Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Videnskaben triumferer igen ..
#1
Efter mere end 10 års forskning på flere anerkendte institutioner, er det endeligt lykkedes forskerne at forstå den frygtede tilstand "Armas Numeralis"

Det er endnu ikke lykkedes at finde en kur (Heldigvis?) men det er lykkedes at bevise rent matematisk hvilket antal våben der er det idéelle ..
Det kan beskrives med en særdeles simpel formel: N(2) = N+1, hvor N er det nuværende antal våben i våbenskabet, og N(2) det nye antal våben.

Forskergrupperne håber nu på at der kun resterer en mindre indsats før man kan udnytte disse nyfundne lovmæssigheder til, i samarbejde med eksperter i EU at begrænse udbredelsen af den frygtede "Mentale Tilstand"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#2
Jeg er "sjovt" nok blevet helbredt. Jeg arbejder hen imod kun at have 1 haglgevær, 2X salonriffel (da min rågepind netop kun MÅ bruges til råger), og 1 centraltændt riffel.

Men dejligt at kende diagnosen på den tidligere tilstand/lidelse :-)

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
kenneth er du sikker på du er jæger? eller er det konen den er galt med?
4 våben er jo alt alt alt for lidt Big Grin
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by lunderskov

kenneth er du sikker på du er jæger? eller er det konen den er galt med?
4 våben er jo alt alt alt for lidt Big Grin



Jeg ved det, men nu vil jeg prøve med én riffel, som jeg så til gengæld bliver bedre til at skyde med [Big Grin]

Og til den pris kommer der ikke flere i skabet [:o)]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
forstår godt din tanke, har selv 5 rifler bruger kun de 2 af dem da de jo er billigst og træne med så de andre skyder måske 50 skud i året, og hagl våben ja der bruger man jo altid den samme på banen da man jo bruger den der skyder bedst, Big Grin
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by lunderskov

forstår godt din tanke, har selv 5 rifler bruger kun de 2 af dem da de jo er billigst og træne med så de andre skyder måske 50 skud i året, og hagl våben ja der bruger man jo altid den samme på banen da man jo bruger den der skyder bedst, Big Grin



Helt enig.
Jeg bruger min 6,5x55 og min grimmeste haglbøsse 95 % af tiden. Men det er da rart med lidt backup..
Svar
#7
Da jeg arbejdede på hospitalet her i Nuuk, havde jeg i en årrække købt våben sådan ret løbende, uden egentlig at få solgt ud af dem.

Det må siges at falde under sygdommen Armas Numeralis, som igen udviklede sig til følgesygdommen Lack'a Fundosis.

Det blev til 42 rifler og 11 haglgeværer på toppen.
De er så solgt, og i stedet er der opgraderet - så er kureret for Armas Numeralis, men lider dog stadig lidt af Lack'a Fundosis, som tager lidt tid på bagkant i helingsprocessen.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Ja jeg vart selv med i en meget speciel klub, men er nu trådt tilbage, det var "A new gun a month club" men faktisk er alt for mange våben kun til besvær, de skal jo passes.[}Smile] men selvfølgelig har jeg da stadig en del i skabet.
Svar
#9
Havde også fået købt mig 3 rifler.
En Carl Gustav 6,5x55,
en Remington Mohawk 243W
Og en Sako 75 Finlight i 308W.

Men efter Sakoen kom i huset, blev de 2 andre ikke brugt mere. Sakoen er ganske enkelt overlegen på alle punkter. Og med korrekt ammo, er den mindre hård ved råvildtet end 243W.

Carl Gustav er solgt, og Remingtonen ryger også den dag, en interesseret køber viser sig.

Har dog stadig 2 jagtgeværer. En Browning O/U til sport og så en gammel S/S cal 16 til jagt.

Men ku da godt bruge nogle flere motorcykler [8D]

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#10
Desværre har videnskaben netop konstateret at den ovennævnte formel faktisk gælder både for Motorcykler og også fiskestænger og ... gys [:0] .. Golfkøller ... [xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Ja forstar vel godt den danske humor og lune stadigvak !

Ok, jeg jeg skred da det hele blev for meget. Kan alligevel godt folge frustrationerne i diverse trade over det ukontrollerede regelsamfund der lides under. Og nu har i UN og deres pladderhumanisme efter jer oven i hatten.....i deres evige forsog pa det perfekte samfund.

