Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rengøring af dæmper.
#1
Jeg har været så heldig at få en lille ny til samlingen af rifler.
En baneriffel med en dæmper.

Dæmperen er en Sonic 55 med en hulens masse moduler. Alt er i god stand, men den er lidt beskidt indeni.
Hvordan kan jeg rengøre den, kan jeg bare skille den ad og så ellers vand og sulfo, og efterfølgende lidt olie?

Og kan den sidste del af dæmperen også skilles ad, eller skal jeg til en fagmand med "sidste fag"?

Mvh og god weekend

Jenslp
Svar
#2
Fra spånaben ham selv,,

http://www.nielsengunparts.com/dk_lydd%C...ehold.html

--
FKF

ANNA
Svar
#3
Den frelser jeg lige til fremtid grinebider. Du måske Google translate overveje, men det er bare sådan han talemåde.

" Sonic Vedligeholdelse

Dybest set din Sonic på daglig basis er det næsten maintance gratis.

Når du har optaget, især i regnvejr, er det en god ide at afmontere Sonic og spray en lille mængde af WD40 i den bageste.
Ved at skyde mange runder, eller hvis man skyder enkelt runder med log perioder mellem din skydning ekspeditioner eller man er nysgerrig for at se inde i din Sonic:
Skru fra snude og bruge de værktøjer, fjerner endedækslet og bafler.
Næste skillevæggen stykke mellem baffel sektion og ekspansionskammer.
Vask i diesel ved hjælp af en tandbørste tager den nødvendige sikkerhed usikre, når du bruger brandfarlig væske. Når det er ren vask alle dele igen med vand og opvaskemiddel for at sikre alle de diesel er væk og tørre indtil helt fri for vand.
Brug lidt montering pasta forsynet med Sonic i enhver kvindelig gevinddelen og forsigtigt skrue hånd stramt." [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Brug Sonic i enhver kvindelig gevinddel [:0]
Svar
#5
Det er alligevel ikke så interessant hvis den gevinddel kun er håndstram [xx(]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin] Dagens griner!!![Big Grin][Big Grin][Big Grin] Fantastisk oversættelse!!!!

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Hvordan hulan har i hacket jer ind på min hjemmeside, og fundet en engelsk googeloversættelse af teksten fra den engelske del. ?????

Hvis man trykker på det viste link, er teksten da mere forståelig.

[xx(][xx(][:I][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#8
Citat:quote:

Hvis man trykker på det viste link, er teksten da mere forståelig.

Ja, men ikke nær så sjov. Godt at jeg frelste det før det blev fixet.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Mange tak for hjælpen.
Svar
#10
Har lige kørt 2 stk sonic 45 igennem Ultralyds-rens (2.5 liter versionen fra Biltema) med 60-70gr varmt vand og en spsk. sulfo.

En dæmper med sine 10 moduler, mere eller mindre adskildt, passer i karret og efter 16min er alt koks opløst, løsnet eller løsnebart med moderat håndkraft.

De inderste moduler kan være svære at løsne efter ca. 800 skud, men efter ultralyds-rensning kunne det lade sig gøre.

Ingen synlig slitage på modulerne.

Det ser ikke umiddelbart ud til, at der er problemer med at rense dæmperen med ultralyd....!......?

Mvh Pete
Svar
#11
Nahhh, det eneste problem med det er vel, at så dæmper den lidt dårligere, indtil den bliver godt sodet til indvendig igen. [Big Grin][B)][:X]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Var for nylig på en arrangeret bustur sammen med 59 andre interesserede, ned til Schultz & Larsen´s fabrik.

De fremstiller som bekendt også lyddæmpere.

Vi fik en masse information omkring deres dæmpere.

Hvad angik rengøring af lyddæmpere, var det Mortens overbevisning, (som er indehaver af Shultz & Larsen) at det var nødvendigt at rense sin lyddæmper ca. lige så tit som man renser udstødningsrøret på sin bil....dvs. aldrig [Wink]

Den eneste ulempe ved at følge hans anvisning, er ifølge Morten, at dæmperen efter ca. 3500 skud ville tage omkring 3 gram på i vægt.

Jeg har selv 3 lyddæmpere: en TMD 45 og en Venom til min jagtriffel, og en lille én til min 22ér.

Med den smule jeg skyder, har jeg ikke tænkt mig at rense nogen af dem...nogensinde [Smile]
Svar
#13
Passer godt til mig Nimbus :-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)