Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pesten igen igen
#1
Så blev det min tur til at opleve hvor seriøs ringe posten er[xx(]
Havde købt en sigte kikkert hos OpticsPlanet.com i USA den kom også fint til DK og kørte også fint gennem tolden men så gik det galt da pesten skulle bringe den de sidste 30 km ud til mig[Sad!]
Jeg fik besked på at den var både farlig og ulovlig så den ville blive sendt tilbage til afsender, jeg kontaktede dem selvfølgelig men lige fedt hjalp det, den var returneret fik jeg bare at vide af den venlige dame, hun oplyste mig også om at UPS altid overdrager til posten når det lander her, hun ville anbefale Fedex da de har deres egen distuebition i DK.
Så undgå posten ligemeget hvad, så er det også en chance for at det ikke bliver væk.[}Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#2
IDIOTS, ULOVLIG OG FARLG MIN RØV#128584;
Svar
#3
Mener du ikke USPS? (United States Postal Service) [Image: logo-sb.png]

Men ja. USPS bliver fortoldet og transporteret af "Pesten". Dette burde være almindelig viden.

[Image: glo_ups_brandmark.gif]UPS(United Parcel Service of America) har da også egen distribution, i Danmark. Og de har 22 kontorer.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Hvis den betragtes som Section XIX 93.05(HS Code 9305.00) Optical Sights, så er den forbudt at sende med posten....

Hvis det er en Section XVIII 90.13(HS Code 9013.00) Sighting Telescopes for Firearm, Så er den ikke forbudt, efter "Pestens" regler.

Måske man kan benytte dette, som argument??

Confused.....

http://www.upu.int/uploads/tx_sbdownload...clesEn.pdf

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Så har jeg sendt følgende til Post Nord

Citat:quote:

Jeg har hørt mange skrækhistorier, om forsendelse af Teleskopiske sigter til våben(Kikkertsigter), og at disse bliver afvist af Post Danmark, som ulovlige at sende.

Nu har jeg nærlæst UPU Dokumenterne, og jeg kan se a HS Koden for Teleskopiske sigter er 9013.10(Sighting telescopes for firearms) og 9013.80 (Monoculars and telescopic sights for fitting to arms. )

Dette er i UPU Prohibited Articles Sektion XVIII 90.13 og der er der intet forbud/ingen restriktioner nævnt, under de regler, der gælder for Danmark.

Er det korrekt opfattet, at varer med HS Kode 9013.10 og 9013.80 er lovlige at sende til Danmark?

Jeg bor i Grønland, og vil gerne sende et teleskopisk sigte, til en Kammerat i Danmark.


Muligvis skal man "bare" have den "Rigtige" HS kode på fakturaen....
http://www.foreign-trade.com/reference/h...?code=9013

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
I min "dans" med Pesten, hørte jeg en løs argumentation over telefonen - med Pakkecenter Taulov - at Pesten ikke transporterede våben, ej heller tilbehør.
"For så skulle de oplære og uddanne nøglepersoner i at skelne mellem hvad der var ulovligt og hvad der ikke var. Det har vi simpelthen ikke ressourcer til."

Det lå så lidt i samtalen derefter, at hovsa - det skulle vist ikke have været sagt, men da det var en telefonsamtale så gjorde det heller ikke så meget. (ej på skrift).
Tonelejet faldt i hvert fald drastisk, og meddelsomheden i hele resten af samtalen faldt også mærkbart.

Citatet er frit efter hukommelsen, men essensen er den samme som jeg fik at vide - altså det i tvivlstilfælde, og for at undgå at tage stilling, er nemmere at returnere til afsender.
(Kynisk set er det jo så også god forretning, da en genforsendelse af pakken genererer større udbytte).

Så min tiltro til at én eller anden UPU/HS kode kan rette op på noget som helst, den ligger på et meget lille sted.

MEN det er dog stadig betænkeligt, at Pestens regler for pakker i Danmark OGSÅ kan være udslagsgivende om en pakke når videre til Grønland, hvor reglerne ikke gælder for - simpelthen fordi pakken er i transit igennem danmark.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Den eneste måde at banke "pest DK" på plads er at lade de andre udkonkurrere den "gamle Etat" .. Så er ballet forbi for de gamle monopol r--huller der stadig sidder tilbage på mellemleder-niveau i den biks ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Mener du ikke USPS? (United States Postal Service) [Image: logo-sb.png]

Men ja. USPS bliver fortoldet og transporteret af "Pesten". Dette burde være almindelig viden.

[Image: glo_ups_brandmark.gif]UPS(United Parcel Service of America) har da også egen distribution, i Danmark. Og de har 22 kontorer.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))



Du har ret det var USPS [:I]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#9
Med andre ord kob det hele ulovligt istedet og bliv glad og tilfreds.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Så har jeg sendt følgende til Post Nord

Citat:quote:

Jeg har hørt mange skrækhistorier, om forsendelse af Teleskopiske sigter til våben(Kikkertsigter), og at disse bliver afvist af Post Danmark, som ulovlige at sende.

Nu har jeg nærlæst UPU Dokumenterne, og jeg kan se a HS Koden for Teleskopiske sigter er 9013.10(Sighting telescopes for firearms) og 9013.80 (Monoculars and telescopic sights for fitting to arms. )

Dette er i UPU Prohibited Articles Sektion XVIII 90.13 og der er der intet forbud/ingen restriktioner nævnt, under de regler, der gælder for Danmark.

Er det korrekt opfattet, at varer med HS Kode 9013.10 og 9013.80 er lovlige at sende til Danmark?

Jeg bor i Grønland, og vil gerne sende et teleskopisk sigte, til en Kammerat i Danmark.


Muligvis skal man "bare" have den "Rigtige" HS kode på fakturaen....
http://www.foreign-trade.com/reference/h...?code=9013

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))



Så kom Pesten's svar....

Citat:quote:

Hejsa Jesper

Tak for din mail.
Jeg har undersøgt i vores toldsystem at de 2 varekoder du oplyser, henviser til elektronisk maskin del.

Hvis du sender er dele til våben, vil din pakke blive afvist med det samme.
Jeg anbefaler at du finder en anden transportør, for en sikkerheds skyld.

Mvh Gyda Esmann


De "vælger" at fjerne den første del, fra deres version af 9013.10 "TELESCOPIC SIGHTS FOR FITTING TO ARMS; PERISCOPES; TELESCOPES DESIGNED TO FORM PARTS OF MACHINES, APPLIANCES, INSTRUMENTS OR APPARATUS OF THIS CHAPTER OR SECTION XVI"

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
Og de graver det hul de selv sidder i, dybere og dybere[:0][:0][:0]

Brug DHL eller FedeX, hold dig fra GLS og Pesten (PostNord)

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#12
Læste lige et overskrift som sagde at post danmark var det 3. dårligste postfirma i Europa...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Læste lige et overskrift som sagde at post danmark var det 3. dårligste postfirma i Europa...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Til gengæld er de klart de dyreste [xx(]
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)