Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tyskland. Forbud mod halvautomater med mere end 2
#1
Med øjeblikkelig virkning er der indført midlertidigt stop for køb, salg, bære og anvendelse af halvautomatiske rifler hvor magasinet kan indeholde mere end 2 skud. Man afventer resultatet af to retssager. Jeg har modtaget en mail fra det forstamt i MV, hvor jeg har købt dagjagter. Jeg lægger mailen ind når jeg kommer til en PC

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Det er meget klogt. Tag den terrorister! nu stoppper ethvert angreb med lastbil, økse og kniv! Eller......noget.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Max jeg ved ikke hvor du disse oplysninger fra?

Da er netop blevet besluttede at halvautomatiske skydvåben som bruges i jagtudøvelsen må frit handles under hensytagende af gælden tysk ret og lov.De eneste ændring der sker er våben som bruges til jagt(halvautmatiske).Uanset enten fest eller løst magasin kun må inholde tre patroner uanset magsines størrelse/patron kapacitæt under jagtudøvelsen.

Forbundsdagen har vedtaget denne del af ændringerne i lovgivning "Bundesjagtgesetz" både i anden og tredje læsning at fjerne den planlagte lovændring.De har faktisk været lovlig at handel og benytte halvautomatiske våben under jagt udøvelsen.
Men lige som hos os her hjemme i DK har overivrig embedsmænd lavede deres egne regler som "Ikke" har været retskonform. Deres laden og gøren gik gennem alle trin i systemet.
Den nye lovgivning træder i kraft i August den den skal skrives under af dette organ som heder Bundesrat.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#4
Lille, jeg skriver jo netop hvor jeg har det fra, men jeg lægger mailen ind senere når jeg kommer til en PC

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
[Image: Forstamt_zpsrejcffe8.jpg]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Og den skrivelse gælder jo så enhver riffel der har aftageligt magasin, sådan som jeg med mit noget rustne folkeskole tysk læser brevet Sad

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Og den skrivelse gælder jo så enhver riffel der har aftageligt magasin, sådan som jeg med mit noget rustne folkeskole tysk læser brevet Sad

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den



NEIN NEIN NEIN der står "halbautomatischen" to gange i brevet....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Og den skrivelse gælder jo så enhver riffel der har aftageligt magasin, sådan som jeg med mit noget rustne folkeskole tysk læser brevet Sad

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den



NEIN NEIN NEIN der står "halbautomatischen" to gange i brevet....

mvh M@X 2.0



Sorry, jeg mente naturligvis enhver halvauto riffel med aftageligt magasin - ud fra deres formulering med "egnet til" [:I]

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
De er stædigvæk lovlig at bruge halvautomater også med tiskuds løst magasin. Men under jagdudøvelsen må der kun være 3 skud i våben inc.magasin. Våbene må stadigvæk handles.

http://www.jagdverband.de/content/selbst...er-erlaubt

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#10
Fra side 10 i PDf`n .

Lovforslag med ændringer er vedtaget i forbundsdagen !Dette med de formål at kvæle selbstaltede retfordrejnings konger i form af embedsmand...

http://dip21.bundestag.de/dip21/btd/18/090/1809093.pdf

Lille

Hilsen Lille

Beslutnings grundlag og skriftlig forkyndelse så går der altid 14 dage før de er på skrift med den endelig tekst.
Hilsen Lille

Svar
#11
Det er fint, Lille at du har styr på paragrafferne, men jeg vil ikke risikere at miste en jagtdag med at overbevise Oberförsteren om at han tager fejl.
Når han sender det dokument til mig, så gælder det indtil han sender et andet............hvis jeg vil på den jagt jeg har betalt for.

Men du har helt ret. Og det piner mig at måtte bøje nakken imod bedre vidende, men Oberförsterens ord er lov, den dag.

Jeg tror jeg sender de links til ham [Big Grin]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Done.

Så må vi se om der kommer en reaktion [Smile]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Og Max hvis man læser denne mail du har fåede så stå der jæger "skulle helst ikke" købe,bruge os, vider indtil retsforholdene er afklaret.

Nu er de sådan for at gennemføre at forbyde de nævnte ting skal der først lovgives... Dommene har forårsaget en klage bølge med over 400 klager... derfor gik de ret smerteløst med at formulere en ændring i lovgivningen som ikke overlader nogle fortolkningsmuligheder til hverken embedsmanden eller domstole.Nu kan de afvise klagerne med henvisning til den nye lov.Med et enkelt brev..Ellers skulle der havde berammes retsmøder og domstolene havde rigtig travlt.Og de hele gennem tre retsinstancer..

