Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagten 2016
#1
Hej alle

Der mangler en bukkejagttråd. Jeg var ude morgen og aften i går. Jeg har indtil videre kun set en rå hos naboen, men der må vel findes en buk. Måske kommer han frem i aften?

Hvordan er det gået for jer andre? Husk billeder [:p]

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Har skudt mange bukke, så det tænder mig ikke mere; men det er sjovt at følges med min bukkejagtivrige hustru på pürsch(hun har kun skudt 32 bukke). Fruen nedlagde 2 seksendere hhv i aftes og igen efter aftensmaden.
Svar
#3
Min buk nr 9...

Skudt i aftes 21.20

[Image: IMG_20160516_212903.jpg]

Ikk den store historie om den. Vi vidste den gik der og den måtte lade livet for den store 6 ender så vi kan få nogle ordentlige dyr i stedet for.
Så hans bror da jeg kørte fra jagten, også med en stang.. Så ham må jeg efter i weekenden.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
Tillykke, Hesselager!
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
I aftes havde jeg heldet med mig. Jeg er så heldig, at jeg via mit job og et par gode venner har fået lov at gå på bukkejagt meget tæt på min bopæl på en rideskole med tilhørende skove. Inden den 16. havde jeg været på et par aftenture på terrænet og set en buk med en høj tynd opsats. Opsatsen var dog lidt svær at bedømme i toppen. Måske var den ikke helt færdigfejet?

Vinden og vejret har drillet lidt, men jeg har nydt at sidde i fred og ro med hestenes gumlen og prutten som baggrundsstøj. Indtil i går havde jeg dog ikke set råvildt på stykket overhovedet.

Værten havde set flere dyr - både bukke og råer - uden at få en skudchance.

Her er nogle stemningsbilleder fra mine poster:

[Image: image_1.jpeg]

[Image: image.jpeg]

Bukken var flere gange blevet set i ovenstående fold. Desværre skulle der heste ud på folden i går, så jeg valgte en lidt kedelig post i noget gammel granskov i stedet.

[Image: image_2.jpeg]

Jeg havde ikke siddet ret længe før der passerede en lille buk i frisk trav. Derefter var der stille. Klokken 21.25 hørte jeg en lyd fra skoven til venstre. Hurtigt fik jeg riflen klar og få sekunder senere kom bukken til syne cirka 40 meter fra mig. Den kom travende lige op mod mig. På ca 30-35 meters afstand gav jeg et "bøv". Bukken stoppede op og jeg skød. Efter skuddet vendte bukken om og løb tilbage hvorfra den var kommet.
Efter et par minutter gik jeg frem mod skudsteddet og lod Oskar finde bukken, som lå forendt i en busk ca 15 meter fra skudsteddet.
Jeg ved ikke, om Osker eller jeg var mest glad for bukken. Døm selv:

[Image: image_3.jpeg]

Som man muligvis kan se, drejer det sig om en ulige gaffelbuk med lidt indtørret bast, som flagrer i toppen. Jeg tror, at det er en gammel buk, men det vil et tandeftersyn muligvis afsløre.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Tillykke til alle der har skudt buk
jeg var selv heldig i aftes at skyde en pæn ulige 6'ender kl. 21.05, han har drillet mig siden den 16 maj om aftenen hvor jeg så ham første gang, men i aftes stødte jeg ham så igen , han sprang fra hans forteukne remise og over i den næste, jeg gik i tårnet i den remise han sprang fra , for jeg havde en formodning om ,at det var hans fortrukne opholdsted og efter 1,5 time kom han daskene gennem brak marken og ude på ca.80m. Vendte han siden til og jeg var klar , jeg slap kuglen og han faldt på stedet for en høj bladkugle , en fed oplevelse når tingene går op i en højre enhed.

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#7
Tillykke til de heldige bukkejægere. Jeg har ikke haft andet for end små-bukke endnu. D. 16 om aftenen et kvarter i lukketid, skrev jeg til sønnike, der var på jagt her hvor vi bor. Det var hans første jagtdag alene,-han fyldte 18 år i april. Jeg spurgt om der var noget liv hos ham. Han sendte bare et billede som svar.... Sådan en flabet lømmel!!![Big Grin][Smile]
[/img]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Hehe så kan du lære det. [Wink]
Tillykke med knægtens buk den er fin.
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#9
Skød en afskuds buk på 13 kilo brækket om aftenen d. 18 maj.

Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#10
@ Ulrik
3 gode ting:
flot buk !
god skudplacering !
det er en linksriffel !
[Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by STROM

@ Ulrik
3 gode ting:
flot buk !
god skudplacering !
det er en linksriffel !
[Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger



Og det er ikke nogen almindelig linksriffel - det er en Sønderjysk linksriffel [Big Grin]
Tillykke til sønnike med bukken [Smile]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Jeps, det er en ægte sonder-jysk-finsk-links riffel! Jeg har viderebragt jeres hilsner.[Smile][Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)