Dette er mest en jagerside, hvor mange evt. kun har et halvt ben inde i vabenverdenen, og hvad det enligt betyder og have interesse for vaben af alle slags. Noget man enten lever og fatter, eller aldrig helt forstar. Med respekt for alle samt deres indsigt og interesser, betyder vabeneje meget mere end jagtret og sportsskydning.

Havde samme danske barndom som de fleste her. Fortsatte dog med vabeninteressen, langt efter de javnaldrene legekamerater stoppede den bornesygdom. Udover de sadvanlige gaspistoler og udborede startsrevolvere fra H.S.Schmidt som 12 arrig, blev jeg selvfolgeligt medlem af en skytteforening. Mor truede med bornehjem osv. og i skolen forstod ingen af medeleverne mine Guns & Ammo blade og evige snak om tyskervaben eller Clint Eastwood film.

Var en typisk god dreng som var det en Bille August film. Overholdte alle regler og love, men interessen var ude af trit med lovgivningen nar det kom til vaben. Gennemgik den ydmyge handling at tage jagttegn, blot for at tilegne mig tilladelsen til en billig Winchester mod.190 i .22 Lr. som skytteklubben jo ikke kunne anerkende pga. det monopol de organiserede foreninger havde pa dette omrade.

Dyrkede cykellob i nogle ar sammen med Jens Veggerby i ABC i teenager arerne, men interessen for vaben voksede mere og mere. Blev medlem af DE rigtige foreninger dengang i de tidlige 80'ere. Skovshoved og skytternes hus ved DSU. Her var kontakterne rigtige for en ung mand. Hurtigt blev jeg medlem af de lukkede samfund indefor disse klubber samt nogle andre.

Her var man velkommen, hvis man kunne holde mund sammen med de ovrige medlemmer. Disse var alt fra overlager, skolelarere, politimand og specielarbejdere osv. Forste gang i mit liv modte jeg ligesindede personer. De havde alt...og matte alt. Jeg var endeligt kommet i paradiset.

Lugerne stod selvfolgeligt hojest pa listen, men hurtigt efter var det PPK, P-38. High Power......ja og resten af det kernen ved man skal have, forend livet er komplet. Priserne var dengang menneskelige, da man som venner, ved det ene kan fore til det andet.

Hvad jeg taler om her er retten til oprigtig frihed under ansvar. Noget jeg laser om hele tiden her pa forum. Noget som mange godt ved eksistere, men aldrig kommer til at opleve. Udover janteloven......ogsa i egen rakker, har man lovgivningen pa nakken, men i dag har en en helt ny virkelighed blandet sig i alt hvad jeg omtaler.

Dette en selvforskyldt virkelighed, hvor landet er blevet invaderet af specielt muslimer som totalt har andret den danske kultur i dag. Bander fra ostlande som stjaler med arme og ben. Se blot programmer som krimi 5, station 2 samt diverse politiprogrammer. Politikerne har solgt Danmark ud pga. selvbestaltede formodninger om hvad et civilisered land, bor gore som medlem af EU, UN og ovrige utopiske organisationer, for at gore verden til et bedre sted for alle.

Politiet har ikke skylden. Sikkert det bedste politi i verden pa alle omrader. Uanset, i skal som borgere lide under de politiske beslutninger som tages. Alle med virkelighedssans har jo set resulatet! Underlige knivlove, vabenlovsandringer osv. Alle skriger om mere sikkerhed mod tyveri. home invasions, voldtagter, pa samme made som i Sverige, som vel er 10 ar foran Danmarks totale forfald.

Dette forstar den menige dansker ikke indenfor for vores interesse omrade, og derfor kommer stramninger pa vabenomradet konstant. Personer af vores karakter er jo ikke...og har aldrig varet det, et problem for samfundets sikkerhed. Vi er dog nemme at komme efter, fordi vi har "vaben". SA simpelt er dette bare.

