Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dagen derpå/Tak
#1
Hej formænd.

Var på bukkejagt i torsdags på et sted, hvor jeg som regel skyder en buk hvert år. Det var en fin aften og på vej ned på plads ser jeg en rå. Dejligt. [:p]
Efter ca 30 minutter kommer bukken ud af skoven. Den går målbevidst over en mark, springer over en grøft og stiller sig i min brak for at esse. [:p]
Bukken er god af krop og opsatsen mørk med et par små sprosser. Det er lige sådan en buk, jeg gerne vil skyde, så jeg finder bukken i kikkerten. Der er frit skud, bukken står med bredsiden til og afstanden er under 100 meter. Med fast anlæg under riflen lader jeg skuddet gå.
Efter skuddet forsvinder bukken over til naboen. Øv. [B)]
På anskudsstedet er der ikke meget at se. Øv. [B)]
Ringer til den lokale schweisshundefører. Han svarer ikke. Øv. [B)]
Efter ca 10 minutter får jeg fat i hundeføreren. Han havde selv været på bukkejagt for første gang i år! Og netop skudt en buk, da jeg ringede. Det må siges at være en gyldig grund til ikke at tage telefonen.
Schweisshundeføreren ankommer ved solnedgang. Hunden virker først lidt uinteresseret, men snart efter finder den blod og leder os ind i noget tæt krat. Det bliver desværre hurtigt for mørkt til at vi kan fortsætte eftersøgningen, som udsættes til fredag morgen. [B)]
Jeg skal på job. [B)]
Det skulle schweisshundeføreren også, men han aflyser jobbet for at gennemføre eftersøgningen. Det kan jeg desværre ikke. [B)]
Jeg går i seng med en rigtig træls fornemmelse. [B)]
Kl 8.34 kommer den forløsende opringning. Bukken er fundet og min dag er reddet. [:I]

"Min" schweisshundefører er blot en ud af alle de frivillige, som gør et kæmpe arbejde for, at vi kan dyrke vores passion for jagt på en sober og etisk forsvarlig måde - også når skuddet en sjælden gang ikke sidder perfekt. TAK!

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Tak for en ærlig og aktuel beretning.

Det er en god følelse at der er nogen der frivilligt vil træde til som backup, hvis man er uheldig.

Tillykke med bukken, Lars.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Hej Lars godt den blev fundet, har du fundet en årsag som du vil fortælle?

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#4
Hej Lars
Tillykke med bukken. Vi er meget heldige med de frivillige. Stor tak til dem og ikke mindst deres hunde.

Michael
Svar
#5
Ja, fejlen er fundet [:I]
Jeg var på skydebanen til aften for at kontrollere træfpunktet. Alle skud sad, som de skulle. Jeg må derfor konstatere, at det var jordforbindelsen, som svigtede.
Mvh Lars

Citat:quote:

Originally posted by Bessie4ever

Hej Lars godt den blev fundet, har du fundet en årsag som du vil fortælle?

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster



"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)