Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mech. Inf skydning
#1
Ja, ved ikke hvad jeg skal kalde skydningen, men her kommer en lille beretning om en " anderledes" skydning.
Skydningen var tilrettelagt af, og der var inviteret af Mech Inf.
Deltagerne var for en stor dels vedkommende " snipere" og skydningen bar helt klar præg deraf - kan det så bruges af os civile ?
Det mener jeg helt klart det kan og jeg er sikker på civilisterne hellere end gerne stiller op en anden gang.
Skydningen foregik på bane 3 i Ulfborg, der blev skudt fra 90 til 540 meter.
To timers " fri leg", derefter 7 individuelle skydninger - de 5 heraf med kun 1 mand af gangen.
De 7 skydninger var vidt forskellige:

10 skud til små ringskiver på 90 meter. Ladning med 1 skud af gangen, patronerne liggende bag dig således du skulle indtage skydestillengen på ny for hvert skud.

6 skud til stål mål på 300 meter, hvor antal træf OG HURTIGST MULIG TID var afgørende for point beregningen.

Skydningen på 235 meter, hvor der var et sigte punkt. Selve målene var så bag ved skiven ( ikke synlig for skytten) og i opgivne afstande fra sigtepunktet,1 mål var feks 17 cm. op og 23 til venstre, der skulle så klikkes således at man sigtede på sigtepunktet, men traf på målet ud fra de beregnede klik - nu kan jeg pludselig godt se fordelen ved klik i cm. fremfor MOA, jeg har altid sagt at det kunne da være ligemeget [Big Grin]. Nå, den har jeg lige øvet mig på til næste gang.

Skydning med stillings skift: liggende, siddende ( ved ankomst pm morgenen sagde Mech Inf, at han havde lavet skydningen udfra mine ønsker: ikke ret mange siddende skydninger[^]) og stående. Så havde han til gengæld lavet pladen vi skulle stå bag og skyde hen over, så høj at jeg måtte stå på tæerne [Big Grin][Big Grin], nå det gik nu fint alligevel .

Dette var blot nogle eksempler på nogle af de 7 forskellige skydninger.

Dagen var særdeles veltilrettelagt med klare og tydelige anvisninger.
Meget lærerig skydning, der var spotter på næsten alle skydningerne og de var dygtige.
Jeg plejer at sige, at den der behersker vinden vinder.
Det viste sig i særdeleshed at være rigtig.
Jeg beherskede så absolut ikke vinden den dag[Wink]

Alt i alt en rigtig god skydning. En form for skydning som rigtig mange fra VTF kunne deltage i med stort udbytte.

Stor ros og stor tak til Mech Inf og hans hjælpere.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Var der nogen der gik hjem fordi skydningen var for svær ? [8)]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Så så - ikke drille [8D]

mvh
mvh
Svar
#4
kommer dog ud og skyder med os andre, i det mindste

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)