Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA 27-6-2016
#1
Så nærmer tiden sig, kufferten er pakket, våbenkufferten er pakket og vi mangler bare at sove en nat, daske rundt i morgen formiddag, køre til Billund for at flyve via Paris til Sydafrika[Wink]

Jeg har valgt turen via Paris for at prøve Air France og deres Premium Økonomi klasse, mere plads og ret til at bringe 2 kuffeter med.[^] Jeg havde regnet lidt på det og forskellen mellem Monky og Premium var kun 500,- på hele turen rundt, når man skal have ekstra kuffert med, så lidt luksus skal man da have[8D]

Havd jeg skal, skyde Sable, Red Hartebees og måske en Waterbuck, nåe ja og så lige to dages drivjagt på springbuck.

Men måske mere under vejs på turen, der er gratis WiFi på Lodgen så der kommer nok en UPDATE[:I], hvis I opfører jer ordentligt[Smile]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#2
@Santo
KNÆK OG BRÆK
Glæder mig til en opdatering.

/Rolin

PS: Husk kondomer[:o)][:o)]

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
@Rolin

Selvfølig har jeg husket kondomer til at trække hen over lyddæmperen[8D] det fjerner den hylen når det blæser.[}Smile]

Santo

PS. Jeg går ikke ind for sort arbejde[8D] og så er fruen med på turen[xx(]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Så har jeg været her nogle dage og der er fællet Sable, Waterbuck og Giraf.[8D]

Så tror man at man kan være i fred, men så dukker der sørme en formand op[Smile]

Nu mangler der bare en drivjagt på 2 dage og så en hjemtur.

Santo

Billeder følger.
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Knæk og bræk[Smile]
Svar
#6
Så en up date på turen.

Den første dag skød jeg riffel ind og en tur rundt på området for at se på nogle Sabler, men som det nu plejer at være så var de som sunket i jorden, så det var bare hjem og spise og sove.

Næste dag gik vi i gang med at lede igen med samme held som dagen før, men sidst på dagen fandt vi så en Sable, som var større end det jeg havde købt hjemme fra, men efter lidt snak frem og tilbage blev vi enige om et lille tillæg og så gik jagten ind, vi kørte ca en kilometer væk fra den og stillede bilen, gjort os klar til at gå på jagt. efter noget tid og lidt søgning rundt hvor vi havde set ham, fald han for en kugle.

[Image: photo.php?fbid=916229601837227&set=pb.10...536%2C2048]

Om aftenen spurgte John om jeg ville skyde en giraf, han havde kendskab til en farmer der havde en giraf som skulle tages ud af avlen, han fik ikke kontakt med farmeren den aften, så næste morgen besluttede vi så at tage på tur efter en Waterbuck, jeg skulle egentligt have skudt en Reed Hartebees, men John syntes at jeg skulle have den byttet til en Waterbuck i stedet for, så afsted det gik med bilen, efter lidt køren i bushen fandt trackeren Bosman en Waterbuck og vi drøftede om den kunne være god nok, så igen gik det ca en kilometer væk med bilen og vi sneg os hen til den Waterbuck vi havde spottet, vi fik listet og kravlet hen til bukken og tog den i øje syn, men pludselig stivnede John. Så kom det fra ham "Bosman, kan du se den buk der ligger der henne i krattet under træet" Efter lidt til havde Bosman kigget på busken og meddelte så John at den var godt nok BIG. Så var målet sat en Waterbuck der gik rundt og åd og en liggende i noget krat så vi måtte bare vente på at den første forlod pladsen og den anden ville rejse sig, efter lidt tid gik den første og vi kunne så snige os på plads ca 100 meter fra den liggende buk, der gik ca 20 minutter, så ville bukken op og det ville vi så også, han gik stille rundt om nogle træer og buske og så stod han fri klar til at tage en kugle fra Sauer'en. det viste sig at være en Waterbuck på 30 tommer på begge horn.

[Image: photo.php?fbid=916229588503895&set=pb.10...048%2C1536]

På vej hjem til slagteriet, talte vi om pürshen og vi spøgte lidt om vores kravle tur og hvis nogen ville tyde sporene på vejen så ville vi sige at det var en Viber Flex snake, et Sauer svin og en Black tracker mamba der havde været på tur[Big Grin]

Mens vi havde været på jagt var der kommet nye gæster på farmen, en Hr Brun med sønner var kommet på tur i det afrikanske, så vi smuttede alle på skydebanen og efterfølgen på tur til byen for at købe nogle ting i John's jagtforretning "Wildmann Kimberley" Om aftenen fik John besked og Giraffen var stadig på benene og den var til en meget fin pris så næste morgen tog vi afsten på Girafjagt.

