Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilket moment til Sako's optilock ?
#1
Hej med jer

Jeg er blevet en lykkelig ejer af en Sako Vixen og har fået mig en tilhørende fin brugt optilock montage til 30 mm kikkertrør. Jeg står nu og skal montere min Leupold og kan ingen steder på nettet finde hvilket spændingsmoment jeg skal bruge. Jeg plejer normalt at spænde alm montageringe med 2 nm men optilock'en har den der plastikring i ringene og tænker så om den skal spændes mere end jeg plejer. Hvad anbefaler i ??
Svar
#2
Til en Vixen, der vel som udgangspunkt er en riffel med lav rekyl, tænker jeg at 2 Nm er nok. Jeg bruger 2,5 til min Sako i 9,3x62.
Ret meget mere tror jeg ikke man får ud af skruerne, og det er heller ikke nødvendigt.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by PeptoBizmo

Til en Vixen, der vel som udgangspunkt er en riffel med lav rekyl, tænker jeg at 2 Nm er nok. Jeg bruger 2,5 til min Sako i 9,3x62.
Ret meget mere tror jeg ikke man får ud af skruerne, og det er heller ikke nødvendigt.



Okay jamen så er det jo bare som jeg plejer mange tak for hjælpen :0)
Svar
#4
Skruerne i ringene 3 Nm

Skruerne i siden af "foden" ca 5 Nm.
Denne skrue udnytter en del af udbøjningen af skruen som en slags fjederkraft til fasthold af "foden".

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Jeg har ledt nettet tyndt og endte med at skrive til Sako

Hi,

There's no "official" torques specified for the mounts.
Our gunsmith told that you can use max 2,3Nm torque for the cover screws (M3,5).
For ring screw (M5) you can use torque 6,5 Nm and tightening screw (M6) torque 11 Nm.
There's no special instructions for SS rings.

With best regards,

Sako Ltd

Jeg må så tilstå, at før jeg spurgte havde jeg altid brugt 2,5 nm på ringene og det er jeg fortsat med....

Mvh.
Jørgen

PS var også i dialog med den danske importør og der fik jeg et svar i retningen af - De er rimelig stærke....[B)][B)]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by jsc

Jeg har ledt nettet tyndt og endte med at skrive til Sako

Hi,

There's no "official" torques specified for the mounts.
Our gunsmith told that you can use max 2,3Nm torque for the cover screws (M3,5).
For ring screw (M5) you can use torque 6,5 Nm and tightening screw (M6) torque 11 Nm.
There's no special instructions for SS rings.

With best regards,

Sako Ltd

Jeg må så tilstå, at før jeg spurgte havde jeg altid brugt 2,5 nm på ringene og det er jeg fortsat med....

Mvh.
Jørgen

PS var også i dialog med den danske importør og der fik jeg et svar i retningen af - De er rimelig stærke....[B)][B)]



Super takker :0)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)