Hvad kan man sa gore ved dette ? Intet ! Ikke i den Europaiske kultur. Flertallet ser pa vaben som problemet, men ikke arsagen til det oprigtige problem, som selvfolgeligt er abne granser og fejlslaen "flygtningepolitik" Vi kender alle tesen, om folk der rejser jorden rundt for at komme til skattekammeret. Selvom de som muslimer burde rejse til muslimske naboland osv. Og sa videre til det naste land med mere lempelige regler og flere penge til dem.

Udover det sociale misbrug og fordarv af samfundet det medforer, er det indlysende de medbringer narkotika og vaben for at jumpstarte et nyt liv, med lidt i reserve osv. Det har andret spillereglerne i det danske samfund !

Tiden med vaben fra anden verdenskrig, samt den gode onkel fra USA som gav os vaben af almindelig karakter til samlingen, har andret sig en del. Nu er det russiske, polske osv. handvaben helt op til AK-47 som er pa tapetet. Noget politiet jo slet ikke er hverken parate til...eller uddannet til og handtere med diverse terrortrusler til medfolge. En trussel der ikke lige nu er specielt overhangende eller stort problem, men som kan vende sig hurtigt et dagligdagsproblem. Nar tallene bliver store nok, vil det muslimske samfund og kultur have det pa deres made, og sa har de ogsa midlerne.

Det kan man sa grine ad lige nu.... men nar reglerne udover latterlige CO2 vaben og knive bliver total en dag, har man intet tilbage udover sin danske stolthed. Noget der er meget svart og forsvare sig med i sidste ende.

Ok nyder at folge med her pa siden....Brok over pest Danmark, politikredse, regler osv. betyder ikke en skid. Man Ridder som man sadler, og alle lider af politikerlede af en arsag.

Jeg bliver som regel latterliggjort her pa siden som affaldsdansker, men har gennemlevet smerten tidligere i Danmark som vabenejer, blevet anholdt og mistet alt fra den ene dag til den anden. Hangt ud som samfundsfjende af myndigheder og "medskytter" med Ekstrabladet og BT efter mig overalt. Skrev bogen "Ansvar uden Frihed" som af politiske grunde ikke kunne udgives, med alle de ting og sager som alle gerne vil lase om i sidste ende, men sidder blot nu her med denne simple post.

Venner! hvad jeg siger er! Tank pa dig selv forst og dine interesser og ide'er. Du er en god og retsskaffen person. Folg dine dromme og muligheder. Lad ikke andre fortalle dig hvad du ma og ikke ma....Du lever kun en gang. Det er dit liv og fremtid sa lange det nu varer.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#12
Ok, ingen svar eller kommentarer ! Sa kan i jo selv se nederlaget ikke. Sa start dog et HD # 2 hurtigst muligt.....

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Ok, ingen svar eller kommentarer ! Sa kan i jo selv se nederlaget ikke. Sa start dog et HD # 2 hurtigst muligt.....

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Sorry Jess, men det har ikke en skid med et nederlag a gøre, bare fordi man ikke er enig med dig. Du vælger at komme med en af dine ofte forekommende brokkerier over rigets tilstand i en tråd der var beregnet på at være morsom. Måske løber man bare lidt træt i dine udgydelser, specielt hvis de optræder i en tråd der bare går ud på at lave lidt pis med et eller andet.

Vi kan da alle godt se at verdenen ikke er perfekt, og heller ikke i DK på våbenområdet, men jeg vil så uendeligt meget hellere leve med hvad vi har i DK end at leve med hvad I har i staterne, hvor der bliver slået næsten lige så mange ihjel af småbørn der leger med våben, som der er personer der udsættes for et drab DK.

Jeg ved ikke hvad du forventer med dine lange negative indlæg om situationen i DK, men lige så lidt som jeg forventer at kunne tale dig fra at se tingene kun fra den negative side, må du nok snart erkende at vi(eller i hvert fald mange af os) her i DK ikke ser problemerne på samme måde som dig, og at du nok ikke kan ændre det.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#14
Der er INTET morsomt overhovedet ved disse frygtelige sygelige interesser for skydevåben!!!!![}Smile][}Smile]

Den slags samfunds-nedbrydende tendenser må bekæmpes med ALLE til rådighed stående midler [Sad!]