Om morgenen da vi kom til farmen hvor vi skulle jage, mødte vi manageren og han blev spurgt om han ville med på turen rundt for at finde giraffen der var i alt 4 giraffer på farmen og det var den største af dem jeg skulle skyde, vi kørte noget rundt og Anders sagde i sjov at den gik nok rundt på den anden side af den kopje der og ganske rigtigt så fandt vi alle girafferne på den anden side, jeg kunne ikke skyde den der, for vi kunne ikke komme til med bil og trailer der hvor de gik så vi prøvede at presse dem ud på mere jævnt terræn, de valgte så at gå henover kopjen og ned på den anden side, når nu en giraf går så tager den store skridt, men når den løber så går det #¤!&!!! stærkt og væk var de. Nå Bosman blev sat til at gå efter dem og skulle forsøge at presse dem retur til os, mens vi ventede under et træ det lykkedes også men de kom med en god fart i vores retning, så skud blev der intet af, men efter de havde passeret os stoppede de op på ca meter og vi fik os bragt i position til skud og han fik en kugle på bladet, han gik lidt rundt som om han ikke vidste hvad der lige havde stukket han i siden og jeg fik så givet ham en kugle mere i lungerne og så gik han ned, vi gik hen til ham og kunne se at han ikke var helt væk så han fik så en 3 kugle op mellem forbenene og direkte i hjertet og så var det slut.

[Image: photo.php?fbid=916229598503894&set=pb.10...048%2C1536]

En æra er slut og nem nye kan tage over han vejede ca 584 kg i slagtede vægt. Fruen samler på giraffer og nu får hun så et skin til stuen.[:I]

Turen bød også på 2 dages drivjagt på springbukke, en jagtform der byder på skud på alle distancer, vi var 4 mand og i alt blev der leveret 70 springbukke på paraden, vi måtte også skyde Blue Wilderbeast på drev og så var der en Cooper Spring buck der måtte skydes med et tillæg på 1000 rand (a 450 kr) Den var der bud på på flere poster men heldet var med ham og han kan sikkert stadigvæk more sig med "damerne".

For dem der ikke har prøvet drivjagt i Sydafrika, tag af sted det kan gøres lige så billigt eller billigere end i Polen.

Vi var på besøg på en løvefarm og jeg syntes at fruen skulle klappe en løve og det havde hun ikke noget imod[Wink]

[Image: photo.php?fbid=916229655170555&set=pb.10...536%2C2048]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#7
@Santo

Send et PM så hjælper jeg dig.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
På vegne af Santo.

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...73vrz.jpeg [/IMG]

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...vqfwz.jpeg [/IMG]

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...wrzu2.jpeg [/IMG]

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...1gkzz.jpeg [/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
Hej Santo

God beretning, men hvor er billederne ;-) ?
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
@Rolin

Tak for hjælpen.

Og til de nysgerrige så er de 3 dyr skudt med en Sauer 404 compact xt kaliber 375 H+H monteret med en Zeiss V8 1,1-8x30 og en Sonic 55 dæmper, der blev brugt en Viper-plex skydestok, kuglen er en Hornady 270grains Interlock SP-RP kugle og der var ikke gennemskud på nogle af dyrene.

Til drivjagten skød jeg med 308W og en Zeiss V8 2,5-20x56, kugle hornady 165 grain GMX, jeg skød 16 springbukke, længste skud 350 meter (forbi'er) og mindste 75 meter, de fleste på 100-175 meter.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#11
Hej Santo.

Tak for en herlig beretning fra Amakulu.

Jeg har en plan om at tage ned til John, for selv at opleve hvordan Viper-Flex'en virker på afrikanske dyr. [Wink]

Den ild blev der godt nok pustet til, da jeg læste din beretning. [:p]

Tillykke med de flotte trofæer.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Hej Santo.

Tak for en herlig beretning fra Amakulu.

Jeg har en plan om at tage ned til John, for selv at opleve hvordan Viper-Flex'en virker på afrikanske dyr. [Wink]

Den ild blev der godt nok pustet til, da jeg læste din beretning. [:p]

Tillykke med de flotte trofæer.

[green] K&B Claxel [Wink]



@Claxel

John melder at anskydningerne hos ham er faldet med ca 50% efter han bruger Viper-Flex skydestokken.[^]

I dit tilfælde vil jeg nok undlade at tage ned til John, da hans schweisshund Bamba er gal på det fj... der har lavet Viper-Flex, som hun viskede mig i øret så skal han have flænset hans r..[8D][8D] fordi hun ikke har andet at gøre.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)