Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danske bank
#1
Efter jeg flyttede til Sverige valget jeg også at åbne en konto i Danske bank Sverige, men da de begyndte at skulle have betalt for en konto klagede jeg min nød i begge lande, men svaret var at der ikke var samarbejde landene imellem.[xx(]

Der er nu gået et nogle år, har klaget min nød flere gange men forgæves, dette indtil en god ven ringede en sen aften, han havde været til møde med selv samme bank, her blev han gjort opmærksom på at han kunne slippe det ene gebyr hvis han blev "Cross Border" kunde.

Jeg kontaktede nu bankerne i begge lande, der gik kun et par dage, så fik jeg en opringning fra Danmark, damen undrede hvor jeg havde hørt om "Cross Border" forklarede hende om min gode ven, hun ordnede nu så jeg kun skulle betale for min konto i Danmark, tilbageførte de penge jeg havde betalt i Sverige i 2016.[8D]

Samtidig ville hun have at jeg skulle sende en klage til Danske bank i begge lande, som sagt blev det ordnet, men Danske bank i Sverige ville under ingen omstændigheder betale nogle penge tilbage, det var min egen fejl.[Sad]

Mandag aften sendte jeg så en mail til direktøren for Danske bank i Sverige, her forklarede jeg om mit problem, må sige at jeg ikke havde høje forventninger om at få svar tilbage, men i dag fik jeg en opringning fra Danske bank i Sverige, de beklagede meget at jeg ikke havde fået hjælp med mine problemer, så derfor ville de omgående tilbagefører alle de penge jeg havde betalt siden 2013.[:o)]

Tjekkede lige min konto, pengene er der[Big Grin]

/Rolin

PS: Så er der andre der har samme problemer, så fat tastaturet og skriv til Danske bank.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Danske Bank, SEB, Nordea og Handelsbanken kan det alle sammen. I der mindste SEB har kunnet det i ti år. Af flokken er min oplevelse at Danske og ikke mindst Handelsbanken er dem det er bedst at være kunde hos - måske lige med undtagelse af dem der skal fuske med skat, de skal vist vælge Nordea ;-)

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
[Big Grin]Jeg er kunde hos Danske i Danmark + Handelsbanken i Sverige
Svar
#4
Jeg VAR kunde i Danske Bank. Nu har jeg valgt et pengeinstitut der ikke behandler mig som om jeg er 14 år!

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Bruger Nordea, både i DK og Sverige.

Men de har endnu ikke tilbudt mig skattely i Panama for de 100 kroner jeg har i overskud[}Smile]

Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Gad vide om jeg også kan slippe for gebyrer - jeg bor på Sjælland, men bruger Jyske Bank?
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Gad vide om jeg også kan slippe for gebyrer - jeg bor på Sjælland, men bruger Jyske Bank?



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Gad vide om jeg også kan slippe for gebyrer - jeg bor på Sjælland, men bruger Jyske Bank?



Så står dine penge i Jyske Bank Boxen....tø-hø

--
FKF

ANNA
Svar
#9
Meget morsomt,

Men det er pisse irriterende at skulle have en svensk konto bare for et svensk jagttegn og abonnement på Vapentidningen[V]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Meget morsomt,

Men det er pisse irriterende at skulle have en svensk konto bare for et svensk jagttegn og abonnement på Vapentidningen[V]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Jeg bruger osse selv Jyske Bank og jeg kan uden problemer betale både Svesk jagttegn oh Vapentidningen fra min danske netbank [Smile]

--
FKF

ANNA
Svar
#11
Jeg har haft Danske Bank i 10 år nu og er meget tilfredse med em. Jeg er aldrig blevet behandlet som en 14 årig, men det skyldes måske også at jeg aldrig stiller op til kundemøde iført sømandstøj og ankelsokker...
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Jeg VAR kunde i Danske Bank. Nu har jeg valgt et pengeinstitut der ikke behandler mig som om jeg er 14 år!

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den



Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#12
Og som pensionist begynder man jo at gå i barndom siges der, så jeg sætter pris på at blive behandlet som en 14 årig.
Svar
#13
Hej

Betale for at have en konto. Det har jeg alligevel aldrig gjort. Visa/dankort/mastercard betaler jeg heller ikke for. Jeg betaler heller ikke den lokale købmand for at få lov til at handle der.
Svar
#14
Det er jo faktisk ikke kortet du betaler for men feks. den rejseforsikring og andet der er tilknyttet kortet, men del gerne hvad du har og hvilke fordele der følger med, selv har jeg haft brug for rejseforsikringen flere gange til beløb der LANGT overskrider prisen for kortet, Der er jo også en forsikring som dækker lejebil på mit kort så man ikke skal betale det, men jeg vil da hellere betale ingenting som dig.
Svar
#15
Hej

Jeg bruger den lokale Sparrekassen Vendsyssel. Jeg gjorde fra start klart at det der med gebyrer ikke lige var mig :0). Jeg har alle mine bankforretninger samlet der. Jeg er dog aktionær og det giver måske nogle fordele.
Svar
#16
Jeg har droppet handelsbanken... de er da helt blanke... kender flere, der har haft samme oplevelse... De første år var jeg sådan set glad for dem... men så ændrede det sig i takt med svenskerne ville bestemme mere og mere og gav de lokale rådgivere håndjern på. Så blev de helt umulige at handle med. Det har dælme sparet mig for mange penge at jeg skiftede væk fra dem for 6 år siden... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by SSG04

Jeg har haft Danske Bank i 10 år nu og er meget tilfredse med em. Jeg er aldrig blevet behandlet som en 14 årig, men det skyldes måske også at jeg aldrig stiller op til kundemøde iført sømandstøj og ankelsokker...
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Jeg VAR kunde i Danske Bank. Nu har jeg valgt et pengeinstitut der ikke behandler mig som om jeg er 14 år!

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den



Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!



Det er såmænd ikke min påklædning der er problemet, selvom du får det til at lyde sådan. Problemet er at deres politik ikke tillader deres bankrådgivere at tænke selv, og det rammer kunder der ikke har et standardiseret liv der passer ind i en DB profil.

Jeg har flere gange direkte fået beskeder i stil med "jeg ville gerne, men vores politik tillader det ikke", eller svar af samme skuffe. Det er selvfølgelig også en mulighed at rådgiveren lyver, men så er det da endnu bedre at jeg har forladt skidtet.

Jeg har i mit nye pengeinstitut lånt til en ejerbolig der er 45% dyrere end det lån DB ikke ville give mig, med nogle tåbelige begrundelser der minder om dem man bruger overfor sine teenagere.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#18
har HB i både DK og S = nul gebyr ved overførsel mellem HB konti i forskellige lande. Betaler ikke noget for at ha konto (i S bare tilknyttet et 'billi' kort = frikort uden gebyrer)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)