Vi kan IKKE have at der findes en minoritet af personer der sætter personlig frihed højt, finder et "big Mother" samfund utåleligt .. OG oven i købet er i besiddelse af djævelens egne værktøjer... skydevåben! --

Uhaaaa -da -da -- [V][:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
@ Kenneth,
Hvordan i alverden kan man ikke lade vare med at se tingene fra den negative side???

Af natur er jeg positiv med det rigtige ga pa mod osv. Er som regel venner med alle, hjalper hvor jeg kan og bidrager med noget godt allevegne. Ok, negative side !

Hvordan syntes du selv det gar i Danmark lige nu ? Ukontrolleret invasion og kommende stramninger af vabenlovgivningen ! Ja du...som mange ovrige her sporger sikkert sig selv, om hvad i al verden jeg bekymre mig om Danmark for, nar jeg nu lever her ikke ?

Jeg har betalt kampe formuer i skat til et samfund jeg plejede at tro pa. Tjent mit land gennem 13 ar i forsvaret, og har masser af familie hvis sikkerhed og fremtid jeg er bekymret over.

Blonde niecer i festealderen som nu er bange for at fardes i KBH visse steder. De kigger jo ogsa med pa internettet, og kan se pa voldtagterne i Sverige og resten af Europa. Chancen for at blive voldtaget i Sverige, er nu hojere end i USA...dit skrammebillede! I SVERIGE....og sa er jeg negativ!

Kan du give mig blot een god forklaring pa, at en retsskaffen person i Danmark ikke kan fa tilladelse til de vabentyper personen gerne vil have? Hvorfor der som helhed er overreguleret pa alle omrader. Hvorfor kan en ung kvinde ikke kobe taregas ? Hvorfor kan man ikke samle pa springknive eller have 500 lugere i en privatsamling....giv mig blot en god grund.

Tror godt du forstar hvad jeg faktisk skriver om, men egoet og "jeg skal gi' dig" mentaliteten overtager i bedste stil ikke. Det jeg faktisk omtaler, er etten til anstandig og retfardig behandling af enkeltpersonen, i et samfund der bryster sig af demokrati.

Hvor jeg kommer fra, betyder demokrati retten til at valge og tage ansvar. Du/i er allerede pa forhand frasagt retten til de muligheder. Selv mange her pa siden, er efter andre som tanker lidt udenfor de rammer som traditionsmassigt skal folges.

Hvis en person i DK gerne vil ga pa handvabenjagt med en Ruger Blackhawk, skal vedkommende have pa hatten lige med det samme. "Er du komplet idiot" det har man sin riffel til, og forbiskud er for risikablet osv. ikke.

Ja, jeg er patriot ! Hvad enten det drejer sig om Danmark/USA eller andre demokratier. Faktisk tanker jeg meget pa andres velfard, sikkerhed og fremtid utroligt meget. Mine provokerende udtalelser og holdninger er myntet pa et anderledes syn pa sagen.

Mange her siger ikke hvad de mener. Kald det politisk korrekthed eller jantelov. Det er hamrende ligegyldigt i sidste ende. Vi kan tale i tusinde ar om USA's mange fejl, eller muslimernes invasion af den vestlige verden.

Hvis man ikke indser negativ kritik kan vare godt, nar det er pa plads i disse sammenhange, bliver fremtidige forhold ogsa herefter. Er det forhold du onsker?

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

@ Kenneth,
Hvordan i alverden kan man ikke lade vare med at se tingene fra den negative side???

Af natur er jeg positiv med det rigtige ga pa mod osv. Er som regel venner med alle, hjalper hvor jeg kan og bidrager med noget godt allevegne. Ok, negative side !

Hvordan syntes du selv det gar i Danmark lige nu ? Ukontrolleret invasion og kommende stramninger af vabenlovgivningen ! Ja du...som mange ovrige her sporger sikkert sig selv, om hvad i al verden jeg bekymre mig om Danmark for, nar jeg nu lever her ikke ?

Jeg har betalt kampe formuer i skat til et samfund jeg plejede at tro pa. Tjent mit land gennem 13 ar i forsvaret, og har masser af familie hvis sikkerhed og fremtid jeg er bekymret over.

