Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ATV erfaringer
#1
Efter jeg har fået et handicap (venstre ben delvis lam) må jeg nok erkende, at der må hjælpemidler til, hvis jeg fortsat skal kunne nyde at fodre og passe vildtet i uvejsomt terræn - helt ned til alm. stubmarkniveau[8D]
Derfor må jeg nok i løbet af relativ kort tid anskaffe mig en ATV.

Som vestjyde vil jeg jo helst have det bedste til den absolut laveste pris - og der er vel ingen grund til at investere over kr. 100.000,-, hvis en ATV til ca. 20.000,- kan opfylde mine behov.

Derfor hører jeg gerne de ærede formænds evt. erfaringer med ATV'er, herunder kvalitet, holdbarhed, vedligeholdelse, fabrikater og nødvendighed af evt. 4-hjultræk.

Mine behov er følgende:
Transport på alm. mark, markvej og evt. lidt højt græs.
Skal kunne transportere foder (ca. 20 - 30 kg af gangen)
Skal kunne bruges til at skyde fra (tilladelse haves)
Absolut minimal vedligeholdelse (helst kun påfyldning af brændstof og olie)
Må godt kunne trække en vogn eller evt. slåmaskine.
Vil nok gerne have mulighed for 4-hjultræk ved påkommende behov.

Alle input modtages med taknemmelighed - så fyr nu bare løs [Smile][Big Grin]

Mvh
Korthår[Smile]
Svar
#2
4wd er ikke bare et ønske men et absolut must hvis du ønsker at begive dig udenfor farbar vej og sti.
Af mærker er Honda og måske især Polaris værd at nævne, mon ikke en af de større maskin forretninger i nærheden har Polaris på pogrammet

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Hej Jens

Jeg er enig med CP, Honda og Polaris er super maskiner. Firehjulstræk er super hvis terrænet kræver det, vi har en ældre Honda uden og jeg er faktisk imponeret hvad den kan. Vi har også en Polaris diesel samt en på el - de er også ganske lækre. Det er maskiner med sæder og lad, indstigningen er meget nem - specielt hvis du har et "dødt" ben.

Du er meget velkommen hos mig en eftermiddag og prøve alle maskinerne og sammenligne. Og køre lidt i terræn med dem også.

Du har mit nr. - ring, så gør jeg dem klar.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#4
Jeg hat selv haft eller har arbejdet med følgende mærker !

Artic cat
Honda
De to har jeg nu .

Følgende fra fortiden
Polaris
Linhai
Suzuki
Yamaha
Pluds så vidt jeg kan tælle 5 kinesere

Der findes kun en. Den starter selv om den har stået stille lang tid . Den virker og og er ikke fyldt med unødvendig gejl .
HONDA

dem der siger andet ved ikke hvad de snakker om. en Polaris er også okay men husk at Starte den tit . Alt andet GLEM DET

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#5
.... Og naar du saa har bestemt dig, køb modellen der er et nummer større! Man køber altid for smaat og ender op med at fortryde det i det lange løb.
H
Hogmeister
Svar
#6
Nu har jeg ikke haft så mange, kun 2 hondaer og 3 kawasakier
Mig bekendt køre de alle stadigvæk, selv om de ældste er snart 35 år gamle.
Hondaerne er klart de mest uforgængelige. Eneste anke på dem jeg havde, var at de manglede reduktionsgear. Så når man spændte mere end 1 ton efter dem, så kunne de ikke koble fuldt ind, med mindre det gik meget stærkt.
Kawaerne var 2 stk 250-300ccm begge med kun baghjulstræk. Den første med diferentiale, med mulighed for spær til/fra Det var suverent den mest manøvredygtige og smidige at køre på. Den sidste Kawa var en 750. Den var for stor, for klodset, og egentligt for voldsom. Selv om den var hyleskæg og fik knejtrøven op i en.

Egentligt skal man ikke købe en for stor, da man skal kunne flytte den omkring, Især hvis den skal kunne læsses i/på en bil.

Jeg kender et par stykker der har haft Suzuki af den gamle model, med alle varianter af spær til/fra og 2/4wd til/fra. De har fungeret sikkert og problemfrit i over 25 år

Overvej om du til dit brug skal have plader på den. Det kan man vidst nok hvis man er et "Skravl" så kan man få dem på traktorplader, uden at være momsregistreret indenfor skovbrug/landbrug/gartneri.

Mine bekendte i USA som bruger masser af ATVer siger at Ranking er HONDA
og så de andre japanere. lidt ondt påstår de at Polaris og articat burde have holdt sig til at lave snescootere. Men at de da begynder at lære det


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#7
Tak for gode og tankevækkende indlæg - og som 260REM anfører er "start hver gang" også et ufravigeligt krav, som jeg glemte i 1. omgang.
Jeg har selv googlet mig lidt frem til HONDA, men nu opdager jeg at en af mine jagthundebekendte sælger POLARIS, så ham må jeg vist også have en lille snak med[8D].
Tak for tilbuddet Boryx - du hører nok fra mig inden for overskuelig fremtid - jeg skal da også lige høre om du har fået en hjort[Smile]

Tak så vidt - men er der flere der har erfaringer eller kommentarer, hører jeg fortsat gerne disse. NA er inde på noget med vægt/størrelse og flytning (på trailer går jeg ud fra) er der noget specielt at tage hensyn til i denne forbindelse.
Det med traktor plader lyder også spændende - det må jeg prøve at grave lidt i[Wink]

Mvh
Korthår[Smile]
Svar
#8
Den ene af n_a's Kawasaki på 250cc kører stadig upåklageligt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Jeg så lige en med lad på face til 50.000 vil du høre mere ?

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#10
Hej Michael
Jeg vil gerne høre lidt mere, mærke, alder og evt. foto,
Jeg er ikke selv på Facebook, så hvis du kan skaffe oplysningerne, vil jeg blive meget glad.
Du kan evt. sende det over PM, eller evt. ringe, din far har mit nr.[Wink]

Mvh
Korthår[Smile]
Svar
#11
Hej
Jeg har haft en Yamaha 350 med 4wd siden 2007 og den er der ingen problemer med.
Den starter og kører altid uanset temperatur . Jeg bruger den til brakpudser og til at køre træ ud af skoven.. Det er en smidig og letkørt maskine. Hvis du ikke skal trække noget efter atv'n er det ikke et must med 4wd. Min knægt har en Aeon uden 4wd og den kører de mest utrolige steder uden at køre fast. Jeg har også haft et par børne atv'er fra Kina og der blev skruet lige så meget som der blev kørt. Det er noget skrammel.

Mvh. O.Smith
Svar
#12
Har haft en honda TRX 500 4x4 fra 2005 med elektrisk gearskifte.
Hondaen er med faste gear, så der er ingen remme der slides eller springer ved belastning, og der er faktisk ingen øvre grænse for hvor hårdt du kan belaste en honda atv... De gi'r sig bare aldrig!
Endvidere har den fast bagaksel, hvilket er en yderligere fordel ved hårdt arbejde, da den tåler mere end irs-ophængende.
Hvis du skal køre meget på asfalt er irs-ophænget dog at foretrække!
Hondaen yder kun 29 hk på papiret, men det har aldrig været for lidt til mig! Den trækker godt helt fra bunden, og hele
vejen vejen igennem registeret. Min kørte aldeles udemærket indtil den blev stjålet 4/4. -den kører sikkert aldeles glimrende endnu....

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)