Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Transport af våben gennem statsskov
#1
Jeg må gå på jagt på ca 100 Tønder land, der ligger midt i en statsskov.

De 100 Tønder land jagt er fordelt på 6-7 paraceller inde i statsskoven.

Jeg kan/jeg har mulighed, for kan køre direkte til paracellerne.

Men nogle gange gør vinden, at det er meget uhensigtsmæssigt at tage den direkte vej til jagtparacellen.

Mit spørgsmål er derfor: Må jeg parkere som eksempel, et andet sted i statsskoven og så gå med riflen på skulderen til min private jagt (ikke ladt selvfølgelig), via statsskoven (offentlige) stier og veje, veje velopmærket som almindelige borgere ikke køre med bil på.
Svar
#2
Jeg tror, at du må gå på vejene, men ikke på stierne, jvf https://www.retsinformation.dk/forms/r07...db36775eaf

§ 31. Uvedkommende må ikke færdes med skydevåben eller fangstredskaber på en anden persons jagtgrund uden for de veje og stier, der er åbne for almindelig færdsel. I skove er færdsel med skydevåben eller fangstredskaber dog kun tilladt på de offentlige veje, der fører gennem skoven.

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Tak

Vejene må jo være offentlige, selvom alm mennesker ikke må køre på dem. Offentligheden må jo gerne gå eller cykle på dem.

Tak for hjælpen.
Svar
#4
@Jenslp

Du må færdes på de veje som grundejer har vej ret på, DVS at du kun må gå med din riffel på den vej og kun den vej, som ejeren må færdes på med sin bil for at komme frem til sit grundstykke, alle andre veje og stier er Off limit med skydevåben.

At andre må gå og cykle på stier og veje er fuldt lovligt, ret faktisk må man færdes hvor man vil i en statsskov til fods, men kun på stier og veje med cykel.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Ok

Det ændrer jo sagen drastisk, da så er min plan om at komme på jagt via en anden vej (en statsskovs vej) ikke muligt.

Søren også, men godt at få det opklaret. Jeg takker.
Svar
#6
Som medlem i et statskovskonsortium i Thy får vi udleveret et personligt skilt, der SKAL anbringes i forruden, når der køres på de veje, der hører til den lejede plantage. Det tages alvorligt fra NS, sikkert i et forsøg på at forhindre ulovlig jagt, kørsel med ATV's etc
Svar
#7
Man må vel godt hvis riflen er i foderal?

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
Skal du bevæge dig udenfor "offentlig vej" for at komme ind på dine parceller? Eller går vejen videre ind igennem din jagt?
Mvh

Niels.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by NielsM

Skal du bevæge dig udenfor "offentlig vej" for at komme ind på dine parceller? Eller går vejen videre ind igennem din jagt?



Nej faktisk ikke, jeg skal krydse et gærde/dige, eller går vejene op til stykkerne.

Dog er der steder, hvor det ville have være hensigtsmæssigt at gå over et stykke hede, eller gennem et stykke skov, men det kan jeg ligesom fornemme ikke er tilladt.

Mvh

JensLP
Svar
#10
Kontakt de der administrerer det stykke skov Du skal igennem. Så er der ikke så mange gætterier når du passerer, hverken for dig eller andre [Wink]

mvh
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)