Blonde niecer i festealderen som nu er bange for at fardes i KBH visse steder. De kigger jo ogsa med pa internettet, og kan se pa voldtagterne i Sverige og resten af Europa. Chancen for at blive voldtaget i Sverige, er nu hojere end i USA...dit skrammebillede! I SVERIGE....og sa er jeg negativ!

Kan du give mig blot een god forklaring pa, at en retsskaffen person i Danmark ikke kan fa tilladelse til de vabentyper personen gerne vil have? Hvorfor der som helhed er overreguleret pa alle omrader. Hvorfor kan en ung kvinde ikke kobe taregas ? Hvorfor kan man ikke samle pa springknive eller have 500 lugere i en privatsamling....giv mig blot en god grund.

Tror godt du forstar hvad jeg faktisk skriver om, men egoet og "jeg skal gi' dig" mentaliteten overtager i bedste stil ikke. Det jeg faktisk omtaler, er etten til anstandig og retfardig behandling af enkeltpersonen, i et samfund der bryster sig af demokrati.

Hvor jeg kommer fra, betyder demokrati retten til at valge og tage ansvar. Du/i er allerede pa forhand frasagt retten til de muligheder. Selv mange her pa siden, er efter andre som tanker lidt udenfor de rammer som traditionsmassigt skal folges.

Hvis en person i DK gerne vil ga pa handvabenjagt med en Ruger Blackhawk, skal vedkommende have pa hatten lige med det samme. "Er du komplet idiot" det har man sin riffel til, og forbiskud er for risikablet osv. ikke.

Ja, jeg er patriot ! Hvad enten det drejer sig om Danmark/USA eller andre demokratier. Faktisk tanker jeg meget pa andres velfard, sikkerhed og fremtid utroligt meget. Mine provokerende udtalelser og holdninger er myntet pa et anderledes syn pa sagen.

Mange her siger ikke hvad de mener. Kald det politisk korrekthed eller jantelov. Det er hamrende ligegyldigt i sidste ende. Vi kan tale i tusinde ar om USA's mange fejl, eller muslimernes invasion af den vestlige verden.

Hvis man ikke indser negativ kritik kan vare godt, nar det er pa plads i disse sammenhange, bliver fremtidige forhold ogsa herefter. Er det forhold du onsker?

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Du misforstår mig fuldstændigt Jess. Problemet er ikke at du har en mening, problemet er at det er fuldstændigt udenfor emnet i tråden, og du spreder dine noget negative indstilling i en post der er lavet som sjov og ballade.

Måske er det som sagt årsagen til den manglende respons, og det er også derfor går jeg ikke videre ind i diskussionen med dig (i denne tråd).

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#17
Ham - der har mest "legetøj" - når han dør - har vundet[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

@

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Du misforstår mig fuldstændigt Jess. Problemet er ikke at du har en mening, problemet er at det er fuldstændigt udenfor emnet i tråden, og du spreder dine noget negative indstilling i en post der er lavet som sjov og ballade.

Måske er det som sagt årsagen til den manglende respons, og det er også derfor går jeg ikke videre ind i diskussionen med dig (i denne tråd).

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den



@Kenneth

Slap nu af - det er hverken første eller sidste gang at en tråd er blevet afsporet. Tingene udvikler sig mange gange anderledes end man havde tænkt sig.
Lev med det og ha en god dag [Smile]

--
FKF

ANNA
Svar
#19
Citat:quote:

@Kenneth
Slap nu af - det er hverken første eller sidste gang at en tråd er blevet afsporet. Tingene udvikler sig mange gange anderledes end man havde tænkt sig.
Lev med det og ha en god dag


Det er nu alligevel en smule træls, at få en en lidt sjov tråd ødelagt med en gang fordrukken sludder og vrøvl (undskyld udtrykket). Kenneth, har nu engang en mening med sit indlæg og det var vist ikke at være ulønnet støttepedagog.

Forøvrigt mener jeg ikke at vekselpibe systemer har en mærkbar effekt på tilstanden "Armas Numeralis", det er ligesom en kold fornemmelse at stå med en løs pibe i hånden[:0]

mvh Thorlak, hav en god dag trods alt[Smile]

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#20
@THORLAK

Jeg løste den kolde fornemmelse ved løse piber ved at købe et tilsvarende antal låsestole og kikkerter [Wink][^]

--
FKF

ANNA
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)