Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny kniv
#1
Sider på den årlige jagt tur på brunst bukke . Skød i aftes en buk. Ved med sikkerhed at jeg satte kniven i skeden efter at have brækket . Men i morges var den væk .

Så nu skal jeg have ny kniv . Så hvad bruger i ???? Den skal helst have et smalgt blad da jeg stikker røven på alle dyr ud .

Kom med nogen erfaringer

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Rød Mora kniv til 30-40 kroner..

Eka Svingblade

Fällkniven F1

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg har 3 dolke, som jeg bruger regelmæssigt

- Rustfri arbejdskniv med blåt plasthåndtag og sort plastskede af mærket Frost. Let at få skarp og let at rengøre, men grim.
- hjemmelavet jagtkniv med træskæfte og læderskede. Flot og skarp, men ikke så let at rengøre.
- EKA Swingblade. Skarp, men klingen er for bred til min smag, hvis man vil fjerne endetarmen. Kan være lidt svær at få ren i alle kroge.

Skal jeg på tur, har jeg stort set altid min Frost-kniv med. Som regel medbringer jeg også een af de to andre, som bruges som reserve.

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Fällkniven F1 VG10

Helt klart den bedste kniv jeg har. lidt dyr men alle penge værd. Havde en EKA swingblade før som også er en god brugskniv men jeg var skuffet over stålkvaliteten (Sandvik)

Kunne godt tænke mig en Fällkniven F1 med G3 stål[Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#5
Jeg er svært tilfreds med denne:
EKA swede 10.
Den ligger godt i hånden og til at få øje på i orange Smile

Jeg har vel brækket 4-5 dyr med den, hvor jeg skære låsen op på dyret, og den er ikke slibet endnu

K&B
Bobby
Svar
#6
Har saadan en Fallkniven PHK, men den er nok ogsaa for bred til i klingen til dit brug (hvis den absolut skal jokkes helt ind i endetarmskanalen[Big Grin]). Den har en kraftig 3G klinge og er rigtig fin til opbraekning, skinning og forlaegning. Den er lidt sver at slibe, men det skal den heldigvis heller ikks saa tit.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#7
Jeg bruger en EKA Swingblade og så en lille foldekniv til at skære ved endetarm eller alternativt til at stikke et stykke råvildt i nakken. Foldekniven hedder Ka-Bar Dozier folding hunter:

http://www.heinnie.com/ka-bar-dozier-fol...nter-black

Tidligere har jeg fjernet finger stud'en, men det burde jo ikke længere være nødvendigt.

Begge mine knive er orange, og det syntes jeg er en fordel når man kommer til at lægge den ene fra sig under brækning af vildt.

Christian
Svar
#8
Til større vildt en Giesser udbener, som er tilpasset og lavet en læderskede til - perfekt og billig.[:o)]

Til mindre vildt en gammel Buck foldekniv eller, hvad der nu lige er i lommen[Smile]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#9
Jeg har brugt mange forskellig og selv lavet flere gode og fine knive men nu bruger Jeg en EKA Swingblade den har er vel ca otte år gammel brugt til flere elge og kronvildt er kun blevet poleret op et par gange, er grim men nem at se hvor der er meget vom blod mv. godt greb selv op man får blod på fingerene er den ikke glat.[Smile]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)