer der tydeligvis er totalt inkompetente smider samfundets penge væk uden det har konsekvenser for dem[xx(].

Og ja, det er i højeste grad et angreb på nogen af de offentlige ansatte som sidder på poster de ikke burde rundt omkring.

Sonny
Svar
#19
Thorlak; Men når man lukker store statslige arbejdspladser i Jylland og de centraliseres i Kbh, så er der ingen psykologhjælp, hetz i pressen, tuderi over hvor umenneskeligt det er, store godtgørelser osv osv osv. Tror de fleste er pisse trætte af alt det klynkeri der er HVER ENESTE gang at der tages noget som helst fra hovedstaden...
Derudover kan vi nok godt blive enige om at det er noget dyrt "sminke" at flytte disse arbejdspladser. Men på sigt skal det nu nok blive en succes, det blev SKAT da i både Ringkøbing og Tønder.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#20
Morten,

Jeg er sådan set ligeglad om man flytter SKAT (eller andre etater) til bagsiden af månen. Det er flytning af Jagt&Skovbrugsmuseet der er noget pjat, plat og unødvendig gøjl.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)