Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kikkert til skydning
#1
skal have mig en kikkert til skydning, primært alm. træning og felskydning så noget der kan bruges fra 40m til min. 300m Smile pengene er små, så det skal gøres billigt, dog skal det også virke! Confusedmile:
hvad har i af erfaring med følgene kikkert, eller kender i nogen andre i samme pris leje? Confusedmile:

http://www.jagtdanmark.dk/product.php?id_product=2770

http://www.jagtdanmark.dk/product.php?id_product=1623

http://www.jagtdanmark.dk/product.php?id_product=2520

http://www.jagtdanmark.dk/product.php?id_product=2483

http://www.jagtdanmark.dk/product.php?id_product=2869

http://sie-hunting.com/produkter/26-wel ... -sigte-6d/
welteren er en jeg har fået tilbudt, brugt, så prisen er omkring set samme som de andre Smile

eller skal man bare nøjes med noget, 3-12x56 Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#2
@lunderskov

Det er meget simpelt, du får hvad du betaler for.[^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Jeg ved det, men måske i vidste en af dem virkede :-)
Det behøver ike være dyrt for at være godt købte en welter for nylig til 1000kr. Den er en del bedre end min meopta til 4000kr. ;-)

Men tror jeg nøjes med en alm 3-12x56 og så finde en brugt til 2-3000kr. Hvis der ikke er nogen.der.har gode erfaringer med de nævnte :-)
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#4
Jagt Danmark kunne JEG aldrig finde på at handle med, men det er jo kun MIN mening.
Welter er så vidt jeg husker et Kinöjser kopi med et navn så man skal tro at den er fremstillet syd for den Danske grænse, jeg finder det smagsløst og vil ikke støtte det.
Svar
#5
@lunderskov
Kort og godt, lad vær med at købe noget l..., måske er der en venlig formand, der har noget der kan handles, du kunne sende et PM til "Pingvinen" han plejer at have lidt forskelligt liggende.[Big Grin]
En af de ting jeg "måske" har lært igennem årene, er at ikke bruge de få penge jeg har, til at købe noget jeg fortryder, med derimod vente til jeg har de midler, der skal til for at købe noget jeg bliver tilfreds med.[^]

Men skal så lige sige, at jeg nok altid vil søge nye græsgange, men det er bare mig og alle de andre[:o)]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Jagt Danmark kunne JEG aldrig finde på at handle med, men det er jo kun MIN mening.
Welter er så vidt jeg husker et Kinöjser kopi med et navn så man skal tro at den er fremstillet syd for den Danske grænse, jeg finder det smagsløst og vil ikke støtte det.


Nej, det er sgu ikke kun DIN mening[Wink], jeg kunne heller ALDRIG finde på at handle med Jagt Danmark.
Også enig omkring Welter, kinøjser der smykker sig med lånte fjer.
Lunderskov, hvis du kan bruge en kikkert med medforstørrende sigte, ved jeg hvor der er en Buschnell Tacktical 4200, 6-24 x 50 der kan købes til ca. 3500,-
Det er efter min mening en helt anden kategori kikkert.
Jeg ( og andre jeg kender) mener faktisk at 4200 TACTICAL ( det skal være Tactical serien) er bedre end nogen anden Buschnell kikkert

Jeg har selv en, dog ikke medforstørrende, og den kommer ikke til salg.
Havde den der er til salg været ikke medforstørrende, havde jeg købt den omgående.
CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
J..DK min først våbenhandel .. og ALDRIG mere

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
okay kan se i er rimelig enige om at, der ikke skal handles ved jagt danmark Smile
Rolin du har jo ret, med hensyn til at købe noget ordenligt fra starten, med de få penge der er Smile
skulle jeg købe brugt håber jeg der er en der vil bytte evt. lidt kontanter for en simson suhl mod 125, ny renoveret skæfte , ny bruneret 12/70 Smile

med hensyn til welter, syntes jeg nu det ser meget, fint ud men det vil blive testet i løbet af foråret på banen med min 308w Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@lunderskov

Det er meget simpelt, du får hvad du betaler for.[^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Ja man får hvad man betaler for.
Men ved nogle af de dyreste mærker tror jeg man betaler en forholdsvis stor pris for det lille logo der sidder på kikkerten, det kan være nogle fine hvide bogstaver på blå baggrund, eller en sølv fugl med tæerne fremme.

Hvis jeg lige spare et par tudser fra de dyreste modeller tror jeg at jeg får mest for mine penge,

Jeg tror der er så lille forskel på de bedste kikkerter at man nød til selv se igennem dem,for at afgøre hvad der er det bedste for dig og dine lommepenge.

Og så skal man jo heller ikke undervurdere glæden ved at eje det ultimative [Big Grin]

Mojn Weide
Svar
#10
Hej!
For ca. 6 år siden solgte jeg min riffel med min udemærkede Swarovski kikkert. købte ny riffel og pengene var ikke til det dyreste optik.
Jeg købte en Welter 3-12 X 56 med lys, den har siddet på siden!!! og bliver siddende, jeg er faktisk godt tilfreds med den. Skyder ens fra 3 til 12 gange forstørrelse, er ok i dårligt lys, og har et meget klart billede, den bliver endda afmonteret og monteret jevnligt med Leopold quik realease.

Selvfølgelig er den ikke helt af samme kvalitet (finish) som de dyre, der skal selvfølgelig være forskel.

Det minus jeg oplever er at prikken i midten er "stor" i forhold til de dyre, men det har jeg lært at leve med.

Den har nu været med på mange jagter, jagtrejser og selvfølgelig på skydebanen.

Så hvis pengene er små, kan den være et valg.

Brodsgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)