Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import af lyddæmper fra Sverige/Norge
#1
Jeg kunne godt tænke mig en Hausken Whisper (xtreme).

I Danmark koster den ca. 6500,- og det gør den også i Sverige. Grundet Norges/Sveriges lave valutakurser ender prisen op på 5200 danske, hvis jeg køber den i Norge/Sverige.

Dvs jeg kan spare ca. 1300 kr. på købet.

Kan og må jeg det? Er der nogen der ved noget om importtilladelser/våbentilladelser i sådan en situation?

På forhånd tak og god weekend.
Svar
#2
I Norge skal du betale moms for varen. Har hørt at gebyr for export Sverige skulle ligge på 800kr, men ved ikke om det er rigtigt.
Svar
#3
Der skal søges eksport i Sverige og det er en meget langsommelig affære, i nogle län 20 uger+
og selvfølgelig import og tilladelse i DK og du begynder med Danmark..[Sad]
Svar
#4
øv
Svar
#5
Det skulle dog være relativt nemt at få exporttilladelse fra norge, da den vist ikke engang er tilladelsespligtig som enhed.
Et par kammerater har gjort en lille tur ud af det, og bestilt/købt, og fået papirer i orden forud for en tur til norge med "båden".. og hentet den selv.

Dog betalte de så norsk moms, men slap for eventuel dyr forsendelse.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Hvis alle skal opføre sig lovlydigt, skal der fra Norge søges en eksporttilladelse, i Danmark skal der søges en tilladelse, og en importtilladelse.
Hvis man rejser og henter selv, skal man ind omkring tolden i Norge på vejen hjemad, og stemple papirer. Når man lander i danmark skal man ind omkring tolden i danmark, og have afstemplet.

Hvis man ser mere frit på lovgivning, kan man sikkert gøre så mange andre ting. Men det er op til folks samvittighed, og vilje til risiko, og ligegyldighed overfor pletter på straffeattest, og risiko for fravalg af jagttegn


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#7
@Jensip
Hvid du vælger at købe i Norge eller Sverige, så lave en overeførelse til sælger via din bank, så kan du spare lidt flere penge[^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
Tak skal du/I have. Jeg er i Norge mindst en gang om året, enten for at snøre en Laks, eller pga skiløb, så jeg tror jeg vil sondere terrænet og se om deres priser også er så billige som i Sverige. Det lyder til at det er nemmest mht Norge. Kursen er også gunstig pt.
Svar
#9
Det er meget billigere i Norge!!
Og du skal bare have en import tilladelse.

Bechmads

------------------------

Bruger du to sekunder ekstra inden skudafgivelse eller afgiver du to skud?
Sauer 202 syncro xt 308. PMII og Ase Utra SL7 Wink

Look this way, smile and wait for flash.
Bechmads

------------------------

Bruger du to sekunder ekstra inden skudafgivelse eller afgiver du to skud?
Sauer 202 syncro xt 308. PMII og Ase Utra SL7 Wink

Look this way, smile and wait for flash.
Svar
#10
I DK skal du bare have en våben og import tilladelse på den... Hvad nordmændende gør er deres sag Smile Der var ikke nogen eksport tilladelse da jeg fik min deroppe fra med posten (UPS og ikke pesten). Derudover fik jeg hentet en anden på en tank deroppe hvor en jagt biks var så venlige at stille den fordi jeg kom sent om aftenen...

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#11
Nu begynder det pludseligt at ligne noget.......

vil det sige, at jeg stort set kan få en kammerat der er nordmand til at købe en til mig og så få tilladelsen fra politiet herhjemme og derefter kører op og medtage den til dk?
Svar
#12
Helt grundlæggende ja. Derop bliver de betragtet som tilbehør og er ikke licens krævende. Du må gerne have den deroppe, efter tilladelsen må du også gerne have den herhjemme, men kun transporten kan være noget...

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#13
Men er du sikker på den hausken? Har godt nok to whisper men en sonic med 10 moduler var nu meget tæt performance mæssigt på min hausken. Det var dog ikke verdens mest avancerede test opsætning men lyd hørelse og følt rekyl ved to gutter...

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#14
Lyddæmpere kan frit købes i Norge.
Eksport af lyddæmpere fra Norge kræver en eksporttilladelse.
Import af lyddæmper til Danmark kræver en importtilladelse
Besiddelse af lyddæmper for privatpersoner kræver en våbentilladelse til dæmperen
Der samarbejdes mellem landene via Interpol, så når der søges udførsel eller indførsel, underretter de forskellige lande hinanden, om udstedte tilladelser.
Hvis ikke disse tilladelser matcher, ja så har vi potentielt balladen.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by saze

Men er du sikker på den hausken? Har godt nok to whisper men en sonic med 10 moduler var nu meget tæt performance mæssigt på min hausken. Det var dog ikke verdens mest avancerede test opsætning men lyd hørelse og følt rekyl ved to gutter...

---
Living to enjoy life!


Det er nu ikke helt korrekt, en Hausken Extreme outperformer en Sonic 45 selv med 10 moduler.
Sidste nummer af Vapentidningen, havde en stortest af lyddæmpere.
Her var resultatet i kal 308win for Hausken 32,9dB og for Sonic 45 med 10 moduler 30,9 dB
I kal 300 wimmag var resultaterne for Hausken Ekstreme 32,8 og for Sonic 45 med 10 moduler 30,7
Pris kunne Sonic heller ikke matche
Hausken 224 xtmr 5759kr
Hausken Wd60 xtmr 7565kr
Sonic m 5 moduler 2300kr
Sonic 45 m 10 moduler 3000kr
SVENSKE PRISER I Svenske Lire

Det sjove eller tragiske ved denne test, var at at ingen dæmpere opnåede noget som ligner mange producenters "fabriksopgivelser"
Der var faktisk kun 4 fabrikater i ekstremversion, som kom over 30dB
Almindelige dæmpere lå fra 13 til 27dB


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#16
Grunden til Hausken whisper er jeg vil have en med så meget dæmpning som muligt, men drejer det sig om petitesser vil jeg ikke betale en formue for Hausken. Det er en 6,5 x 55 den skal bruges til.

Hvad med sonic 55, dæmper den ikke mere end 45?

Ja, hvilken dæmper mest i det hele taget?
Svar
#17
Det er klart at en Sonic 55 dæmper mere end en Sonic 45. Men det er også en ordentlig fodersilo at rende rundt med. Prøv at kigge på en Nielsen Ghost i 50 mm. Der tror jeg du får virkelig god dæmpning uden at gå helt monstrøs i størrrelse.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)