Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sandt eller falsk.
#1
Hvad mener i om beretningen at mange "gamle" bukke skydes midt på dagen, jeg har hørt denne beretning mange gange, men ikke selv oplevet at skyde en gammel buk midt på dagen.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Du bør nok holde dig inden døre midt på dagen [Wink]

--
FKF

ANNA
Svar
#3
Hej Rolin
Jeg har aldrig skudt en gl. buk midt på dagen - men det er også yderst sjældent jeg er på jagt på det tidspunkt - måske derfor[8D]

Jeg synes dog der er en tendens til at nogle bukke kun kommer ud enten morgen eller aften - og skulle der være en buk som helst kommer ud i middagsstunden på midt revir - vil den have en god chance for at blive "ældre", da jeg jo - som nævnt - normalt ikke jager på dette tidspunkt.
Omvendt har jeg en bekendt, som skyder alle sine bukke om aftenen (han hader at stå tidligt op)[Big Grin]

Mit job indebærer, at jeg kører mange km om året og selvfølgelig holder jeg øje med råvildtet på disse køreture.

Af og til har jeg set råvildt foruagere i middagsstunden og noteret mig tidspunktet, men jeg synes ikke det er voldsomt meget råvildt jeg ser midt på dagen.

Om det er fup eller fakta, tør jeg ikke udtale mig om, men personligt tror jeg det hænger meget sammen med, hvilket tidspunkt man selv foretrækker til sin bukkejagt - og der er nok ingen tvivl om at tålmodighed belønnes på alle tider af døgnet.

mvh
Korthår[Smile]
Svar
#4
Jeg har tidligere, da jeg gik mere på jagt, jaget en del i " die dumme stunde" som tyskererne kalder middags jagten, men har aldrig skudt, endsige set en gammel buk om middagen.
Jeg mener, som korthårs ven, at aftenjagten er absolut bedst [Big Grin]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Jeg har en jagtkammerat, der er absolut B-menneske. Han går på jagt alt fra 10 om formiddagen til midt på eftermiddagen. Han skyder altid buk og ikke de ringeste. Den største buk jeg har skudt i Danmark blev skudt kl 14:15 jeg [Big Grin][Big Grin]var iført shorts, hvid t-shirt og gummistøvler, da jeg ville flytte en stige før aftenjagten.

Jævnfør råvildets dags rytme skulle der være muligheder midt på dagen, men ældre bukke er efter min opfattelse fuldstændig uforudsigelige i deres færden fra begyndelsen af juni til brunsten.

Jeg mener at alt er muligt med hensyn til ældre bukke, men det kræver at man er i skoven.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Den må have set sjov ud den buk :-)
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by okj

Den må have set sjov ud den buk :-)



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Pete
Svar
#8
Hej

Kender flere som har skudt fine 6ender klokken 13-14 stykker.

K&B
Svar
#9
En ældre jæger som jeg kender var ofte ude og kikke efter buk om formiddagen (og han skød flere pæne). Han kaldte det den blå time. Noget med når de havde ligget og drøvtygge efter den tidlige morgenmad, så skulle de have vand. Det var forklaringen jeg fik....

Mvh.
Jørgen
Svar
#10
Jeg synes at den er svær den der.

Det hele afhænger vel også lidt af hvornår på sæsonen? Herhjemme sker der som regel ikke meget fra start juni - og først lidt igen I slutningen af bukkejagten (mine sparsomme erfaringer)

Jeg har skudt en gammel svensk buk kl 09 på en åben eng. Der skete intet fra solopgang og indtil kl 09 - synes også at det er sent for råvildt at være "ude I det åbne"

/Niels.

Mvh

Niels.
Mvh

Niels.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)