Hvis en myndighed havde nægtede dig brugen af dit halvautomatisk våben (Untere Jagtbehoerde ,Oberer Jagtbehoerde Ortnungs Amt) under jagt eller salg af den og du havde nerver,tid,lyst,penge og nosser til dette kunne du havde klagede og vundet.

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#14
Enig med Lille. Det er kun et godt råd de sender ud, da retspraksis pt. er usikker, så ANBEFALER de at man ikke medbringer, bruger eller handler halvautomatiske våben ligesom de anbefaler at man lader de våben man evt. allerede har blive i våbenskabet indtil retspraksis er afklaret.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#15
Lige en lille side bemærkning skulle i havne i stridigheder med de tyske myndigheder vedrørende jagt dernede som for eksempel ulykker, afskydning af vildt som ikke har været fri eller fejl afskydninger etc. Skal i ikke udtale jer på noget som helst måde uden at have en tysk advokat på. I har stort set alle en retshjælpsforsikring gennem jeres tyske jagtforsikring dette vil sige de dækker advokat omkostningerne. De tyske system er knaldhård og de kan blive ekstrem dyrt. Ved forseelser selv om de er ikke sket med vilje.

I tidens løb har jeg fåede kendskab til at udenlandske jæger har sagt ja og amen til både krav og anklagerne med slemme følger.

En jagtforsikring under 10 millioner er ikke til rådig da dette er de hvad jeg anser som mindste summe for at kunne dække omkostninger som kan dække slemme ulykker.Alle omkostninger livslang ved personskade bliver kradsede ind hos jer.

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#16
Husk - i den sidste ende er det op til den lokale Fôrster at strammme reglerne.

Har bla.a været i polen, hor en Benilli pilot havde sneget sig ind på holdet.

10 skuds magasin - brugte ca. 10 gange ammu. i forhold til hvad vi andre brugte i snit.

Han skød mere end gennemsnittet, men polakkerne var af den mening han efterlod meget mere, end vi andre, der skulle eftersøges når vi var taget hjem.

Han kommer ikke med på det hold mere [Sad!]

Jeg kan ikke lide motorbøsser, og har flere gange oplevet, på hjortebanen, når vi har leget, set at ved begrænsning til 2, er motorbøssepiloten blevet væsentligt bedre skydende.

I min verden er den tid det tager at repetere med håndtag, fin tid til at tænke og observere

mvh
mvh
Svar
#17
Ja, præcis - ultimativt er det ejeren af jagten/jagtherren som kan sætte yderligere restriktioner, hvis han syntes.

Hvis han ikke kan lide sortskæftede pumpguns eller halvautos generelt, så er det bare sådan det er - og så benytter man bare ikke de våben.
Så er det ligemeget hvad landets love ellers tillader. Der kan bare ikke gives yderligere rettigheder end hvad jagtlovgivningen/våbenlovgivningen tillader.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#18
Ja dette er gældende hvis vi taler privat jagt.
I Bundes og Landesforst er de hvad der stå i lovgivning gælden... Landes Jagdgesetz.. Våbenlovgivning.

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#19
@Lille, så prøver du bare om at overbevise den rare oberförster i landes/bundes-forstreviret om at han skal rette sig efter Landes Jagdgesetz.

Regn bare ikke med at komme på jagt ved ham, uanset om du har betalt eller hvad du nu har, så er det nu engang hans påfund der gælder, så længe de er strammere end hvad lovgivningen forlanger.

Samme er der jo med de revirer som har besluttet at de forlanger min. 7mm. Der kan du diskutere lovgivning til ørene falder af, du får stadig ikke lov at komme på jagt med en kaliber der er mindre.

Sonny
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by bobo

@Lille, så prøver du bare om at overbevise den rare oberförster i landes/bundes-forstreviret om at han skal rette sig efter Landes Jagdgesetz.

Regn bare ikke med at komme på jagt ved ham, uanset om du har betalt eller hvad du nu har, så er det nu engang hans påfund der gælder, så længe de er strammere end hvad lovgivningen forlanger.

Samme er der jo med de revirer som har besluttet at de forlanger min. 7mm. Der kan du diskutere lovgivning til ørene falder af, du får stadig ikke lov at komme på jagt med en kaliber der er mindre.

Sonny



Bobo/Sonny das dauert keine zehn Minuten.. und wenn nicht Dienstaufsicht Beschwerde an den Dienstherren.[Big Grin] Mit hinweis auf Landesjagdverodnung und Bundesjagdgesetz.....

Lille[Wink]

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)