Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knæk og bræk
#1
Så er det ved at være tid... Og jeg glæder mig.
Knækk og bræk til jer alle.

Michael
Svar
#2
Tak i lige måde.
Knæk og bræk.
Henrik
Svar
#3
også knæk og bræk herfra.
ville dog frygtelig gerne have slettet mindst de første 14 dage af bukkejagten: måske ville det skåne nogle unge bukke[Sad]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by STROM

også knæk og bræk herfra.
ville dog frygtelig gerne have slettet mindst de første 14 dage af bukkejagten: måske ville det skåne nogle unge bukke[Sad]

mvh
Strom, naturgænger


Skyd nu bare nogle små spidsbukke, og lad så hellere de store 6 endere gå.
Den Danske version af "selektiv afskydning" består PT af en strategi, som konstant i videst mulig omfang forsøger, at fjerne ALLE bukke som ar værd at bruge rent avlsmæssigt. Fuldstændig samme strategi som man forsøger at gennemtvinge indenfor kronvildt [B)][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#5
[Smile]
Svar
#6
Knæk og bræk. Jeg har set enkelte fejninger på reviret, men jeg har endnu ikke set "hamselv".
Mon ikke han kommer for i morgen ;-)
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by STROM

også knæk og bræk herfra.
ville dog frygtelig gerne have slettet mindst de første 14 dage af bukkejagten: måske ville det skåne nogle unge bukke[Sad]

mvh
Strom, naturgænger


Skyd nu bare nogle små spidsbukke, og lad så hellere de store 6 endere gå.
Den Danske version af "selektiv afskydning" består PT af en strategi, som konstant i videst mulig omfang forsøger, at fjerne ALLE bukke som ar værd at bruge rent avlsmæssigt. Fuldstændig samme strategi som man forsøger at gennemtvinge indenfor kronvildt [B)][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed



Der er jo nok mange af de gode bukke, der har været nogle små, spinkle spidsbukke i deres første år med opsats[Wink]
Lad nogle flere bukke gå, længere er den ikke. Hvis man bare lod nogle flere bukke gå, ville der jo være flere der blev store. Om det så er de "rigtige" der bliver store er jo tilfældigt, men også lidt ligegyldigt medmindre man absolut skal have kæmpestore medaljebukke gående.

Jeg har selv luret en del. Jeg har set 6-7 forskellige seksendere fra "lige over ørene" til "over dobbelt ørehøjde og med rimelig kraftige stænger". Jeg håber da der kan høstes en af de bedre, men det er jo ikke altid lige nemt. Der er desuden en pæn gaffelbuk, som jeg egentlig har set mig lidt lun på, da den virker til at være 3-4 år, men ikke prangende af opsats. Alle de forvirrede småbukke får fred indtil videre.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)