Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Røgning af fisk
#1
Jeg vidste squ ikke lige hvilket underforum denne tråd hørte hjemme, så jeg oprettede den her.

Nå, jeg vil lige høre jer som gør i røgning af fisk.

Er det absolut nødvendigt at salte og tørre før man ryger dem ?

Jeg tænker her på hvis man nu har lyst til at ryge sin fisk med det samme mens man er ude og fiske, så er det upraktisk med alle de forberedelses trin.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#2
Kold eller varm røgning ?

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#3
varmrøgning

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#4
Ved varm røgning har jeg gennem alle årene bare smidt dem i ryge ovnen og det har virket uden problemer. Salt det har jeg brugt bagefter, hvis jeg har følt behov for det.

Vær opmærksom på at fisken ikke er nok før end rygfinnen slipper når du trækker i den. Den går helt ned til rygraden og slipper først når fisken er nok

Jeg er ikke lige til Sushi[Wink]

Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Super, så vil jeg prøve det. Når jeg engang fanger en makrel altså [Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#6
Jeg har gjort begge dele. Når jeg har røgovnen med påfisketur strør jeg godt med salt på og i de friskfangede fisk før jeg starter rygningen. Når jeg ryger fisk hjemme lægger jeg dem i en mættet saltlage i 12-24 timer inden rygning. Jeg tørrer dem ikke men lader dem lige dryppe af. Jeg synes absolut den sidste metode er den bedste, men den første kan også godt gå. Der er noget særligt ved at spise sin frokost helt friskfanget mens man er derude.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Vi var på det gule rev i går.... Skal ryge makreller til frokost i dag.....[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Vi var på det gule rev i går.... Skal ryge makreller til frokost i dag.....[Smile]

Hilsen Ulrik



Fedt, fangede i ellers noget ?

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#9
Ja,vi to fangede tilsammen en portion torsk der blev til 10 kilo fileter. Så gav det 8 makreller,som vi nu ikke brugte meget tid på at fiske efter. Og så fik vi et par knurhaner. Vi fangede mange torsk, men der blev ikke fanget nogle store. Og så oplevede vi helt utroligt mange fejlhug og mistede fisk. Vi talte om,om det moderne line vi bruger er for kontant og uelastisk?? Måske skal vi til at bruge mindre pirke-bevægelser... men det var en super tur med et super skib og en seriøs men også sjov og hyggelig besætning. [Smile]
http://www.ivanslystfiskeri.dk/

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Lækkert med makrel og torsk :-)

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#11
lad være med at putte for mange makreller i røghatten samtidig. ved varmrøgning smelter meget fedt af, som drypper ned i smuldet og gør at det ikke danner røg #128521;

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Jeg bruger ikke smuld når jeg varmryger. Jeg bruger ganske almindeligt bøgebrænde, det plejer at fungere fint. Smuldet bruger jeg normalt kun når jeg kold -ryger[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)