Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ændring af skæftet
#1
Til mit nye projekt, vil jeg lige høre, om der er en formand der har erfaring med det færdige resultat fra dette firma.
http://kolvkam.se

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Så vidt jeg ved er det dem der udfører arbejdet for flere af de "store" fabrikker bla. Bl..ser og Mauser[Wink] Sauer.
Klik på deres side på "premium kunder så kan i se hvem de udfører arbejdet for.
Svar
#3
Du starter da bare stiksaven op[Big Grin]
[Image: DSC_0079_zpso0atewbd.jpg]
[Image: DSC_0078_zps04iqx9py.jpg]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#4
Har valgt at satse på en "kolvkam" håber at få den retur indenfor 4 uger, herefter skal den ændres fra .308 til 30r Blaser, på ryggen af den, ja vi må vi se hvad der dukker op, måske har Pingvinen har noget der kan bruges.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Nu vil jeg jo nødig overtrumfe tråden, men jeg har sådan et skæfte som TEX viser. Jeg ville gerne have skåret en cm af længden, men det er den tydeligvis ikke beregnet til. Er der en, der har et godt råd til det?
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Nu vil jeg jo nødig overtrumfe tråden, men jeg har sådan et skæfte som TEX viser. Jeg ville gerne have skåret en cm af længden, men det er den tydeligvis ikke beregnet til. Er der en, der har et godt råd til det?


Du er nok nød til at købe en ny bagkappe, da den der er på nu vil blive for stor hvis du korter skæftet ned og jeg tror ikke den kan slibes ned uden at gå i stykker.
Med hensyn til afkortning kan jeg nu ikke se at det skulle være de store problemer, du lirker bare den bagplade som bagkappen er skruet fast på af, så skære du det stykke som du nu mener den er for lang af, (kræver en god rundsav) passer bagpladen til igen så den kan gå ind i skæftet og limer den til sidst fast med tokomponent epoxy lim. Du kan også tilpasse et stykke træ til at lime i, så er du uafhængig af hullerne til fastgørelsen af den nye bagkappe.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#7
Jamen, Bjarne - umiddelbart ser det ud til, at bagpladen er limet fast eller ihvertfald ikke umiddelbart beregnet til at lirke ud.
Har du prøvet det - for hvis jeg kan få den ud, så er de jo en smal sag at korte den lidt ned?
Svar
#8
Ja jeg har prøvet det, det er ikke noget problem, du tager bare en lille skruetrækker og vrikker hele vejen rundt så springer den fra, så kan du sætte et par skruer i hullerne til bagkappen og trække den ud i.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#9
FEDT! - Tex!
Tak for rådet - det skal prøves.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)