Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1. eller 2. Billedplan?
#41
Lillebjørn... min er ikke til salg... kun bytte...
det er 6mm der har en 3-20 til salg.. er måske solgt?
Og kan se at der en på FB der har en 5-25 også medforstyrrende til salg.
Svar
#42
Jeg er vild med, at I er så trætte af de medforstørrende at I kalder dem medforstyrrende. Det må bringe brugtprisen så langt ned, så jeg kan få råd til èn [:p][:p][Big Grin][Big Grin].

Jeg synes jeg lærer en masse af denne tråd. Jeg troede egentlig at man kunne opstille objektiver kriterier der kunne afgøre om man skal have det ene eller det andet, men det kan man ikke. Det kommer fuldstændig an på ens subjektive oplevelse af, hvordan de er at bruge.

Jeg kan godt lide halvautomats udmelding: " Jeg ved hvad jeg taler om". For det gør du garanteret. Men det gør jeg også, jeg har årevis af erfaring med forskellige sigtekikkerter med både FFP og SFP. Alligevel har vi forskellige præferencer. Det er da sjovt.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#43
Er der nogen der kender denne side? Priserne er gode, men kvier mig alligevel ved at sende flere tusind til et firma jeg faktisk overhovedet ikke kender.

http://www.optics-world.nl/winkel/index....h=6_74_226

Ex: Schmidt & Bender PM II 5-25x56 LP ny til 18.635.00 (2499,- euro)
Svar
#44
Der er vist ikke "moms"/VAT med i den pris. Se her:

http://www.full-bore.co.uk/viewtopic.php?f=6&t=21800

Mvh Pete
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg kan godt lide halvautomats udmelding: " Jeg ved hvad jeg taler om". For det gør du garanteret. Men det gør jeg også, jeg har årevis af erfaring med forskellige sigtekikkerter med både FFP og SFP. Alligevel har vi forskellige præferencer. Det er da sjovt.



Du kan godt glemme det, Lasse.

halvautomaten var først med den sætning, så dine (og mine) argumenter er ligegyldige.

Trods 34 år med skydning som sportsgren, og de sidste 23 med jagt, med nok 20 med riffel - og med mange forskellige kikkerter i det hav af våben jeg har haft igennem tiderne til forskellige formål, syntes jeg også at have en mening.

Den er imidlertid ligegyldig, for han har begge og ved hvad han taler om [Wink]

Hehe.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#46
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#47
Hey...jeg VED også, hvad jeg skriver om. [Big Grin]

Og hvad jeg skriver om er, at jeg bedst kan lide at sigte med kikkerten med trådkors i andet billedeplan.
Det betyder dog ikke, at det er bedre eller dårligere end FFP, jeg synes bare bedst om det.
Til de skydninger, hvor afstansmåling ved hjælp af trådkorset er ønskelig, er FFP klart at fortrække. Jeg finder det dog generende, at FFP trådkors er meget tynde, når kikkerten er indstillet på lille forstørrelse.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#48
Man kan da heller tage på arbejde uden i mellemtiden, at blive jagtet af en kæmpe isbjørn og Legoklodsen :-)
Jeg har nu også skudt i en del år :-) er 61 og startede da jeg var 7!
Noterer mig at Buba også er en mesterskabsskytte :-)
Svar
#49
[quote]Originally posted by halvautomat

Man kan da heller tage på arbejde uden i mellemtiden, at blive jagtet af en kæmpe isbjørn og Legoklodsen :-)
Jeg har nu også skudt i en del år :-) er 61 og startede da jeg var 7!
Noterer mig at Buba også er en mesterskabsskytte :-)

[/quite

@halvautomat - 54 års erfaring......... Alle de første år med sortkrudt tæller altså ikke med. Og sigtekikkerten er nærmest en moderne opfindelse i det perspektiv.

Min PMII er iøvrigt med medforstørrende - men om det er det ene eller det andet rager mig en høstblomst. Men Lasses argument med at bruge trådkorset til at måle nedslag (eller træfafvigelse) og dermed korrigere for et andetskudstræf synes jeg er godt.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#50
Hvis I nu skal være helt ærlige..
Er P4L Fine så ikke for tyndt et godt stykke op ad forstørrelsesskalaen...og et alm p4 er for tykt ved de højeste..
PMII 4-16 fåes den ikke bare i medforstørrende? Fin kikkert iøvrigt
.
Svar
#51
Min er med P3... Den sidste var med P4 fine, det savner jeg altså lidt. Overvejer at ofre 1500,- og sende den ned og få det skiftet.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg er vild med, at I er så trætte af de medforstørrende at I kalder dem medforstyrrende. Det må bringe brugtprisen så langt ned, så jeg kan få råd til èn [:p][:p][Big Grin][Big Grin].

Jeg synes jeg lærer en masse af denne tråd. Jeg troede egentlig at man kunne opstille objektiver kriterier der kunne afgøre om man skal have det ene eller det andet, men det kan man ikke. Det kommer fuldstændig an på ens subjektive oplevelse af, hvordan de er at bruge.

Jeg kan godt lide halvautomats udmelding: " Jeg ved hvad jeg taler om". For det gør du garanteret. Men det gør jeg også, jeg har årevis af erfaring med forskellige sigtekikkerter med både FFP og SFP. Alligevel har vi forskellige præferencer. Det er da sjovt.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]


Haha Lasse, du siger det, som jeg tænker. Det er ikke første gang! [Big Grin]

Hilsen Kim

SLING18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hvis I nu skal være helt ærlige..
Er P4L Fine så ikke for tyndt et godt stykke op ad forstørrelsesskalaen...og et alm p4 er for tykt ved de højeste..
PMII 4-16 fåes den ikke bare i medforstørrende? Fin kikkert iøvrigt
.



Har haft to 4-16 i FFP @ halvautomat[Big Grin][Big Grin] Så jo.. Det gør den

Hilsen Kim

SLING18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#54
Hey P226
Er det ikke netop hvad halvautomat skriver?

Findes de ikke kun i den FFP=medforstørrende udgave?

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Hey P226
Er det ikke netop hvad halvautomat skriver?

Findes de ikke kun i den FFP=medforstørrende udgave?

/Buba

Dubravko



Nu må du lige lære at læse.

Halals er altså et spørgsmål og P´s et svar.

Det er da helt indlysende, jeg læste det da kun 3-4 gange, så havde jeg forstået det.[Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#56
Så fik jeg mig en S&B 12-50 med sfp, så nu har jeg 2 ens kikkerter bortset fra 1. Og 2. billedplan.
Fortsættelse følger.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#57
Shit, det er altså alvorlige kikkerter du holder dig. Ikke liige det der anbefales til drivjagt på svin [Big Grin][Big Grin][Big Grin].

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)