Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
må man låne af riffel ?
#1
Hej må man låne en andens jægers riffel, opbevare den i sit våbenskab og næste dag transportere den til skydebanen og bruge den, når man har jagttegn og riffeltilladelse ??
Basse

Hvorfor skyde en ladning stålhagl i rådyr, når man kan skyde dem med riffel.
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#2
Nej, og forbi man kan.
Svar
#3
Ja - hvis riffeltilladelsen går på den anden jægers riffel.
To mand kan godt have riffeltilladelse til samme riffel.
Svar
#4
Ja!! Lige i dag må man godt.
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Hvis der på den riffeltilladelse(Lånetilladelse) du har, står det korrekte serienummer, kaliber, fabrikat og modelnummer, så kan du låne den, lige så længe du kan få lov til det, af ejeren.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Er det nu også korrekt, at man på en bæretilladelse kan have den stående lige så længe man vil?
Synes jeg læste noget andet for noget tid siden, men kan ikke lige huske hvor....

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
En bæretilladelse gælder under jagt, skydning. Hvis du vil have den stående hjemme så skal du have en delt tilladelse. I begge tilfælde koster det 420/840kr.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)