Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydning med luftgevær?
#1
Jeg vil købe et luftgevær, som jeg kan bruge sammen med mine drenge (7 og 8 år). Jeg er lidt i tvivl, hvor jeg må bruge luftgeværet, idet jeg nødig vil skabe utryghed i nabolaget eller bryde loven.

Kort sagt: Hvor må man skyde med et luftgevær, 4,5 mm?

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
4.5 luft går vel ind under bue og pil .så du må faktisk skyde m luftgeværd i statskoven uden at genere skovens publikum[8D]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by helautomat

4.5 luft går vel ind under bue og pil .så du må faktisk skyde m luftgeværd i statskoven uden at genere skovens publikum[8D]



Det lyder godt. Hvor kan man læse mere om det?
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Brug af luftvåben, herunder 18-års aldersgrænsen: justitsministeriets hjemmeside.
Brug af skydevåben: søg på "politivedtægten" så får du hits på den bekendtgørelse fra 2005, der afløste politivedtægten. Se i paragraf 12 ( eller var det 13?).
Har ikke lige fået tænkt færdigt om du også skal have fat i jagtlovens bestemmelser om færden med våben på steder hvor du ikke har jagtret. Men reglerne om transport af våben gælder i hvert fald.
Jeg ville checke med det lokale statsskovdistrikt hvis jeg var dig. Og finde et sted hvor ingen ser at du overlader skyderen til en mindreårig. Ak ja hvor er det dog blevet pisse restriktivt siden man selv var dreng og for rundt med sin diana 25.
God skydning [Smile]

9,3*57
9,3*57
Svar
#5
Hvor er det at du bor, måske der er en landmand/skovejer der vil låne dig en gammel grusgrav eller et hjørne af skoven til lidt leg.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)